Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu var det dags igen! Helgen 17-18 Februari kommer High End Mässan i Stockholm att ske.

Denna gång kommer det, vad det verkar, endast hållas i Klara Konferens & Happynings (f.d. Kapitel 8/Lundqvist & Lindqvist).

https://highendmassan.se/

I samband med mässan brukar det av medlemmar (@byZan) anordnas en middag. Vi har tidigare år varit på Belgobaren och det har mer eller mindre blivit tradition vid dessa tillfällen. Tänkte att jag axlar rollen som tillförordnad samordnare då @byZan skulle vara på andra sidan jordklotet. 

Ska försöka skicka iväg bokningen efter nyår då de gärna vill ha in förbeställda menyer och antal personer i tidigt skede. 

När: 17/2 prel. kl 18:00
Plats: Belgobaren
Menyer: Här

Skriv antingen direkt i tråden eller skicka ett PM om ni vill anmäla intresse så uppdaterar jag nedan.

Anmälda:

JWE - Toast skagen, Oxfilé Tournedos

AlfaGTV Chiligratinerade räkor, Bookie Toast
Josaa -

Anders65 Moules Classic 1 kg

Calm Moules Classic 1 kg
Eliot Moules Classic 1 kg
Figge 

Torkel Moules Classic 1 kg

Bebop Moules Classic 1 kg

YYZ Hummersoppa, Sotad laxrygg. 
Harryup Moules Classic 1 kg

Posted

Kanon att du axlar det ”tunga” arbetet👍

Jag är på ”semester” och kan inte närvara i år, men jag kan vara med på länk om ni saknar mig😉 

Ha det så trevligt!

/byZan

Posted
5 hours ago, calm said:

Absolut!

En trevlig tradition!

Calm

Kommer Calma att följa med? 

Glöm ej att skriva vad ni vill beställa också! 

Posted
45 minutes ago, JWE said:

Kommer Calma att följa med? 

Glöm ej att skriva vad ni vill beställa också! 

Nej  hon måste nog vara hemma med Bobo tyvärr.

Jag kollar menyn brukar bli musslor för egen del.

Calm

• 2 weeks later...
Posted

Tänkte att jag bokar under morgondagen, tar 10 platser ifall någon eftersläntare kommer in! Går väl alltid att ändra ifall vi skulle bli fler.

Hur ser det ut för @YYZ i år?

Posted

Hej,

Jag måste tyvärr lämna återbud då mässarrangören har lagt in "Ladies Night" kl 18-20 på lördagskvällen. Behöver vara i demorummet då.

Men ser fram emot att ses på mässan - jag håller till i rummet Nils (ett litet rum vid matsalen)

/Anders 

Posted
1 hour ago, Vox said:

Får vem som helst definiera sig som ”lady” och gå på mässan 18 - 20? 🤔

Jag tror du behöver engagera en "målskvinna" i vars sällskap du är välkommen! :sunglasses:

Posted
2 hours ago, Anders65 said:

Hej,

Jag måste tyvärr lämna återbud då mässarrangören har lagt in "Ladies Night" kl 18-20 på lördagskvällen. Behöver vara i demorummet då.

Men ser fram emot att ses på mässan - jag håller till i rummet Nils (ett litet rum vid matsalen)

/Anders 

Tror nog att vi sitter kvar ett tag efter kl 20 så du är välkommen att joina sällskapet senare, för att kanske springa förbi en bägare eller två!:smile:

Mindre än ett vargtjut mellan mässan och Belgo Bar. Om inte så kanske vi landar på Pressklubben efter. Själv har jag utegångstillstånd utan begränsning eftersom Calma vet att jag är i gott sällskap. Hon hade gärna varit med om hon inte haft hundvakten.:grin:

Calm

Posted
1 hour ago, Vox said:

Får vem som helst definiera sig som ”lady” och gå på mässan 18 - 20? 🤔

49 minutes ago, AlfaGTV said:

Jag tror du behöver engagera en "målskvinna" i vars sällskap du är välkommen! :sunglasses:

Ja, män får bara komma i vuxet sällskap. 😉

Posted
1 hour ago, calm said:

Tror nog att vi sitter kvar ett tag efter kl 20 så du är välkommen att joina sällskapet senare, för att kanske springa förbi en bägare eller två!:smile:

Mindre än ett vargtjut mellan mässan och Belgo Bar. Om inte så kanske vi landar på Pressklubben efter.

Härligt!

Om jag inte är alltför sliten efter dagen kommer jag nog förbi för en bägare och trevligt sällskap på belgobaren / pressklubben :smile:

/Anders

Posted

Bra att traditionen består och tråkigt att jag inte kan närvara denna gång. Passar på att önska en trevlig kväll bland musslor och dryck.

/byZan

• 1 month later...
Posted

Ja tack så mycket för en trevlig middag och sällskap! Det var nog bra att vi fick sitta lite vid sidan om den något bullriga baren. Njöt av sällskapet och de goda musslorna. Detta är definitivt en tradition att bevara! Tack till @JWE för ordningsmannaskapet och samordningen av middagen :77: Hoppas att finanserna gick ihop på slutet, i vart fall vet jag att jag gjort rätt för mig. Annars får vi väl starta crowdfounding för ev. restnota. :grin::smile:

Calm

Posted
16 hours ago, calm said:

Annars får vi väl starta crowdfounding för ev. restnota.

Jag var med ett ålagille-gäng på 30 personer som träffades när ålamörkret lagt sig över Åhus vart år under 30 år. Vi skapade en fond där alla medlemmar betalade in 500:- som engångsbelopp för alla eventualiteter. ”Fonden” förvaltades av en bankman i en indexsparfond vars avkastning betalade avecen och eventuell skadegörelse (vilket aldrig skedde) och ”nödtaxi” för allt förfriskade personer (vilket skedde). För att minska risken för fylla infördes en ny regel. 1. Ingen fick dricka innan tillställning. 2. Var och en fick ha med sig max 37,5 cl sprit totalt. 

När vi upplöste gruppen överläts fonden till ålafiskarens pensionskassa.