Peder Posted February 29, 2024 Posted February 29, 2024 🔥 HÖRLURSKABLAR 🔥 Ett område där det är lätt att... "Gå Fel",.och lägga stora pengar på en sidoväg istället för en förbättring..!! Hifi och Ljud istället för Musikalitet mao. Tänkte vi skulle fånga upp lite tankar och erfarenheter om detta ämne i denna tråd,.så in och dela med dig av dina erfarenheter. På bild nedan... • TPHC,.från svenska @Transient Design • LAVRICABLES Grand Silver,.från Polen Båda,.respektive märkes top-notch kablar. Dessa båda på bild är 4-pin XLR balanserade med 3,5mm bananer mot hörluren,.i detta fall Hifiman. TPHC,.har Furutechs bästa rhodium kontakter. LAVRICABLES,.har Aeco guld kontakter,de finns också i rhodium. Quote
Jockewe Posted February 29, 2024 Posted February 29, 2024 Jag behövde 3meter kabel till mina Sennheiser HD600 och valde Cardas. Min upplevelse är att det blev en klar förbättring av ljudet jämfört med originalkabeln trots längden! Min uppfattning av Cardas är att de vet hur man gör utan att lägga krut där det inte behövs. Peder 1 Quote
Peder Posted February 29, 2024 Author Posted February 29, 2024 1 hour ago, Jockewe said: Min upplevelse är att det blev en klar förbättring av ljudet jämfört med originalkabeln trots längden! 🔷 Intressant... Jag har Sennheiser HD 800S också,.där tycker jag originalkabeln levererar bäst musikaliskt av de få aftermarket-kablar jag testat till den. Både i XLR och Single-end version är dessa originalkablar 3m. Quote
Irrbloss Posted March 1, 2024 Posted March 1, 2024 Jag har original ZMF kablar samt en dyrare variant från Forza Audioworks. Enda skillnaden jag kunnat utröna är mikrofonik i själva kabeln, betydligt mindre med Forza:s Noir Hybrid HPC. Peder 1 Quote
thli72 Posted March 1, 2024 Posted March 1, 2024 Dålig bild i mörkret på kontoret. Men kör med Siltech Duchess Crown till mina Focal Utopia Duchess Crown - Siltech (siltechcables.com) Lawton audio har fina kablar med 2xXLR från furutech Och mina HifiMan har Moon Audio Silver Dragon med 2xXLR Ivery and Peder 2 Quote
Recommended Posts