Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har inte hört den och kan bara trycka på hur viktigt det är att du lyssnar in den själv, och kanske att den har funktionaliteten du väntar dig? 
Den verkar ju oerhört komplett, med både phono och DAC inbyggd, tillsammmans med en massa annan funktionalitet. Det kan ju vara nog så viktigt, i förhållande till upplevd ljudkvalitet. Och jag tror inte heller att den låter dåligt, även om det säkert finns förstärkare som låter "bättre" i liknande prisklass, men då med kompromisser i form av färre funktioner.

Ett exempel kan vara Lavardin iSX som kostar same-ish. Men då blir det möjligen att högtalarna bör vara lite lättare att driva än vad som krävs med Rotel. 

Sen finns ju begagnat-marknaden, där priserna ligger på knappt hälften.

Du kan väl skriva nåt om vad du tänker dig för högtalare och lyssningsvanor? (storlek på rum, musikval, lyssnar på 70dB i snitt eller kanske 95db?)

Posted

Jag var på väg att handla Rotel försteg och slutsteg för länge sen. Tror det var då jag lyssnade på Hegel H200 också och tog den istället. Den var välljudande och jag hade nog kunnat leva med Rotel-combon också. Sen åkte Hegeln ut när den brände en panel i elektrostaterna ... ja, vad är kontentan här ... det är en resa och kanske är det inte Rotel du behöver? Vilka högtalare har du nu?