Peder Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 🤔 Hjälp,.fattar inte... Här på Euphonia Audioforum om man ska lägga in en bild så måste man ha ngn form av URL-adress,.eller och ett konto på Dropbox 😳..!! På alla andra ställen tar man bara en bild och lägger in,.eller fotar och lägger in. Detta känns riktigt gammalmodigt. Hur tusan lägger jag in en bild i en annons här..?? Har suttit och fibblat med mobilen en timme nu och kommer inte vidare. På Naims fabriks-forum,.eller andra forum/säljsidor hade jag under denna tid hunnit lägga in ett stort bildspel. ♦️Fråga till admin @calle_jr: Är det inte dags att modernisera detta,.för bilder är ju trevligt i annonser och inlägg. Quote
Lasse Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Här är finns att läsa vad som gäller för att lägga in bilder. calle_jr 1 Quote
Peder Posted December 24, 2023 Author Posted December 24, 2023 2 hours ago, Ampalang said: Här är finns att läsa vad som gäller för att lägga in bilder. Tack för att du la in det,.men det har jag läst,.fast det blir man inte mycket klokare på. Det är ju "hedenhös" teknik som gällde för två decennier sedan,.läs vad jag skriver i mitt startinlägg. Med dagens teknik så ska bilderna i stort sett kunna "flyga in" av sig själv,.detta behöver definitivt moderniseras. Det känns som att forumet är fast i 2005-talet angående foton. Quote
calle_jr Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 8 hours ago, Peder said: det blir man inte mycket klokare på Bilder och annan multimedia flyger in på Euphonias servrar också om man som medlem har gjort 250 inlägg, som det står i FAQ som @Ampalang länkade till. Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 7 hours ago, calle_jr said: Bilder och annan multimedia flyger in på Euphonias servrar också om man som medlem har gjort 250 inlägg, som det står i FAQ som @Ampalang länkade till. 18 hours ago, Ampalang said: Hej och god fortsättning 🧑🎄... Jo det såg jag också,.men det är ju rena "Hedenhös"-upplägget att använda URL-adress eller Dropbox nu då vi snart går över till 2024. Jag skriver mycket,.och bifogar med bilder på olika forum... Både nationella och internationella,.men ett sådant här gammalmodigt system har jag aldrig stött på. Nog borde det väl vara dags att ändra på det och ta klivet in i modern tid nu 😃. SAMT,.varför en spärr på 250 inlägg innan man kan bidra med intressanta trådar som bygger på både text och bild,.förklara gärna det för mig @calle_jr..?? FÖR,.det tar ju åratal för en "vanlig" medlem att skriva 250 inlägg,är det inte dags att ta bort den spärren nu. För personligen vet jag inte om det känns så inspirerande att skriva,och bidra med kunskap och erfarenhet här om det ska ta 250 inlägg innan jag enkelt kan illustrera ngt med en bild 😳. Vill ni inte ha medlemmar som bidrar med intressanta erfarenheter som bygger på både text och bild..?? Så här skrev en hifivän,.som också är verksam i branschen nedan,då jag frågade om hur man lägger in bilder här... ------------------------- Haha, ja de är satans gammelmodiga Du måste alltså ha din bild online någonstans, tex på dropbox eller annan sida. Euphonia är bara en handfull åldrande gubbar. Rätt dött nuförtiden. Du kan däremot ta bildlänk från annons på hifitorget! ------------------------- ▪️Jag var medlem här runt 2003 och några år framåt under annat "nickname". Anordnade då 2004 en veckas hifiäventyr för Timbre och Jorma här i norra Sverige. Det resulterade i Timbres bildtråd ... "Midnattssols-Hifi i Norr",.som blev det årets mest lästa bildtråd. Tyvärr finns inte Jorma med oss längre,.liksom min sambo (som deltog som arrangör),som båda gått bort i cancer. Och Timbre,.ja han har tydligen dragit sig tillbaka. ♦️By the way,.en av er moderatorer @new order ,. som då bodde i Piteå,var en av dem som fick ett besök under denna hifi-vecka. Han bjöd förövrigt på en formidabel middag ❤️😃. Då var det samma system med att lägga in bilder,.därför lessnade jag då,kom aldrig upp i 250 inlägg.... OCH NU,.samma system 😳... Det är ju upp till er admins och moderatorer,.men nog måste ni väl hålla med om att detta är gammalmodigt år 2023 (snart 2024). Personligen ser jag fram emot en förändring,.annars kommer jag nog vara en ganska passiv medlem här. Ha det gott... /Peder 😃 figge 1 Quote
