Lasse Posted March 26, 2024 Posted March 26, 2024 Nytt namn, nytt rum, samma griniga gubbe 🥸 Var hemma hos @AlfaGTV på musikafton häromdagen och blev inspirerad. När de övriga deltagarna åkt hem grävde han lite bakom en hylla och fram kom en likadan Kuzma som han hjälpte mig införskaffa för några år sedan. jäklars vad den spelade berörande musik. Delos passade den verkligen perfekt så när jag kom hem var det bara att montera min egen som legat i avbytarlådan en tid. Inställningarna behöver justeras lite till då den spårar dåligt men gött köttigt ljud såhär spontant när jag bytte från Cadenza Black. calle_jr, triomio, Richard and 9 others 12 Quote
AlfaGTV Posted March 26, 2024 Posted March 26, 2024 Stort tack för titten Lasse, supertrevligt! Och det är en riktigt, riktigt bra spelare denna förhållandevis enkla Kuzma. Den gör inga fel, bara lite "mindre" än sina mera påkostade stallkamrater. Delos passar dessutom utmärkt i framänden på en Stogi S, inte bara färgmässigt! calle_jr and Lasse 2 Quote
stefaeri2001 Posted March 27, 2024 Posted March 27, 2024 Så kul att se att den kommer till användning! AlfaGTV 1 Quote
AlfaGTV Posted March 27, 2024 Posted March 27, 2024 2 hours ago, stefaeri2001 said: Så kul att se att den kommer till användning! You betcha! Det är nog min "öde ö-spelare" tillsammans med 50 vinyler! Quote
Lasse Posted March 30, 2024 Author Posted March 30, 2024 Barnen är hemma över helgen, de ville se livekonsert. Taylor Swift - Eras tour Terminator, Ivery, Shift hifi and 1 other 4 Quote
Lasse Posted April 5, 2024 Author Posted April 5, 2024 Förmiddagen har gått åt till skogsarbete, efter lunch och en välbehövlig tupplur blir det nu lite gung i fåtöljen. calle_jr and Shift hifi 2 Quote
Lasse Posted April 8, 2024 Author Posted April 8, 2024 Ännu en förmiddag i skogen gjord, rejält slitsamt så jag tar det i det takt kroppen orkar. Medans frungan fixar lunch snurrar jag några silverdiskar. Ayreon - Into the electric castle Shift hifi and P-pan 1 1 Quote
Lasse Posted April 9, 2024 Author Posted April 9, 2024 Kroppen orkade med en kort tur i skogen idag med. Farsans gamla Partner funkar fint till att kvista och kapa upp i lagom längder för vidare transport till vedklyven. Snart är snön borta så det gäller att ligga i. I spelaren snurrar Avishai Choen - Continuo Shift hifi and calle_jr 2 Quote
Lasse Posted April 26, 2024 Author Posted April 26, 2024 Det blev väldans bra när jag bytte till Delos och det har snurrats plattor som bara den. Idag tog dock nyfikenheten överhand och Karat 17D3 tog sin plats på tronen. MatsT, P-pan, Shift hifi and 2 others 5 Quote
AlfaGTV Posted April 26, 2024 Posted April 26, 2024 Jag har väldigt begränsad koll på denna, men om du skulle ge 3 saker den gör annorlunda mot Delos? Quote
Lasse Posted April 26, 2024 Author Posted April 26, 2024 Det första som slog mig var transientsnabbheten, något ljusare i sin framtoning och inte så svullig i de nedre registren. Har spelat Bille Eilish, Daft Punk och Metallica än så länge. Ska prova lite klassiskt i morgon vilket jag tror den spelar med bravur. P-pan, parsifal, AlfaGTV and 2 others 5 Quote
Lasse Posted May 11, 2024 Author Posted May 11, 2024 Galet upplägg när herr Strage står på scen, det bjöds även på ljummen Kir för en autentisk upplevelse. »Jag gör det för rockens skull. Och för alla som är för gamla och trötta för att åka på festival, men som ändå vill uppleva den speciella magin. Att se min nya show är som att gå på rockfestival minus allt det jobbiga. Man slipper tinnitus, bakfylla och herpes. Man slipper också musiken, vilket skulle kunna vara en nackdel, men de flesta som ser mig live håller nog med om att det är roligare att höra någon prata om musik än att lyssna på den,« säger Fredrik Strage. YYZ, lindvall, AlfaGTV and 2 others 2 3 Quote
AlfaGTV Posted May 17, 2024 Posted May 17, 2024 3 hours ago, Lasse said: Fredagsleverans 🥳 Samma här, men jag blev besviken på vinylen... Quote
Lasse Posted May 17, 2024 Author Posted May 17, 2024 1 hour ago, AlfaGTV said: besviken på vinylen... På vilket sätt? Har själv bara kört igenom den en gång men reagerade på högt spårljud från pickupen samt endel knäpp och annat fuffens som jag inte tror är med på själva inspelningen. Quote
AlfaGTV Posted May 17, 2024 Posted May 17, 2024 Ja precis, ganska dassig vinylkvalle, och ljudet känns lite blött/platt, utan dynamik. Hög brus/knasternivå! Inte alls som hennes första plattor! Quote
Lasse Posted June 9, 2024 Author Posted June 9, 2024 Sådär… Köpte ju inte bara ett rack… Har än så länge bara plats för två av dem, det tredje får stå nerpackat ett tag till. Shift hifi, AlfaGTV and Vox 3 Quote
AlfaGTV Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 Kanon, det blir ju toppen detta! Gillar den gamle NAD tuner'n! Lasse 1 Quote
Lasse Posted June 13, 2024 Author Posted June 13, 2024 Resten av rummet börjar så smått komma i någon form ordning också, det blir en temporär verkstadshörna för framtida lödprojekt i ena hörnet. Jo, det är fortfarande endel flyttkartonger att ta ordning på… Börjar så smått även få ordning på ljudet. Mellan fönster och stereovägg är det 450cm (530cm till sovrumsdörren) och på bredden är det 520cm vid vinylskivorna. triomio, Richard, Apexorca and 8 others 11 Quote
Recommended Posts