Daniel Posted October 2, 2023 Posted October 2, 2023 Kom och lyssna på Soulnotes 3-serie Sushi! Det finns många likheter mella Soulnotes produkter och sushi. Båda använder de yppersta råvarorna, är ytterst noga anrättat och är dessutom vackra att se på! Vi kommer att visa den fantastiska 3-serien från Soulnote. Du kommer att kunna lyssna på en för- och slutstegskombination, med en state of the art digital front end och naturligtvis kommer vi även att spela vinyl. Vi tycker att Soulnote tillhör det bästa man kan hitta, med kvaliteter som är unika, och vi hoppas att vi lyckas övertyga er om detta också. Som vanligt så spelar vi på högtalare från YG, använder kablar från Nordost, och med lite tur så kanske vi kan spela på Verteres toppmodell, Reference Groove. Om den inte hinner fram i tid så lovar vi att använda en spelare på samma nivå. När: Söndagen den 8/10 från 13-16! Var: Stylus Audio Showroom, Erik Dahlbergsgatan 25 i Stockholm OSA till karl@stylusaudio.se Sammy, SOUND BY VINYL and Shift hifi 3 Quote
figge Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 Helgens andra höjdpunkt.🎼 Den första var Irland-Scotland i Rugby-VM.🏉 Quote
A/Wing. Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 Det där är kul att se dom där pojkarna är inga mesar precis figge 1 Quote
figge Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 7 minutes ago, A/Wing. said: Det där är kul att se dom där pojkarna är inga mesar precis Det är nu allvaret börjar, slut på gruppspelet. Tråkigt att det bara sker vart 4:e år. Men det är Sixnation med start februari. Sixnation Annars kan jag rekommendera AFL, Australien Fotball League. AFL Quote
figge Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 Tänk så mycket en klocka kan göra.⏱️ P-pan and Daniel 2 Quote
AlfaGTV Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 6 hours ago, A/Wing. said: dom där pojkarna är inga mesar precis Nä, @Stylus Audio muckar kan inte med! 😜 A/Wing., figge, P-pan and 3 others 6 Quote
Daniel Posted October 8, 2023 Author Posted October 8, 2023 Haha. Jag kände mig lite tuff när jag läste @A/Wing.s inlägg 🏟️🏉 calle_jr 1 Quote
Daniel Posted October 8, 2023 Author Posted October 8, 2023 1 hour ago, figge said: Tänk så mycket en klocka kan göra.⏱️ tid är råvaran till musik. 🤪 Quote
A/Wing. Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 Ha ha ja man kunde ju tolka min rad på olika sätt AlfaGTV, calle_jr and Daniel 3 Quote
Bjorn W Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Soulnote är verkligen trevliga saker! Hos oss på Akkelis Audio har vi redan tagit in Soulnote integrerade förstärkare A1, A2 och dac:en D2 i vår butik. Vi har även tagit in det lilla E1 phonosteget! Vi blev så inspirerade av dessa att vi nu även beställt hem den stora integrerade förstärkaren A3 och den externa masterklockan X3 - kommer i mitten av november - det kommer att bli en kul höst😉 mvh Björn - Akkelis Audio Sammy, Daniel, lindome and 2 others 5 Quote
AlfaGTV Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 Jag är nyfiken på om någon har "ears on experience" med den spännande transporten Z-3? För att vara en streamer kan man nog säga att den har en EXTREM strömförsörjning? calle_jr 1 Quote
Daniel Posted December 1, 2023 Author Posted December 1, 2023 1 hour ago, AlfaGTV said: Jag är nyfiken på om någon har "ears on experience" med den spännande transporten Z-3? För att vara en streamer kan man nog säga att den har en EXTREM strömförsörjning? Hans har massor med med mil på sin Z-3. @HansW AlfaGTV 1 Quote
HansW Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 Hej! Som Daniel nämnde har jag använt en Z-3:a ett bra tag nu. Jag lånade först hem en Z-3/S-3/X-3 (streamer/SACD/klocka) kombination för att bekanta mig med Soulnotes bästa digitallösning och blev helt tagen. Jag kunde inte motstå att köpa Soulnote kombinationen (men med D-3 DAC istället för S-3). Ut åkte min Linn Organik Streamer (som kostar ungefär lika mycket och fått lysande omdömen) och som jag varit väldigt nöjd med. Jag köpte den bara ett år tidigare efter att även ha övervägd APL, MSB och Ypsilon DAC:ar. Alla dessa var väldigt bra och jag tyckte att de låg på ungefär samma nivå. För mig är Soulnote mycket öppnare och klarare, jag tycker jag får bättre kontakt med musiken. Upplösningen är väldigt bra utan att det blir skarpt eller att detaljerna överskuggar helheten. Det låter naturligt. En del av hemligheten är nog NOS teknologin. Den mäter sämre men låter bättre (man mäter väl fel saker). Detta är nog också en smaksak dock. Z-3:an bidrar betydligt till ljuded. Jag har kört USB direkt från min Roon Nucleus och det låter väldigt bra. Med Z-3 lyfter ljuded och fördelarna med Soulnote, som jag beskrivit ovan, förstärks. En del av detta är Zero Link, en specialutvecklad länk mellan streamern och DAC:en. Signalen till DAC:en har inga asynkrona komponenter vilket gör DA-omvandlingen lättare. Jag tror att de maffiga strömförsörjningarna och allt som görs för att underlätta för DAC:en bidrar starkt till lugnet, upplösningen och naturligheten i ljudet man får. Vi på Stylus har erfarenheten att switchar, LAN-kablar, strömkablar, strömförsörjningar och all annan ’kringutrustning’ verkar betyda mer för den digitala återgivningen än för den analoga. Kom in och lyssna. Vi ställer gärna upp ett system med Z-3 för dig. Med vänliga hälsningar Hans AlfaGTV, Sammy and Lasse 3 Quote
HansW Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 Jag kan också nämna att Z-3 kan ta emot digitalsignaler i Direttaprotkollet. Jag har byggd en Diretta-bridge som jag placerat mellan Roon Nucleus och Z-3 (via LAN-kablar och en switch). Detta förbättrar ljudet ytterligare ett snäpp. Vill man inte bygga själv kan man köpa en Pashankoserver som kan fås med Direttaprotokoll som tillval. Soulnote har ingen egen mjukvara. Jag använder Roon; Linn Kazoo skall också fungera. Hans Lasse, AlfaGTV and calle_jr 3 Quote
AlfaGTV Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 Låter som en intressant produkt Hans! Och jag tycker det är så synnerligen klokt att låta andra göra mjukvaran, det är en helt annan kompetens som krävs där. Jag ska försöka få till en lyssning vid tillfälle, och känner också att jag vill veta mer om Zero-link. Jag får gå tillbaka till den osedvanligt informativa hemsidan och läsa på lite mera. Om Z-3 gillar både Kazoo och Roon måste den prata både RAAT och OpenHome DLNA vilket troligtvis gör att den även fungerar med Esoteric Sound Stream som är en lite gammaldags men funktionell app, och den gör det som är viktigt, cachar biblioteket lokalt på paddan för snabb åtkomst och effektiv sökning. Där har Roon ett o annat att lära, de som skjuter ut fler o fler funktioner i molnet med "måttlig" framgång. calle_jr, HansW and Daniel 3 Quote
Recommended Posts