Jump to content

Recommended Posts

Posted

Säljer mina egenbyggda påkostade Pro AC Cloner, högtalaren i sig behöver kanske ingen närmare presentation men klart är att det är en mycket bra högtalare för kaffepengar.

Det är en DIY högtalare av orginalet från Pro Ac 2.5 som är en engelsk välljudande högtalare i 40 000:- klassen, utsagor finns att Clonen låter bättre än orginalet främst kanske beroende på högre kvalite på filter. Spelar all sorts musik på bra sätt, jag spelar personligen allt från lugn S&S till hårdrock. Dess styrka är kanske basen.

De är ca. 2år gamla, inte speciellt mycket spelade då jag varvat mellan 2 olika par högtalare

Bild på mina Ac cloner:

acklon1.jpg

Data om dessa:

- Scan Speak element

- Kvalitetsfilter med Cross Coil bandspolar, Mundorf M-cap kondensatorer, lödit med silverlod

- Internkabel Supra Ply 3,4

- Ytfinish är Gaboon Faner och inoljade 6-7varv med Rustikolja som efterpolerats.

- Terminaler gjorda av 3mm tjock gravyrmässing med högtalar modellnamn och märkt +/- samt kraftiga polskruvar med chucklåsning för banankontakter, tar även spadar och ren kabel. Enbart polskruvarna kostar 270:-/paret hos svalander.

- Står på Soundcare Superspikes

Finns i Norrbotten och kan provlyssnas, ta kontakt för närmare uppgifter.

Jag begär 6200:- för dessa fina och påkostade högtalare.