calle_jr Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 1 hour ago, Peder said: förklara gärna det för mig @calle_jr..?? Det är en gräns som jag har satt sedan vi började tillåta direktuppladdning. Det har inte funnits tidigare och har inte ett dugg att göra med forummjukvarans modernitet eller ej. Vid den tid du hänvisar till kunde ingen utom admin och mods ladda upp på Euphonias server. Anledningen att det finns en gräns är för att jag vill undvika att Euphonias servrar används som lagringsdisk för multimedia med andra syften. Vi betalar för detta och har ingen reklam eller banners. Till skillnad från Naim och säljsidor är Euphonia ett ideellt forum. 1 hour ago, Peder said: Vill ni inte ha medlemmar som bidrar med intressanta erfarenheter som bygger på både text och bild..?? Du kanske kan nämna några andra hififorum, i Sverige eller utomlands, som har bättre bildreportage än Euphonia? Lasse 1 Quote
figge Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 8 minutes ago, calle_jr said: Det är en gräns som jag har satt sedan vi började tillåta direktuppladdning. Det har inte funnits tidigare och har inte ett dugg att göra med forummjukvarans modernitet eller ej. Vid den tid du hänvisar till kunde ingen utom admin och mods ladda upp på Euphonias server. Anledningen att det finns en gräns är för att jag vill undvika att Euphonias servrar används som lagringsdisk för multimedia med andra syften. Vi betalar för detta och har ingen reklam eller banners. Till skillnad från Naim och säljsidor är Euphonia ett ideellt forum. Du kanske kan nämna några andra hififorum, i Sverige eller utomlands, som har bättre bildreportage än Euphonia? Hifisentralen. Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 1 hour ago, calle_jr said: Du kanske kan nämna några andra hififorum, i Sverige eller utomlands, som har bättre bildreportage än Euphonia? Hej igen 🙂... Jag noterar med ditt svar att du tycker detta är bra,.och tänker låta det fortgå..trist. Slog på några aktiva medlemmars inlägg vs deras medlemstid,.då är det mellan 1,5 till 2 år innan jag kan lägga in bilder..sanslöst 😳. OCH,.då pratar vi om aktiva medlemmar,för en "vanlig" medlem kommer det ta åratal innan möjligheten att lägga in bilder enkelt ges. Det finns många forum (som svar på din quotade fråga),.men jag tänker inte ägna mig åt ngn p-mätning här 😁. Varför låter du inte forumet utvecklas i denna fråga,.tänk på min hifi-väns omdöme,jag har själv tittat in här då och då innan jag blev medlem igen och tyckte det var låg aktivitet. Då jag var medlem sist sprudlade forumet av aktiviteter... Nåväl,.jag har framfört lite tankar som en mycket aktiv besökare/skribent på andra forum,. nationella som internationella... Sedan är det din/er uppgift om ni vill ta åt er och utveckla forumet. Ni är ju många admins och moderatorer,.så detta vore väl en spännande uppgift att ta tag i..att modernisera vissa områden. PS: Du skrev också: ----------------- Anledningen att det finns en gräns är för att jag vill undvika att Euphonias servrar används som lagringsdisk för multimedia med andra syften. ----------------- Fråga: VEM,.skulle pyssla med sådant..?? Då finns det DEFINITIVT andra plattformen som är mer attraktiva,.Euphonia för ju en ganska undanskymd tillvaro. Ha det gott... /Peder😃 Quote
