VoicesInMyHead Posted February 16, 2024 Posted February 16, 2024 Linn LP12 säljes Verket har serienummer 82708. "Byggt av den legendariska Agnes Munroe på Linn fabriken mitten av 90-talet, med corner bracing, vilket man vill ha." Bottenplatta: Trampolin 2 Arm: Linn Ittok LVII Tonarmskabel: Nordost Heimdall Senaste armbordet, som passar subchassit i fråga Motorstyrning Hercules/Mose (ej Linn) Pickup: Audio Technica AT95E (tips från Bengt på @SOUND BY VINYL) Skivmattor: VPi filtmatta och Origin Live Färg: Svart/Silver Lager: “Pre Cirkus, avgörande för den där bubblande musikaliteten. Med Cirkus trollade Linn bort sig i jakten på precision och den låter riktigt trist tycker jag. Pratade om det med Roy Gregory (som startade hifi+) på en München mässa. Han tycker precis som jag, så vi är i alla fall 2 Pre Cirkus fantaster. Googlar man så hittar man faktiskt några till som föredrar Pre Cirkus“. (citat av vinylgurun @Daniel) Pris: 25.000 kr Finns utanför Stockholm, skickas inte, men kan eventuellt levereras inom rimliga gränser. (Det är inte pickupen som är på bilden!) Varför sälja? Ren idioti och vansinne!! Den här LP12:an är väldigt rolig, vilket för mig varit A och O med vinyl och den främsta egenskapen jag sökte, och om mina tidigare erfarenheter på vinylsidan tog mig en bit på vägen så var det den här som fick bägaren att rinna över fullständigt! Den har mer eller mindre på egen hand fått upp vinylintresset hos mig på riktigt igen och egentligen skulle jag inte ha några problem med att sitta nöjd, den är ändå på en väldigt bra nivå. Jag fungerar ju dock tyvärr lite som så att när jag är sjukt nöjd med nånting så kan jag inte låta bli att fundera på vad det skulle innebära att hoppa upp ett eller några trappsteg, bara för att jag kan, och för att det för mig är en kontinuerlig resa som jag finner intressant att lära mig av, allting är ju som bekant relativt. Det är ändå viktigt att ha tagit stegen längs vägen för att uppskatta dit man är på väg tänker jag... och kanske finns det något annat som väntar på mig där ute? lindome, juha, P-pan and 2 others 5 Quote
VoicesInMyHead Posted May 27 Author Posted May 27 Tyvärr inte, den är såld. Blev nästan lite nostalgisk nu, det var en riktigt trevlig skivspelare. Daniel 1 Quote
P-pan Posted May 27 Posted May 27 21 minutes ago, VoicesInMyHead said: Tyvärr inte, den är såld. Du kanske skulle editera rubriken med ...LP12///Såld VoicesInMyHead 1 Quote
Recommended Posts