JWE Posted December 23, 2023 Posted December 23, 2023 Nu var det dags igen! Helgen 17-18 Februari kommer High End Mässan i Stockholm att ske. Denna gång kommer det, vad det verkar, endast hållas i Klara Konferens & Happynings (f.d. Kapitel 8/Lundqvist & Lindqvist). https://highendmassan.se/ I samband med mässan brukar det av medlemmar (@byZan) anordnas en middag. Vi har tidigare år varit på Belgobaren och det har mer eller mindre blivit tradition vid dessa tillfällen. Tänkte att jag axlar rollen som tillförordnad samordnare då @byZan skulle vara på andra sidan jordklotet. Ska försöka skicka iväg bokningen efter nyår då de gärna vill ha in förbeställda menyer och antal personer i tidigt skede. När: 17/2 prel. kl 18:00 Plats: Belgobaren Menyer: Här Skriv antingen direkt i tråden eller skicka ett PM om ni vill anmäla intresse så uppdaterar jag nedan. Anmälda: JWE - Toast skagen, Oxfilé Tournedos AlfaGTV - Chiligratinerade räkor, Bookie Toast Josaa - Anders65 - Moules Classic 1 kg Calm - Moules Classic 1 kg Eliot - Moules Classic 1 kg Figge - Torkel - Moules Classic 1 kg Bebop - Moules Classic 1 kg YYZ - Hummersoppa, Sotad laxrygg. Harryup - Moules Classic 1 kg Perfect sense, figge and byZan 3 Quote
byZan Posted December 23, 2023 Posted December 23, 2023 Kanon att du axlar det ”tunga” arbetet👍 Jag är på ”semester” och kan inte närvara i år, men jag kan vara med på länk om ni saknar mig😉 Ha det så trevligt! /byZan JWE and Gryphon300 2 Quote
calm Posted December 27, 2023 Posted December 27, 2023 Absolut! En trevlig tradition! Calm JWE 1 Quote
JWE Posted December 27, 2023 Author Posted December 27, 2023 5 hours ago, calm said: Absolut! En trevlig tradition! Calm Kommer Calma att följa med? Glöm ej att skriva vad ni vill beställa också! Quote
calm Posted December 27, 2023 Posted December 27, 2023 45 minutes ago, JWE said: Kommer Calma att följa med? Glöm ej att skriva vad ni vill beställa också! Nej hon måste nog vara hemma med Bobo tyvärr. Jag kollar menyn brukar bli musslor för egen del. Calm Quote
AlfaGTV Posted January 8, 2024 Posted January 8, 2024 Jag vill käka Chiligratinerade räkor följt av en Bookie Toast! 🤩 JWE 1 Quote
calm Posted January 8, 2024 Posted January 8, 2024 Moules Classic 1 kg och sedan kanske det kan bli en Irish Coffee denna Kinderegg till drink. Vi får se? Calm JWE 1 Quote
eliot Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Jag tar också 1kg Moules Classic ❣️ JWE 1 Quote
Anders65 Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Samma här - 1kg Moules Classic /Anders JWE 1 Quote
JWE Posted January 15, 2024 Author Posted January 15, 2024 2 hours ago, eliot said: Jag tar också 1kg Moules Classic ❣️ Kommer Torkel? Quote
JWE Posted January 15, 2024 Author Posted January 15, 2024 Tänkte att jag bokar under morgondagen, tar 10 platser ifall någon eftersläntare kommer in! Går väl alltid att ändra ifall vi skulle bli fler. Hur ser det ut för @YYZ i år? Anders65 1 Quote
eliot Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 1 hour ago, JWE said: Kommer Torkel? Det räknar jag med❣️ Quote
eliot Posted January 16, 2024 Posted January 16, 2024 Torkel kommer och han vill ha samma som jag ❣️ calm and JWE 2 Quote
Bebop Posted January 16, 2024 Posted January 16, 2024 Jag kommer också. 1 kg moules classic. // calm and JWE 2 Quote
YYZ Posted January 16, 2024 Posted January 16, 2024 Jag deltar gärna. Hummersoppa. Sotad laxrygg. JWE 1 Quote
Harryup Posted January 17, 2024 Posted January 17, 2024 Hej, kommer gärna om det går och tar då 1kg moules classic calm and JWE 2 Quote
Anders65 Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 Hej, Jag måste tyvärr lämna återbud då mässarrangören har lagt in "Ladies Night" kl 18-20 på lördagskvällen. Behöver vara i demorummet då. Men ser fram emot att ses på mässan - jag håller till i rummet Nils (ett litet rum vid matsalen) /Anders calm 1 Quote
Daniel Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 @Anders65 Vi kan ju alltid gå dit efter Ladies Night? :-) Men då missar vi ju middag. Men kan säkert beställa in något ändå. Quote