Bebop Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 2 hours ago, Peder said: Euphonia är bara en handfull åldrande gubbar. Jag tycker det känns skönt att det finns ett forum där det finns plats även för lite äldre hifiveteraner och som delar med sig flitigt av sina erfarenheter när hifi och musik inte bara handlade om logistik där allt skall vara enkelt snabbt och allt mer ske i cyberspace; där musik ofta får en sekundär roll; en sorts terapi där musik skall vara gratis och där mixningar och mastringar anpassas till ett komprimerat brus för att passa den ”nya tekniken”. torbjorn, calle_jr, calm and 1 other 4 Quote
Bebop Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 4 minutes ago, Peder said: Då jag var medlem sist sprudlade forumet av aktiviteter... Aktiviterna går i vågor. Högsäsongen börjar efter sommaren och sträcker sig fram till försommaren med lite nertrappning kring större helger. För egen del stänger jag ner nästan helt under sommaren. De flesta av oss har även andra aktiviteter som drar i oss. Du verkar ju ha mycket att förmedla och mycket att säga. 250 inlägg går snabbt om du vill. calle_jr and Lasse 2 Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 5 minutes ago, Bebop said: Jag tycker det känns skönt att det finns ett forum där det finns plats även för lite äldre hifiveteraner Jag tillhör själv den lite äldre kategorin 😎,.men jag tror du förstår andemeningen i min väns kommentar. Att det år 2023/2024 inte går att enkelt lägga in en bild i sin annons,.eller i sin startade tråd här är ju bara makalöst dåligt. Därför ägnade jag en timme igår för att försöka hitta ett sätt,.detta då jag inte trodde det var sant... Hade tänk lägga in en intressant skrivning igår,.men den skrivningen säger ingenting utan att kompletteras med bilder. OCH,.det går inte på detta forum år 2023/2024 😳. Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 38 minutes ago, Bebop said: Du verkar ju ha mycket att förmedla och mycket att säga. 250 inlägg går snabbt om du vill. Det tror du,.då tar vi ett exempel... @Ampalang här som gillat ditt inlägg. Han har varit medlem i 20 år och gjort 1407 inlägg DET,.skulle innebära att jag ,om jag följer i Ampalangs fotspår skulle kunna börja att lägga in bilder om 3,5 år 😳😳..!! Tror du verkligen på detta själv,.att den eventuella entusiasmen finns hos någon som vill bidra till forumet. Utveckla eller dö sotdöden är tyvärr en verklighet. Att inte jag kan lägga in en bild på mina fina hörlurar som jag har på annons är ju bara löjligt,.det måste du/ni admins/moderatorer inse. Vem kan sälja något utan bilder..?? Men jag noterar ju motståndet i frågan,.då ni går i försvarsställning istället för att se möjligheterna att utvecklas. Kanske därför min hifivän fällde omdömet,.då han spetsade till det och sa... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Euphonia är bara en handfull åldrande gubbar. Rätt dött nuförtiden. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Återigen..Trist... /Peder🙂 Lasse 1 Quote
triomio Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 8 minutes ago, Peder said: Det tror du,.då tar vi ett exempel... @Ampalang här som gillat ditt inlägg. Han har varit medlem i 20 år och gjort 1407 inlägg DET,.skulle innebära att jag ,om jag följer i Ampalangs fotspår skulle kunna börja att lägga in bilder om 3,5 år 😳😳..!! Du har lagt in 6 poster på mindre än ett dygn. Vilket i ditt fall skulle innebära att du kan börja ladda upp bilder efter ca 42 dagar. Ökar du till 10 per dag, så är du där om 25 dagar AlfaGTV, calle_jr and JWE 1 2 Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 3 minutes ago, triomio said: Ökar du till 10 per dag, så är du där om 25 dagar 👍... Med all respekt,.har tappat intresset,men gillar din ironi 😁. Men följ gärna min tråd på Naims forum om Routerns eventuella betydelse för soundqualityn,.nu 600 inlägg,och med bilder. Eller på samma forum min tråd om Switchar och Ethernetkablar,.nu ca 8000 inlägg. OBS: Min annons på mina Sennheiser HD 800S hörlurar finns på Blocket och Hifitorget mm,.med bilder 😉😎. Ett tappat intresse,.Trots,.att jag känner många här som jag träffat/träffar på andra forum Quote
