Jump to content

Recommended Posts

Posted
On 2023-10-13 at 11:55, Ljudtoken said:

Man kan få dessa högtalare relativt billigt begagnat. Vad tycker ni om dessa högtalare? 

Är det viktigt att kringutrustningen också är just Linn? 

Kanske fel att uttala sig då jag bara har hört 140 hos handlare och i ett komplett Linnsystem. Där lät de mycket bra och medryckande med tight bas och bra upplösning. Jag har själv ägt deras lillebror (Majik 109) som hos mig har varit en ”stödhögtalare” som jag använt i sidosystem eller när jag av olika anledningar varit mellan högtalare. Dessa tyckte jag om fast utan att älska och gav bort till en ung student och de fungerande relativt bra med annan elektronik än Linn. Generellt spelar de ganska torrt och släpper först vid relativt hög volym och trivs bäst i ett Linnsystem där de kommer mer till sin rätt. Gillar man Linnljudet så för all del…

Posted
On 2023-10-13 at 11:55, Ljudtoken said:

Man kan få dessa högtalare relativt billigt begagnat. Vad tycker ni om dessa högtalare? 

Är det viktigt att kringutrustningen också är just Linn? 

Jag har inte tillräcklig erfarenhet av Linn för att ha några kloka tankar. Jag kan bara säga att de Linn-baserade system jag hört varit väldigt medryckande och engagerande, men i förhållande till min "dagliga diet" har de varit för annorlunda. Alltså, tror åsikterna kommer vara ganska polariserade och antingen gillar man soundet, eller så väljer man en annan väg.