Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej 

Är det någon som bytt till ”finsäkringar i era Innuos grejer?

Jag har bytt i min Innuos zenith och Phoenix.

Kan inte säga att det var omvälvande eftersom jag har svårt att göra en sak i taget, bytte nyligen USB kabel till bibacord så det är besvärligt att avgöra om byte av säkringar har någon betydelse. Finns det någon därute som har erfarenhet av detta?

https://svalander.se/shoppen/saekringar/finsaekringar-high-end

Tommy 

IMG_0846.jpeg

Posted
49 minutes ago, Hans-Tommy said:

Hej 

Är det någon som bytt till ”finsäkringar i era Innuos grejer?

Jag har bytt i min Innuos zenith och Phoenix.

Kan inte säga att det var omvälvande eftersom jag har svårt att göra en sak i taget, bytte nyligen USB kabel till bibacord så det är besvärligt att avgöra om byte av säkringar har någon betydelse. Finns det någon därute som har erfarenhet av detta?

https://svalander.se/shoppen/saekringar/finsaekringar-high-end

Tommy 

IMG_0846.jpeg

Japp, bytte nyligen på min Zen och Phoenix USB. Det blev AMR´s säkringar och liksom du har jag ändrat lite annat samtidigt:zany: Bra låter det iallafall!

Posted
10 minutes ago, octavia rs said:

Jag tror @VoicesInMyHeadgjorde det när han hade Innuos Phoenix men kan ha fel för mig.

min erfarenhet är att alla Sean Jacobs baserade produkter (inkl Innuos) jag testat svarat väldigt bra på säkringsbyten, liksom strömkablar och strömrening. min tanke kring det är att bättre konstruktioner är tacksamma att ges bättre förutsättningar för att få möjligheten att prestera ännu bättre, ungefär som att bättre anläggningar också kan vara mer avslöjande och transparenta när man gör förändringar längre upp i kedjan. men det beror väl som vanligt på hur man väljer att se på saker och ting, en del skulle säkert hävda att en "bra" konstruktion är immun mot allt som sker längre upp, men det är inte min filosofi, som såklart är högst amatörmässig (men tjänat mig väl)... :smile:

med Synergistic Research säkringar brukar man prata om ca 250 timmars inspelning där det verkligen kan vara en berg o dalbana under tiden... tålamod är en dygd!