Bebop Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 30 minutes ago, Peder said: Men jag noterar ju motståndet i frågan,.då ni går i försvarsställning istället för att se möjligheterna att utvecklas. Vi har diskuterat detta. Att "utvecklas" åt det håll du önskar är lätt so en plätt. Vi tillåter annonsering och tar betalt av alla branschmänniskor som vill post. Dessutom kan vi anlita någonsom administrerar det hela och avlönar denne/står för dennes kostnader. Men vi vill inte ha det så... den idella basen har viktig ända från start. Vii har stått för kostnaderna ur egen ficka och någon gång bett om stöd vid större förändringar. Alla forum behöver inte vara lika för att uppfattas som bra. Vi har vår stil och andra har sin. Vi har heller inte som mål att vara störst. Hifi-torget är väl ett utmärkt alternativ om du vill sälja prylar i avvakran på att du nått 250 inlägg? calle_jr and MatsT 2 Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 33 minutes ago, Bebop said: i avvakran på att du nått 250 inlägg? Det kommer som sagt ta tid,.tror inte jag når dit... Varför skulle jag starta trådar utan att ha möjlighet att lägga in bilder,.det är ju bara löjligt och kommer inte att hända. Och din övriga argumentation,.den upplevs bara som att du ser och målar upp hinder istället för möjligheter. OCH,.varför denna gräns på just 250 inlägg,var kommer den siffran ifrån..?? Känns som tagen ur luften..!! Tidigare drev jag ett internationellt forum som snuddade 20 000 medlemmar,.jag hade nog inte haft många medlemmar med en sådan "gräns". Nåväl,.middagen hägrar 😃... Quote
calle_jr Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 1 hour ago, Peder said: Sedan är det din/er uppgift om ni vill ta åt er och utveckla forumet. Ja, tack. Vi ser gärna förslag. Men det förslaget skulle jag inte kalla "utveckla". Det kanske är en önskvärd förändring, men det är väl att ta i att kalla det för "utveckla". 1 hour ago, Peder said: Fråga: VEM,.skulle pyssla med sådant..?? Det baseras på att det har hänt. 5 minutes ago, Peder said: OCH,.varför denna gräns på just 250 inlägg,var kommer den siffran ifrån..?? För att förtydliga är gränsen satt till 200 inlägg. Det grundar sig på en prognosberäkning av serverkostnader. Det kan om man vill betraktas som en bonus för att man varit aktiv medlem ett tag. 16 minutes ago, Peder said: Det kommer som sagt ta tid Med nuvarande takt kommer det gå fort Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 16 minutes ago, calle_jr said: 2 hours ago, Peder said: Sedan är det din/er uppgift om ni vill ta åt er och utveckla forumet. Ja, tack. Vi ser gärna förslag. Men det förslaget skulle jag inte kalla "utveckla". Det kanske är en önskvärd förändring, men det är väl att ta i att kalla det för "utveckla". Jo det är Definitivt en utveckling,.då Euphonia är det enda forum jag stött på där medlemmar inte tillåts lägga in bilder. 18 minutes ago, calle_jr said: Det baseras på att det har hänt. Okej,.och då är det försvarbart att begränsa forumet för medlemmar över tid 😳. 20 minutes ago, calle_jr said: För att förtydliga är gränsen satt till 200 inlägg. Det grundar sig på en prognosberäkning av serverkostnader. Det kan om man vill betraktas som en bonus för att man varit aktiv medlem ett tag. Okej,.igen... Då kanske man ska ändra till den skrivningen (200) i regelverket. SAMT,.då kanske man ska göra en "prognosberäkning" utifrån nya förutsättningar . För att känna inspiration i att vara ny aktiv medlem,.så kanske det inte är det bästa ledarskapet att begränsa den nya medlemmens entusiasm och möjligheter till att bidra i forumet. 🔷 Känns som då man full av entusiasm blir medlem i en politisk organisation för att man vill förändra,.och blir tillsagd.... "Sätt dig ner och vänta i ett hörn,.om ngr år är det din tur..Kanske..." 26 minutes ago, calle_jr said: Med nuvarande takt kommer det gå fort 😁..Det sista som överger en är humorn..👍 Quote
