Jump to content

Recommended Posts

Posted

@Audionet och jag har pratat om att åka ut på en tour igen under året, antingen söder ut eller en norr ut (kanske t o m både ock) från Sthlm räknat. Lyssna och snacka lite skit med några som skulle kunna tycka att det vore roligt att få träffas och berätta om sitt system, musiksmak  m m. Men vilka skulle kunna vara intresserade av att få besök av en gammal gubbe och en yngre ”gubbe” har vi ingen aning om, har ni? Det enda kravet vi har är att det finns lite kaffe på plats:winking:

Det måste ju planeras från alla håll så ett svar här eller via PM går bra.

/byZan

Posted

Om man bor centralt är man tydligen exkluderad? :grin:

Eller är det  något väster ut om man räknar från Gustav Adolfs Torg från vilket alla avstånd och riktningar utgår i Stockholm?:smile:

Calm

Posted
10 hours ago, byZan said:

Men vilka skulle kunna vara intresserade av att få besök av en gammal gubbe och en yngre ”gubbe” har vi ingen aning om, har ni?

Ska du söder ut till Skåne så får ni gärna göra ett besök hos mig om ni vill :)

Posted

Det är väl klart att ni passerar masrike? Ni är hjärtligt välkomna på "återbesök" till både mig och de gubbar ni lärt känna tidigare. Och jag kan inte annat än rekommendera att bjuda in sig till @Hoffa för det är en upplevelse som lätt ställer vår hobby på kant! 😅

Posted

Snart blir det budgivning.😎

Nu gäller det att hitta argument som fäller ett avgörande.😉

*Zoegas i koppen.

*Klart närmast, gångavstånd.

*Erbjuder en komplett meny. Inte bara fika.

*Audionet har aldrig varit här.

*Ett bra första stopp som är oberoende riktningsmässigt när ni åker vidare.

Posted

Ni är hjärligt välkommna till Uppsala under året. Kan ännu ej garantera perfekt välljud då rummet är under intrimning men väl gott kaffe (Bergstrands ”Banan”, La Marzocco Linea Mini och Mazzer kvarn). Kommer ni hellre till Roslagen (ca 1 h från Uppsala)  kommer det inom kort finnas 2 spännande system där…och en annan La Marzocco. Hör av er i god tid då jag ganska ofta är bortrest.

Posted
5 hours ago, figge said:

Snart blir det budgivning.😎

Nu gäller det att hitta argument som fäller ett avgörande.😉

*Zoegas i koppen.

*Klart närmast, gångavstånd.

*Erbjuder en komplett meny. Inte bara fika.

*Audionet har aldrig varit här.

*Ett bra första stopp som är oberoende riktningsmässigt när ni åker vidare.

Och är ni ändå hos Figge, så är det ett baguettekast bort till mig. Självklart är ni välkomna. 🎶

Posted
12 hours ago, secanbj said:

Lägger till en bild på bashornet innan det byggdes över

Man kan ju lugnt påstå att vissa horn vill man inte ha i sidan.

Jag finner liksom inte riktigt ord att skriva här... :openmouth::openmouth::openmouth:

Nu vet jag vad som kommer efter att man haft allt annat i basväg :sunglasses:

Kanske dags att man hyr en grävare och gör om husgrunden en aning :think:

Posted

Som en inbiten innerstadsbo med tillhörande stendammslunga så börjar Norrland vid Norrtull och Södern vid Skanstull och Tranebergsbron gränsar till den farliga Vilda Västern :grin::smile: Alltså tryggast att hålla sig innanför tullarna och i närheten av Polishögkvarteret med flera tusen trygga skrivbordspoliser mellan 9-5. Övrig tid florerar knarkhandeln, prostitution, skjutningar och mord helt fritt. 

Calm

Posted
19 hours ago, Audionet said:

Vad kul!

Ser ut som att vi kan få ihop till flera resor. :smile:

Håller med:smile:

Det blir till att planera för en resa iaf, kanske t o m två? Hursomhelst så ska det bli roligt:sunglasses:

/byZan

Posted

Vi har spånat lite och försökt att få det att fungera med tanke på andra saker oxå, men just nu ser det ut som följer;

- Antagligen så blir det som så att vi kommer att komma ner till Gbg för att gå på mässan den 21-22 september och i anslutning till den försöka få till några hemma-hos där med omnejd.

- En tur ännu längre söderut skulle kunna ske runt den 1 maj +/- någon dag eller två?

- Ni norrut kanske skulle kunna få besök under sommaren?

Det som är problemet är all tid som går åt till transport även om det är kul att köra med sommarbilen. Vi vill att fokus ska ligga på hifi och skitsnack i första hand.

Är det någon som känner sig inspirerad till att komma med egna förslag på hemma-hos, gemensamma fika eller middagar så mottages dessa gärna här i tråden eller via pm.

Jag har sedan många år lovat Eitan ett besök och det skulle vara kanon om det skulle kunna bli av i september, förbered honom på en invasion. Det är den enda jag kommer ihåg att jag lovat, kanske @Audionet har någon oxå? Jo jag kan åka över till dig oxå @P-pan:winking: Fast Sthlm med omnejd kan jag ta som en separat tur eller när @Audionet är i stan.

Så ser den preliminära planeringen ut till dags datum! 

/byZan

PS om ni långväga har vägarna förbi Sthlm eller Roslagen så hör av er, det går nog att lösa en tid för en lyssning och en fika iaf DS

• 5 weeks later...
Posted

Tyvärr så blev maj månads inledning fullt med andra göromål, så vi får se om det i den andra halvan av maj kan fungera för oss? Återkommer med besked om detta så snart vi vet.

/byZan

Posted
25 minutes ago, lindome said:

a, då är vi väl alla i München va:cool:

Å f*n, vilka nördar:winking:

Skänkte dig en tanke i morse när det blev lite soul o funk via Qobuz, lite korkat musikval när hon sover men det ”funkar” även på lite lägre volym.

/byZan

Posted
1 hour ago, lindome said:

Ja, då är vi väl alla i München va:cool:

Ha, ha, nej, Porsche/ Michelin slalomcup startar och Carrera Cup har säsongspremiär på Anderstorp samt Porsche festival på Ronneby Brunn. 🏎🏁😊

Men det blir inte helt utan hifi. Det kommer ett intressant gästspel i min setup.

• 1 month later...
  • 2 months later...
Posted

Av den tänkta touren blev den inte av i den omfattning som önskat. Men vi tänkte iaf ta tillfället i akt att försöka få till något i anslutning till mässan i Gbg nu i september.

Helgen kanske blir för hektisk för en del så vi tar torsdag o fredag i anspråk för att försöka få till något hos några som kan?

Ser hursomhelst framemot att få träffas på mässan om det inte fungerar med ett hemma-hos👍

/byZan