Jump to content

Recommended Posts

Guest johan
Posted

Ny cd på G verkar vara en lågpris modell

Och den heter tydligen Dp-57 och den ser ut så här.

dp-57.jpg

Vad jag kan läsa mig till ( :clown: ) så har den både digitalt in och ut förutom analoga utångar.

Guest johan
Posted

Jag har inga uppgifter på pris , men då lägre nummer i en serie brukar betyda lägre pris så blir det ju lågpris , för att vara en Accuphase dvs :D

Guest johan
Posted

55v menar du , den kom 2002 har jag för mig så det är mycket möjligt. Jag ska fixa fram pris så fort som det bara går.

Guest johan
Posted

Jag är inte säker på 55V men det verkar logiskt att det blir så.

Posted
tyvärr så ser jag bara en massa utropstecken plus något som kan likna ett pris?

294000 Yen står det när jag kollar, det blir 19000kr, men blir väl runt det dubbla när den kommer hit, så runt 40000kr stämmer nog rätt bra.

Posted

Glöm då bara inte att tala om att du skall ha en för 230V, Ekman :D ...det fräser så otrevligt i maskinen annars :cool:

...kan inte låta bli att nämna mitt missöde med en "före detta" rakapparat. Den var omställd till 110V efter en resa, och sedan körde jag 220...jäklar vad fort den rakade...i tre sekunder....sedan var det färdigrakat för den maskinen! :D:D

\\K-man

Posted

hehe jo jag skojade bara men undra vad som händer om man kopplar in en 110v stereopryl här hemma? dom måste ju vara skyddade så dom bara slår av sig eller något liknande :?:

Posted
Ny cd på G verkar vara en lågpris modell

Och den heter tydligen Dp-57 och den ser ut så här.

dp-57.jpg

Vad jag kan läsa mig till ( :clown: ) så har den både digitalt in och ut förutom analoga utångar.

Hej Johan!

Var hittade du infon? Kollat hemsidan och ser inget där.

hälsningar

Hasse

Guest johan
Posted

Timbre har så rätt så , den Japanska sidan är ett par månader tidigare när det gäller nyheter.

Bordeaux

Jag kollade på den Japanska .pdf filen och för att kunna klura ut nått så får man titta på bilderna :D

http://www.accuphase.co.jp/photo/dp-57.pdf

Se vad lite nyheter kan göra för Sveriges handlare :app::)

Posted

Hej. Jag reggade mig bara för att kunna svara på denna frågan angående pris. Priset kom fram, 294,000 Yen men jag kan kanske kasta lite ljus över de andra frågorna.

På PDF filen som Johan länkar till står det (lite japanska kan jag läsa) att den har digital utgång (nr 12), både rca kontakt och optisk. Nummer 13 står det transport utgång, rca kontakt och optisk.

Har ni frågor om japanska produkter kan ni alltid försöka fråga mig om hjälp. Jag har bott här i Tokyo i 6 år och kan läsa en del japanska.

Lars

Posted

Ett stort tack för detta överraskande språkstöd direkt från plats så att säga... :cool: Japan har ju mycket som lockar i hifisvängen och DP-57 följer uppenbarligen traditionen från DP-55 med möjlighet att separera dac och transport.

• 2 weeks later...
Posted

Står likadant på min DP-67a, men den har tagit imot alla skivor jag testat. kopieringsskyddade cd och till och med brända skivor har funkat utan problem.

Guest johan
Posted

Det är inte konstigt att dom skriver så , kopieringskyddade skivor förljer inte cd standarden. Och det är cd spelare........... Men skivbolagen brukar skicka ny skiva om man klagar på att man inte kan spela skivan.

Posted

Min DP-77 har spelt alla CD - ochså kopieringsskyddade cd, som egentligen inte er en "CD". Hembrännte CD'er med en svart coating har den lite svärt om, men efter en ca. 30-40 sekunder kommer der musikk.

Den har dog haft problem med at spela en enkelt SACD (ut av dom ca. 40 jeg har forsökt med). Enligt Accuphase skylls detta, at der ochså med SACD-hybridar kan väre skilnar i hur "TOC - Table of contents" fortolkas, och at vissa sikivproducenter inte holler sig til den fastlagte SACD-standarden.