JWE Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 37 minutes ago, Peder said: Jo det är Definitivt en utveckling,.då Euphonia är det enda forum jag stött på där medlemmar inte tillåts lägga in bilder. Euphonia är ett av få svenska forum som tillåter användare att utan kostnad lägga upp bilder. Lagring kostar pengar (Ok molntjänster är relativt billigt idag, men det är fortfarande en kostnad). Alternativet är att börja med annonser i form av banners, men vem vill det? Inte jag i varje ifall, tror majoriteten håller med mig. Finns en uppsjö med siter där du kan ladda upp bilder, imgur bl.a. Sen tycker jag att Euphonia är rätt diversifierat åldersmässigt, finns aktiva användare i alla åldrar, rent skitsnack m.a.o. AlfaGTV and calle_jr 2 Quote
Peder Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 2 hours ago, JWE said: Euphonia är ett av få svenska forum som tillåter användare att utan kostnad lägga upp bilder. Hej 🙂... Är mycket aktiv på nationella och internationella forum,.har aldrig varit med om att det inte mycket enkelt, utan kostnad går att lägga upp bilder. Har också som jag skrev tidigare drivit ett stort internationellt forum. 2 hours ago, JWE said: Sen tycker jag att Euphonia är rätt diversifierat åldersmässigt, finns aktiva användare i alla åldrar, rent skitsnack m.a.o. ♦️Du skriver: "rent skitsnack m.a.o." Nu ska vi inte använda en sådan retorik... Jag vidarebefodrade bara min hifiväns omdöme,.som är i hifi-branschen,även som distributör och brukar ibland lägga in handlar-erbjudanden här. 2 hours ago, JWE said: Finns en uppsjö med siter där du kan ladda upp bilder, imgur bl.a. Det är detta som jag beskriver som "hedenhös" år 2023/2024. Euphonia är inte ett lättillgängligt forum för en ny medlen,.att snabbt kunna dela med sig av sin kunskap och erfarenhet såväl bild som textmässigt. Det är det jag försöker peka på utifrån den rätt stora erfarenhet jag har i ämnet. MEN,.inför döva öron gentemot admin/moderatorer noterar jag... De verkar vilja ha en mer familjär linje,.som lutar sig mot en liten grupp medlemmar är min uppfattning efter denna dialog. Nåväl,.det är dom som bestämmer,jag har bara lyft en fråga som är mångas uppfattning utanför forumet. Samtidigt väljer ju jag om det är värt besväret att dela min kunskap och erfarenhet,.det krävs ju MYCKET mer skrivning då man inte kan illustrera med bilder. Quote
calle_jr Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 14 hours ago, Peder said: Jo det är Definitivt en utveckling,.då Euphonia är det enda forum jag stött på där medlemmar inte tillåts lägga in bilder. Det är inte bara tillåtet, utan vi uppmanar medlemmar att lägga upp bilder. Här finns gott om hyggligt folk som hjälper till om man har IT-bekymmer. 14 hours ago, Peder said: Okej,.och då är det försvarbart att begränsa forumet för medlemmar över tid Vi behöver inte försvara något, men det är ett skydd. Historiken är i korta drag att vi har medlemmar, branschmedlemmar, artikelgruppen, moderatorer och admins. Dessa har olika rättigheter och skyldigheter. Vid olika tillfällen har vi haft behov av att dela upp medlemmar som är den i särklass största gruppen. Tex för att kunna skriva kod i mjukvaran, kunna se drafts i forumdelar som är under arbete, kunna göra olika utskick, pollar, pingar och statistik mm. Därför skapade vi en grupp som heter member+ med syftet att kunna adressera hyfsat aktiva och erfarna medlemmar och tex ge dem rättigheter som man inte bör ge direkt vid registrering. Det är trubbigt, men det är enkelt och inte helt värdelöst. I samband med detta sattes också rättigheter för uppladdning av multimedia till vår server. 