Peder Posted February 9, 2024 Posted February 9, 2024 🔷 Detta enligt rubriken var igår och idag under dagen. Informerar om detta ifall någon fortfarande undrar,.eller har problem. Nu ska det fungera som vanligt,.men man får logga in sig på nytt på bla Qobuz. Många trodde det var fel på deras interna nätverk och startade om alla pryttlar mm,.bla jag 😎. Märkligt att vissa "yngel" får feeling genom att sysselsätta sig med dessa dumheter. Quote
Richard Posted February 9, 2024 Posted February 9, 2024 Och DDos-attacker behöver man inte bli överdrivet upprörd över. Förutom moraliskt förstås… Men det handlar inte om att någon hackat sig in i deras miljö utan att man skickar oerhört många requests samtidigt så att sajten inte hinner svara. Även detta kräver naturligtvis en massa samordning. Min ISP (stor svensk) drabbades av detta relativt ofta för ett par år sedan. Quote
Bebop Posted February 10, 2024 Posted February 10, 2024 8 hours ago, Richard said: DDos-attacker behöver man inte bli överdrivet upprörd över. Jag har inte märkt något hos mig… Quote
new order Posted February 11, 2024 Posted February 11, 2024 Jag såg idag att jag var utloggad på Qobuz mobil app. Quote
octavia rs Posted February 11, 2024 Posted February 11, 2024 @new order jag såg ett meddelande ifrån Qobuz att efter tex. en uppdatering av appen så blev man automatiskt utloggad kommer dock inte ihåg var det var jag såg det. new order 1 Quote
Peder Posted February 11, 2024 Author Posted February 11, 2024 42 minutes ago, octavia rs said: ett meddelande ifrån Qobuz att efter tex. en uppdatering av appen så blev man automatiskt utloggad kommer dock inte ihåg var det var jag såg det. Hej 🙂... Kanske du såg det på Qobuz Facebooksida. Där har dom skrivit om de senaste dagarnas strul,och även att man måste logga in på nytt... Detta då dom lyckats ställa allt tillrätta,.dom bad också om ursäkt trots att detta inte på ngt sätt är deras fel. Quote
Bebop Posted February 11, 2024 Posted February 11, 2024 40 minutes ago, octavia rs said: såg ett meddelande ifrån Qobuz att efter tex. en uppdatering av appen så blev man automatiskt utloggad Jo, så är det. Både när/om Qobuz uppdaterar men mer ofta (för min del) när det kommer ny firmware till Lumins streamer, men inte när appen uppdateras. I vart fall inte alltid. Quote
octavia rs Posted February 11, 2024 Posted February 11, 2024 1 hour ago, Peder said: Kanske du såg det på Qobuz Facebooksida. Där har dom skrivit om de senaste dagarnas strul,och även att man måste logga in på nytt... Mycket möjligt, jag behövde inte göra en ny inloggning i min Innuos efter strulet i veckan däremot i Qobuz egna app precis som @new order skrev. 1 hour ago, Bebop said: Jo, så är det. Både när/om Qobuz uppdaterar men mer ofta (för min del) när det kommer ny firmware till Lumins streamer, men inte när appen uppdateras. I vart fall inte alltid. Jag har aldrig behövt göra någon ny inloggning i Innuosen vid uppdatering av den och jag har för mig att meddelandet ifrån Qobuz om att göra ny inloggning vid uppdatering gäller deras egna app eller desktop versionen. Såklart kan de hanteras olika av olika streamer tillverkare, inget större problem om man nu skulle behöva göra det Peder 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.