praz Posted October 18, 2023 Posted October 18, 2023 Hösten brukar innebära nedplockning/rengöring av anläggningen såväl förstärkare och cd som alla kontakter. Min fråga, vad använder ni till att rengöra aluminiumfronter utan att skada varken text eller displayfönster. Jag har för mig att det fans en tråd om detta för några år sedan, men kan inte hitta den. Praz calle_jr and AlfaGTV 2 Quote
AlfaGTV Posted October 18, 2023 Posted October 18, 2023 Det finns nån olja som vissa rekommenderar, ffa till eloxerad alu o liknande. Själv kör jag gärna med Möbelpolish MP52: calle_jr 1 Quote
Daniel Posted October 18, 2023 Posted October 18, 2023 En lätt fuktad microfiberduk, Om det inte funkar så tillsätt små mängder av ett milt diskmedel. calle_jr and YYZ 2 Quote
Daniel Posted October 18, 2023 Posted October 18, 2023 Oljan heter Ballistol. Och både rengör och smörjer, funkar om man är noga med att torka bort överflöd AlfaGTV 1 Quote
Recommended Posts