14 hours ago, Peder said: Då kanske man ska ändra till den skrivningen (200) i regelverket. Vi har inget regelverk. Det är en FAQ, och den kommer uppdateras vid lämpligt tillfälle. Det verkar inte ha jättestor betydelse vad där står. Hur som hels är det ju jul och allt, så vi har sänkt till 100 inlägg 14 hours ago, Peder said: SAMT,.då kanske man ska göra en "prognosberäkning" utifrån nya förutsättningar . Ja, det är precis det vi gör och som vi alltid har gjort. 12 hours ago, Peder said: utan kostnad 12 hours ago, Peder said: Jag vidarebefodrade bara min hifiväns omdöme,.som är i hifi-branschen,även som distributör. Vad är hans spets då? Vad är det han kan som gör det värt för oss att lyssna på hans omdömen? Quote
Bebop Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 12 hours ago, Peder said: inför döva öron gentemot admin/moderatorer noterar jag... Om vi är döva så är vi ju två parter som lider av samma sjuka. Vi har ju också erfarenheter, både stora och lång, som jag tycker bör åtnjuta någon respekt. Livet är fullt av både kompromisser och val. Vi tar alla till oss utbuden och sedan väljer vi. Jag är medlem på ett par andra forum också men valde till slut att fokusera på Euphonia. Mellan mina öron kändes det rätt och gör så fortfarande. Jag har också full respekt för de som gör andra val. Men det känns väldigt främmande för mig att vi skulle ändra bara för att bli som ”alla andra”. Det andra forumet jag har varit mest aktiv är på Audiophilestyle. Det är ett utmärkt forum där både användare och industrin deltar. Själv följer jag framför allt Lumïns och Qobuz trådar. Där kan du lägga in bilder redan från början. Forumet drivs kommersiellt (framgår redan på startsidan som är full av annonser) och ju fler medlemmar och inlägg desto större möjligheter för ökade intäkter. Hur stor deras stab är, hur mycket de drar in osv, vet jag inte. Samtidigt är forumet inte utan regler. Det har flera fått erfara. Hur som helst så är det ett väl fungerande forum men långt ifrån det upplägg som vi har. Rolling Stones och John Coltrane är heller inte samma, men jag gillar båda ändå… … och som du ser finns det ämnen som kan belysas utan bilder också. Det går ju också att lägga in bilder om det kniper. Jag skulle tro att det är 5-6 år sedan vi öppnade upp servern för alla. Låt vara med de begränsningar vi har pga av de skäl @calle_jr nämnt. Det är en utveckling, service och anpassning till både användare, nya mjukvaror och annan kostnadsbild. 12 hours ago, Peder said: Euphonia är inte ett lättillgängligt forum för en ny medlen,.att snabbt kunna dela med sig av sin kunskap och erfarenhet såväl bild som textmässigt. På vilket sätt är det svårt att dela med sig ”textmässigt” på Euphonia? 12 hours ago, Peder said: Jag vidarebefodrade bara min hifiväns omdöme,.som är i hifi-branschen Just detta har varit uppe i livliga diskussioner. Skall vi överhuvudtaget tillåta branschen att delta i våra trådar? Vi kom fram till att även branschens information är en intressant input för många medlemmar. Det skall dock framgå att avsändaren är branschmedlem och om denne agerar för ”hårt” i medlemmars trådar säger vi ifrån öppet eller vi PM. Men de vi värnar om i första hand är ”vanliga” medlemmar. Branschen har andra och betydligt starkare organ för att göra sin stämma hörd. 12 hours ago, Peder said: verkar vilja ha en mer familjär linje,.som lutar sig mot en liten grupp medlemmar Den första delen känns ganska rätt för egen del men knappast den om ”liten grupp”. Vi är ju några tusen trots allt. 12 hours ago, Peder said: jag har bara lyft en fråga som är mångas uppfattning utanför forumet. Det är kanske just vårt sätt att vara som gör att de är utanför forumet. De flesta som är medlemmar här antar jag ändå delar våra värderingar. Det är dessutom lika sannolikt att den grupp som inte tycker som vi är icke medlemmar. Vad tycker du om vårt innehåll? Vi har ju inte enbart ”vanliga” medlemmars trådar med och/eller utan bild samt branschinfo. Vi har ju också ren kunskapsförmedling som du hittar i artikelarkivet https://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?