Jump to content

Recommended Posts

Posted

Behöver se om mitt hus vad gäller effektrör-beståndet. 
Mina rörslutsteg är bestyckade med G-811 (811A) och dessa är inte längre överdrivet lätt att hitta om man inte ska köpa nyproducerade från Kina.
Finns det några erfarenheter av denna sajten: 

https://soviet-tubes.com

Den ska vara belägen i Kazakstan och vid en första anblick känns den seriös. 

Posted
1 hour ago, Richard said:

Finns det några erfarenheter av denna sajten: 

Jag har ingen erfarenhet men han har 100% bra feedback på Ebay. Däremot framgår där att han är bortrest till december 2030 (:flush:). Eller gäller det enbart på EBay? Ett mejl till honom om hur det är med den saken kan ju vara på sin plats. På Ebay står att han finns i ryska federationen. Kazakstan är ju självständigt sedan 1991, men ryssarna ser landet som ”sitt”. Det markerade de 2022 då de gick in med militär och kväste en folkprotest mot fördubblade bränslepriser. Kazakstan har dock exportrestriktioner mot Ryssland, i vart fall officiellt. Hur det påverkar åt andra hållet, dvs rör från Ryssland till Kazakstan vet jag inget om.

Jag hade i vart fall lagt ner lite tid på att ”undersöka” lite mer. Det är ju risk att erfarenhet innan Ukrainakonflikten är andra än den efter.

IMG_2094.jpeg

Posted

Tack @Bebop !!!

Jag kollade faktiskt igår rörande deras hemvist av just det skälet. Vill absolut inte handla av Ryssland under dessa omständigheter..
Och som du påpekar är det inte oproblematiskt heller med andra länder i den regionen. Jag får kolla lite extra med äldste sonen som är häpnadsväckande påläst...
Är nog IAF läge att kolla upp lite mer innan man ISF beställer. 

Det som lockar lite är att de som finns på deras sajt är Ryazan och de verkar ha fått bra kritik....