Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vadå? Jo, vinyler såklart, Maxi-singlar! Såna man köpte på 80-talet för att få "mer" av favoritlåten för stunden.

Ofta kunde det bli som när man ätit för mycket lösgodis, ett lätt illamående och ett behov att lyssna till nåt annat.

Men ibland blir det fullträffar, som en perfekt dessert!

Jag skjuter in en av mina favvosar:

Yes - Owner Of A Lonely Heart

IMG_1484.jpeg

Friskt, dynamiskt ljud med en rejäl attack och ett rejält träningspass för din anläggning!

Jag älskar låter också, även om Yes är mycket annan musik i huvudsak!

Posted
4 hours ago, Engelholm Audio said:

En väldigt bra tolva! ;)

:D Den där var ju fräck som attan, och integrerad "skivpuck" hade den ju också! 

3 hours ago, Daniel said:

Sniffade du upp maxi-snacket

Det kan du lita på! :) Men jag har erkänt mina böjelser för dessa maxisinglar tidigare, och tyckte de var värda en egen tråd! 
De är dessutom väldigt billiga (via discogs och loppisar etc) för närvarande och ibland kan de dessutom vara "allt man behöver" från en viss platta!

2 hours ago, lindome said:

12:an är röd och grymt dynamisk:thumbsup:

Fräck! Och den hade precis så mycket basgura jag förväntat mig från dig! ;)

Vet inte om ni noterade det, men min bild tidigare visar även DJ-anteckningar på konvolutet om  bpm, refräng-tid och en massa jag inte fattar!

Posted
11 minutes ago, AlfaGTV said:

Det kan du lita på! :) Men jag har erkänt mina böjelser för dessa maxisinglar tidigare, och tyckte de var värda en egen tråd! 
De är dessutom väldigt billiga (via discogs och loppisar etc) för närvarande och ibland kan de dessutom vara "allt man behöver" från en viss platta!

Jag är enig. Ska botanisera ikväll! 😄

Posted

En given klassiker i sammanhanget!

New Order - Blue Monday (The Beach)
Det är såklart New Order med Blue Monday i en hyfsat tidig, stansad version. En nyare utgåva ligger under till höger vänster. Den släpptes även som Blue Monday -88 vilken även den är en rökare utan like!

Edit: Tror faktiskt @Daniel körde den vid en demo hos Lasses för en massa år sedan? Wilson, VTL och Valhalla gav bestående intryck och en av mina "gateway drugs" till musiknjutning!

Posted (edited)

IMG_5279.thumb.jpeg.05b84cc95ae1fc719c7406392f9a4c87.jpeg

Doobie Brothers var något jag lyssnade till mycket fr tidigt sjuttio-tal och som grädde på moset vid dansanta aftnar så åkte denna på med hög volym, Traks!

/byZan

Edited by byZan
Tog en egen bild
Posted
2 hours ago, byZan said:

Traks!

Ett omslag fullt värdigt katastrofalaomslag.blogspot.com! 😂

Men, är det en cover eller vad? Jag måste leta! Suverän låt!

Jösses @Sammy Kool and the Gang! Det var inte igår! 😊

Och Simple Minds, går inte av för hackor!

Posted
1 minute ago, AlfaGTV said:

Ett omslag fullt värdigt katastrofalaomslag.blogspot.com! 😂

Köpte den inte för omslaget utan för låten som gillas än idag:winking:

/byZan

Posted
8 hours ago, calle_jr said:

bidrag från mig;

Det var en intressant samling Calle, flera där som jag onekligen är lite avundsjuk på!

Hur låter Shock the Monkey t.ex.?

Posted

Kul! Har en svaghet för 12" Maxis. Samlat på mig någon hyllmeter över åren. Ibland låter de ruggigt bra och ibland inte så bra. Kan vara ett djäkla tryck i dem. Skall se om jag kan bidra med några. Blev glad att se George Duke som jag håller väldigt högt och OG 12" på Epic är väldigt bra på alla sätt. Har själv disco-rökaren "I Want you for myself" i samma Promotion-utgåva. Guld.