/forums/forum/14-artikelarkiv/ Just artikelarkivet tycker jag borde framgå lite tydligare hur man når dit. Jag hade ett helsike att hitta det idag och fick till slut gå via Google. calle_jr 1 Quote
AlfaGTV Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 13 hours ago, Peder said: det krävs ju MYCKET mer skrivning då man inte kan illustrera med bilder. Fast det är ingen raketvetenskap... ...att hosta sina egna bilder, eller utnyttja de gratistjänster (i den mån någonting någonsin är gratis) som erbjuder bildlagring. Du har ju gedigen erfarenhet av forumaktivitet säger du, då kan det inte vara ett sådan oöverstigligt hinder som du målar upp det som. Personligen tycker jag det är en sund regel, att man som ny på forumet kanske har lite begränsade möjligheter. Det låter nya medlemmar lära känna de mest frekventa skribenterna här, och jag vill nog påstå att det är mycket positivt. Det minskar "buller o bång" och vi kan ha diskussioner om olika teorier och erfarenheter utan att det spårar ur och blir otrevligt. Med det sagt, vi kanske har en tendens att samla på oss lite "mossa" med jämna mellanrum, så jag tycker det är positivt att du tar dig tid att ändå uttrycka det du anser vara snett. Välkommen! PS, det finns tangentbord där komma och punkt inte sitter ihop! 🤭😘 calle_jr 1 Quote
ulfsan Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 På detta forum finns en fin och hjälpsam stämning. Man kan skriva något om man har något att säga (eller fråga) och man kan strunta i det om man inte har lust. Sen blir man ju ett år äldre för varje år och till slut en gammal gubbe (gäller oss alla, var nu gränsen går). Ska det hånas och föraktas? Tiden går och forumet består utan vare sig reklam eller troll. Fantastiskt, tycker jag! Kräver mycket av vissa och jag är mycket tacksam för jobbet som envist och enträget läggs ner… byZan, calle_jr, mabron and 2 others 5 Quote
Peder Posted December 26, 2023 Author Posted December 26, 2023 2 hours ago, AlfaGTV said: 16 hours ago, Peder said: det krävs ju MYCKET mer skrivning då man inte kan illustrera med bilder. Fast det är ingen raketvetenskap... ...att hosta sina egna bilder, eller utnyttja de gratistjänster (i den mån någonting någonsin är gratis) som erbjuder bildlagring. Du har ju gedigen erfarenhet av forumaktivitet säger du, då kan det inte vara ett sådan oöverstigligt hinder som du målar upp det som. "HEDENHÖS',.har jag beskrivit forumets åldrande syn på bildhantering som. Det finns inget annat forum som använder den åldrande tekniken för att lägga in bilder 2023/2024..!! OCH ,.angående "raketvetenskap", jag liksom många är 'allergisk' mot krångel och besvärligheter. Varför ska man krångla till något som borde vara enkelt och smidigt... Då blir det att man hellre lägger den tiden på något roligare,.än att sitta en timme för att försöka få in en bild,det blir bara löjligt i sammanhanget. 2 hours ago, AlfaGTV said: Personligen tycker jag det är en sund regel, att man som ny på forumet kanske har lite begränsade möjligheter. ♦️Jag skrev tidigare: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ För att känna inspiration i att vara ny aktiv medlem,.så kanske det inte är det bästa ledarskapet att begränsa den nya medlemmens entusiasm och möjligheter till att bidra i forumet. ▪️Tillägg: Det upplevs som en förlegad hierarkisk syn,.som borde vara förlagd till soporna år 2023/2024. 