Peder Posted February 7, 2024 Posted February 7, 2024 Hur optimerar ni er InnuOs för bästa möjliga soundquality..?? Tänker i första hand på streamern,.den första länken i kedjan om man bortser från "back-end" som jag tar upp i en annan tråd. Dessa två trådar överlappar varandra lite grann,.men kan vara intressant att specifikt lyfta fram streamern. ----------------------------- Ni med andra streamers än InnuOs kan självklart också "droppa in" med optimeringstips i tråden 😃. ----------------------------- • Everything Affects the Sound • Attention To Detail • Source First Ja ovan är tre fraser som har haft mycket stor betydelse för mig,.och präglat mitt hifiliv och tänk vad det gäller bästa möjliga soundquality. SÅ,.nu kastar jag ut frågan,hur optimerar ni källan (läs streamern) för bästa möjliga soundquality..?? Quote
Peder Posted February 10, 2024 Author Posted February 10, 2024 😳 INGEN..verkar optimera sin installation i och runt sin streamer..!! Detta om man ska dra slutsatser av bidragen i tråden,.märkligt då källan har störst betydelse för den musikaliska soundqualityn. Själv har jag ägnat mig åt detta någon/några veckor,.med inlagda pausdagar för att nollställa huvudet. Det är stor skillnad nu gentemot från när jag började,.får berätta mer om det senare... MEN,.någon annan här är jag övertygad om,kan berätta värdefulla installationstips angående streamerns optimering vs övriga systemet. For attention: @Classic Design Quote
Jamo Posted February 10, 2024 Posted February 10, 2024 Jag fick en Wiim Pro i julklapp av min son. Vi kopplade in den med medsända väggbulan vid sidan av nätrenaren. Vi kopplade till DAC::en med medsända Toslink-ledaren. Den spelar magiskt, jag behöver inget bättre på länge. Quote
Peder Posted February 10, 2024 Author Posted February 10, 2024 2 hours ago, Jamo said: Vi kopplade in den med medsända väggbulan vid sidan av nätrenaren. Hej 🙂... Kul att du är nöjd,.ett enkelt tips. Kollade du så att du fick rätt fas på nätbulan,.viktigt för bästa soundquality..? Du kan lyssna dig fram till rätt fas,.lyssna,vänd nätbulan i powerstripen/väggen och lyssna igen. Eller om du har en multimeter,.mäta. Det är mitten,.eller hålet på DC-kontakten från nätbulan som ska visa plus på multimetern. Quote
Hans-Tommy Posted February 11, 2024 Posted February 11, 2024 Jag har fiber in i lägenheten sedan: tp-link optisk kabel till tp link nätverkskabel till router vidare till aqvox netswitch därifrån nätverkskabel till sonore optisk modul optisk kabel till melco s100 därifrån nätverkskabel till Innuos zenith alla nätadapter utbytta till if audio router har sbooster nätadapter och melcon har nätadapter från plixir Quote
Recommended Posts