Jump to content

Recommended Posts

Posted
10 hours ago, calle_jr said:

God Jul!

Glöm nu inte att vi firar julen till minne av Jesu födelse;

God jul!

Japp, det får man ju inte glömma även om det är lätt hänt.

Isaac Newton föddes 25 december 1642 och kan få konkurrera om lite uppmärksamhet tycker jag. Det är värt att fira också. :monocle: 

Posted
56 minutes ago, Apexorca said:

Isaac Newton föddes 25 december 1642 och kan få konkurrera om lite uppmärksamhet tycker jag.

:thumbsup:

Instämmer.

Han skulle ha haft järnkoll på julgranens bana genom luften.

Jag tror inte ens de hade några julgranar där i öknen med Jesus & co, och den absoluta massan var inte ens läs- och skrivkunniga.

Posted

Precis, det var nog mer dadlar och palmblad... dessutom har de ju kommit på att Jesus inte ens föddes 25e december utan mycket tidigare på hösten, och dessutom 4-7 år tidigare än år 0 (om man skall tro gamla Romerska noteringar om vilka som regerade mm då Jesus föddes osv) ... så det är nog mest tomten och Isaac Newton vi firar ändå. :rollingeyes:

Posted
1 hour ago, Sammy said:

God Jul på er alla där ute.

god-ton-jul.jpg

Den filuren vågar jag nästan oddsa på att den kommer från Rothenburg i Tyskland!🇩🇪IMG_3610.jpeg

Den här köpte vi i en av många jul-butiken i den Tomte/Jul-staden (i juli)

Posted
22 hours ago, AlfaGTV said:

Den filuren vågar jag nästan oddsa på att den kommer från Rothenburg i Tyskland!🇩🇪

Tyvärr inte men från en tysk kjeda i Sverige och den är säkerligen made in Kina tyvärr..