🔷 Känns som då man full av entusiasm blir medlem i en politisk organisation för att man vill förändra,.och blir tillsagd... "Sätt dig ner och vänta i ett hörn,.om ngr år är det din tur..Kanske..." ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 2 hours ago, AlfaGTV said: Med det sagt, vi kanske har en tendens att samla på oss lite "mossa" med jämna mellanrum, så jag tycker det är positivt att du tar dig tid att ändå uttrycka det du anser vara snett. Välkommen! ❤️ Det tackar jag för,.och ser fram emot att återknyta kontakten med några här,som var medlemmar i en Hifi-Facebook grupp jag "roddade". 2 hours ago, AlfaGTV said: PS, det finns tangentbord där komma och punkt inte sitter ihop! 🤭😘 Detta statement från dig ovan talar inte till din fördel. Ditt försök att "klappa mig på huvudet" eller,.'sätta mig på plats' är bara löjligt. Jag väljer (liksom du) själv vilken layout jag vill ha på mina inlägg... Punkt..!! I övrigt,.ha det gott 🙂. Quote
ulfsan Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 18 hours ago, Peder said: Tidigare drev jag ett internationellt forum som snuddade 20 000 medlemmar,.jag hade nog inte haft många medlemmar med en sådan "gräns". Jag blir nyfiken - vad heter/hette detta forum? Finns det kvar - webadress i så fall! Quote
Peder Posted December 26, 2023 Author Posted December 26, 2023 9 minutes ago, ulfsan said: Kräver mycket av vissa och jag är mycket tacksam för jobbet som envist och enträget läggs ner… Så är det,.och dessa ska hedras,det finns många "eldsjälar" på olika nivåer inom detta och andra intressen. MEN,.en öppen dialog är också att föredra,detta så att man inte stagnerar. Har själv tittat in här då och då över tid,.och konstaterat att det inte varit mycket aktivitet. När så min medlemsansökan tog 17 dagar att behandla så förstärktes den känslan av "låg aktivitet". Om än förklaring gavs så kvarstår känslan. PS: Känner igen ditt "nickname" sedan mitt tidigare medlem- skap 😃. Quote
AlfaGTV Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 16 minutes ago, Peder said: Ditt försök att "klappa mig på huvudet" eller,.'sätta mig på plats' är bara löjligt. Om du inte ser andemeningen i min post och samtidigt väljer att skriva din inlägg i en grammatiskt och visuellt ostrukturerad form är jag rädd för att vi inte kommer ha mycket utbyte av varandra. Men å andra sidan är du ju snart uppe i 100 inlägg och entusiasmen verkar inte saknas! 😊 Så jag ser fram emot att ta del av vad du har att säga (utöver att klaga på forumets upplägg)! Quote
Peder Posted December 26, 2023 Author Posted December 26, 2023 5 minutes ago, ulfsan said: Jag blir nyfiken - vad heter/hette detta forum? Finns det kvar - webadress i så fall! Hej igen 🙂... Det las ner för flera år sedan i.o.m att min mamma gick bort... Tappade helt intresset och bara klippte tvärt. Återvände sedan med att driva Hifi och Headphone-grupper på Facebook. Enklare och mindre tidskrävande..TRODDE JAG 😁,så numera är jag bara en aktiv medlem när andan faller på. Quote
Peder Posted December 26, 2023 Author Posted December 26, 2023 3 minutes ago, AlfaGTV said: Om du inte ser andemeningen i min post och samtidigt väljer att skriva din inlägg i en grammatiskt och visuellt ostrukturerad form OJ,.språkpolis..Whaoo..!! Jag har skrivit otroligt mycket på olika forum genom åren,.faktiskt varit uppskattad för mina inlägg,även från medlemmar här fast på andra forum. MEN,.det är faktiskt första gången någon klagar på mitt sätt att formulera mig,.min layout 😳. Detta gäller både på nationella och internationella forum. Jag kan bara konstatera att problemet snarare är ditt som betraktare än mitt,.ha det gott... Quote
Recommended Posts