Vox Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 Får vem som helst definiera sig som ”lady” och gå på mässan 18 - 20? 🤔 Quote
AlfaGTV Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 1 hour ago, Vox said: Får vem som helst definiera sig som ”lady” och gå på mässan 18 - 20? 🤔 Jag tror du behöver engagera en "målskvinna" i vars sällskap du är välkommen! Quote
calm Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 2 hours ago, Anders65 said: Hej, Jag måste tyvärr lämna återbud då mässarrangören har lagt in "Ladies Night" kl 18-20 på lördagskvällen. Behöver vara i demorummet då. Men ser fram emot att ses på mässan - jag håller till i rummet Nils (ett litet rum vid matsalen) /Anders Tror nog att vi sitter kvar ett tag efter kl 20 så du är välkommen att joina sällskapet senare, för att kanske springa förbi en bägare eller två! Mindre än ett vargtjut mellan mässan och Belgo Bar. Om inte så kanske vi landar på Pressklubben efter. Själv har jag utegångstillstånd utan begränsning eftersom Calma vet att jag är i gott sällskap. Hon hade gärna varit med om hon inte haft hundvakten. Calm Gryphon300 1 Quote
Daniel Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 1 hour ago, Vox said: Får vem som helst definiera sig som ”lady” och gå på mässan 18 - 20? 🤔 49 minutes ago, AlfaGTV said: Jag tror du behöver engagera en "målskvinna" i vars sällskap du är välkommen! Ja, män får bara komma i vuxet sällskap. 😉 Quote
Anders65 Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 1 hour ago, calm said: Tror nog att vi sitter kvar ett tag efter kl 20 så du är välkommen att joina sällskapet senare, för att kanske springa förbi en bägare eller två! Mindre än ett vargtjut mellan mässan och Belgo Bar. Om inte så kanske vi landar på Pressklubben efter. Härligt! Om jag inte är alltför sliten efter dagen kommer jag nog förbi för en bägare och trevligt sällskap på belgobaren / pressklubben /Anders calm 1 Quote
byZan Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 Bra att traditionen består och tråkigt att jag inte kan närvara denna gång. Passar på att önska en trevlig kväll bland musslor och dryck. /byZan Quote
YYZ Posted February 25, 2024 Posted February 25, 2024 Tack för mycket trevlig middag och sällskap på Belgobaren. Perfekt att vi fick sidoutrymmet som påminner lite om chambre séparée, att få slippa det högsta sorlet. JWE, AlfaGTV and Bebop 3 Quote
AlfaGTV Posted February 25, 2024 Posted February 25, 2024 Ja, kanontrevligt! Det var behagligt och en akustik som gjorde det lättare att surra med flera! Och gott käk och dryck förutom det trevliga umgänget såklart! JWE and Bebop 2 Quote
calm Posted February 25, 2024 Posted February 25, 2024 Ja tack så mycket för en trevlig middag och sällskap! Det var nog bra att vi fick sitta lite vid sidan om den något bullriga baren. Njöt av sällskapet och de goda musslorna. Detta är definitivt en tradition att bevara! Tack till @JWE för ordningsmannaskapet och samordningen av middagen Hoppas att finanserna gick ihop på slutet, i vart fall vet jag att jag gjort rätt för mig. Annars får vi väl starta crowdfounding för ev. restnota. Calm JWE and Bebop 2 Quote
Bebop Posted February 26, 2024 Posted February 26, 2024 16 hours ago, calm said: Annars får vi väl starta crowdfounding för ev. restnota. Jag var med ett ålagille-gäng på 30 personer som träffades när ålamörkret lagt sig över Åhus vart år under 30 år. Vi skapade en fond där alla medlemmar betalade in 500:- som engångsbelopp för alla eventualiteter. ”Fonden” förvaltades av en bankman i en indexsparfond vars avkastning betalade avecen och eventuell skadegörelse (vilket aldrig skedde) och ”nödtaxi” för allt förfriskade personer (vilket skedde). För att minska risken för fylla infördes en ny regel. 1. Ingen fick dricka innan tillställning. 2. Var och en fick ha med sig max 37,5 cl sprit totalt. När vi upplöste gruppen överläts fonden till ålafiskarens pensionskassa. calm, torbjorn, 30Hzbone and 3 others 6 Quote
Recommended Posts