Jump to content

"Hifi" i Falköpingstrakten...


K-man

Recommended Posts

En liten fråga alltså....finns det någon "hifi" i Falköpingstrakten med ett gäng mils omnejd?

Hur länge är "ett gäng mil", vad jag kan påminna mej så är det mest HiFi orienterade som finns i F-köping Expertbutiken på storgatan.. Och du vet hur mycket HiFi experterna är :D Det finns en affär på Trätorget oxå, "Radiocentralen", men där har jag aldrig varit inne.. (Däremot ligger det en bra skoaffär snett emot på torget.. om jag minns rätt :blush )

Det närmaste "HiFi" affär du hittar på slätta är väll förmodligen HIFI-Punkten i Skövde och dit är det väll en 3 1/2 mil från Falköping (Här har du vägbeskrivning från Trätorget! :clown: )

Minns jag rätt om jag säger att vi har en medlem i Mullsjötrakten, det är ju tre-fyra mil söder ut istället?

Jag i min tur, har sammlat på mig all denna magnifika kunskap bara för jag har en kompis som bor strax norr om Mullsjö, så jag besöker metropolen Falköping minst en gång i kvartalet för att transitera... Och K-man, missa inte Falbygdens mejeris "Osteria", är man det minsta kåt på Ost är det rena himmelriket!!!

/ptr

Link to comment
Share on other sites

Tackar för tipsen!

Skall kolla upp Plundins förslag, inte minst osteriet! :mm::D

anders.s, det såg spännande ut...men då jag kollar på hemsidan står det Falkenberg....finns det en filial...eller läste du Falköping lite för fort? :blush:)

Mer förslag...? :mm: upp till en typ 5 milsradie känns helt OK....och självklart ännu ner om det bjuds på riktiga godbitar! :mm::mm::D

\\Anders

Link to comment
Share on other sites

En första tur till Falköping gjordes idag...tidig morgon...allt stängt...men skyltfönstrena är ju öppna :D Expertbutiken såg ut som ....en Expertbutik...däremot såg Radiocentralen spännande ut på utsidan, speciellt i fin morgonsol...

falkoping.jpg

Däremot såg jag inget lockande i skyltfönstrena... :blush

...dock fick jag några misstänksamma blickar riktade mot mig då jag snabbt ställde bilen, klev ur, ryckte fram en digitalkamera och fotade butiken lite snabbt på frihand, lika snabbt in i bilen igen och...borta!....kan gissa att de säger till butiksinnehavaren att ha extra koll mot inbrott :o:D

Link to comment
Share on other sites

Herre min je! Hur kunde du få fram en sån blå himmel?

Passerar genom Falköping i morgon, om det finns tid så skall jag ta och göra ett besök på "Radiocentralen!!"

Hittade du till osterian föresten? (den ligger ju inte helt centralt...)

/ptr

Link to comment
Share on other sites

hehee...blå himmel...det var lätt...det vara bara att åka till Falköping så fanns den på plats! :D

Osterian hann jag inte med denna gång..får bli nästa! :mm: Såg dock ett stort ostlager med texten "vi lagrar 3.000.000kg ost" i STOR text på ena gaveln...Falbygdens ost, så jag sniffade lite på osten iallafall.

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...