Apexorca Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Jag var på denna demo i fredags och det var välfyllt på Akkelis. Daniel på Stylus demad med Björn på Akkelis som sidekick. Högtalare från Magico är för många välkända och A5 är en avslöjande, upplöst och spelglad golvare. Den passar bra att visa Soulnote och Vertere på tycker jag. Akkelis kabelmärke nr 1 är Shunyata så de knöt så klart ihop alla produkter. Så klart olika produkter för jordning och ström också. Vi på Västkusten har vad jag kan minnas inte fått ta del av Soulnote och Vertere tidigare och eftersom de rönt visst intresse i hufvudstaden var det många som kom med stort intresse. Inte minst jag själv. Bjorn W, lindome, Shift hifi and 9 others 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 Det finns mycket intressant att säga om både Soulnote och Vertere och en gemensam faktor är att de är lite okända i vårt land och att de inte utvecklas av några duvungar precis. Soulnote kanske kan jämföras med TAD som fick fria händer till ”topp of the line -utveckling" från Pioneer och nu är det de skarpa hjärnorna från Marantz som gör Soulnote med stor budget. Det är minst sagt minutiöst utvecklade produkter in i minsta tekniska skrymsle av deras produkter. Det fösta jag kan säga är att de har ett lite annat japanskt sound än det man kanske tänker sig. Lite mer fart, fläkt och riv i prylarna. Allt annat än försiktigt. Här kommer musiken till dig på ett härligt naket sätt och jag hamnade i ett tillstånd jag inte alltid gör, nämligen att komma helt in i musiken och inte alls tänka på att det kommer via en HiFi-anläggning. Från topp til botten låter det klart och fint utan något i vägen eller egenheter som som stör uppmärksamheten på musiken som spelas upp. Det är något självklart över musiken. Man hör på något sätt vad som är meningen med produktionen och musiken. Jag eller den som önskar skulle kunna krydda återgivningen lite med antingen sött eller salt eller peppar och det skulle trolige slå igenom till var och ens speciella preferenser. Som det spelades på denna demo var det något de flesta skulle betrakta som mitt på skalan. Allt från bas till diskant lät balanserat. Det som gör det roligt med detta system är farten, det snabba dynamiska anslaget och den klara presentationen. Vi spelade i ett mycket stort rum och jag kan tänka att man får mer slam och bastryck i ett mer normalstort rum. Eller så får man trimma in en subbas, vilket man kanske ändå alltid behöver... Detta demades hos Akkelis mycket övertygande för någon vecka sedan. Demonstrationen började med streamat digital-ljud från någon välsmord Innouslösning av hög klass. Soulnote's integrerade förstärkare A2 i mellanserien fixade kraften. Till detta användes en DAC jag själv provat hemma i mitt system. Den heter D2 och är också den från mellanserien. Daniel skickade in en bättre klocka i leken. Den är från den högsta serien hos Soulnote och heter X3. För mig är det uppenbart att det i den digitala världen finns mängder av viktiga parametrar för att ta återgivningen framåt. D2 är jättebra men när man hört den med den externa klockan X3 var det smärtsamt tydligt att den förde allt framåt. Det är ju en extra investering men den för ljudet åt en mjukare mer analog naturlig känsla från mellanregister och uppåt. Jag tror många som lyssnar kritiskt på digitala källor skulle hålla med och sukta efter den externa klockan X3. X3 Men som en analogfokuserad firma som Stylus skulle inte en sådan här demo sluta med denna trevliga digitalstund. Daniel trivs som bäst när han får vända plattor. Några musikaliska guldkorn från denna dag. Det byttes så klart till analoga tillbehör i form av en Vertere skivspelare MG-1 Magic Groove med motorstyrning Tempo, en puppa vid namn Mystic och en arm Super Groove Precision Tonearm HB. Till detta testades 2 st Riaa förstärkare. E1 som är instegsnivån och E2 som enligt tidigare logik då blir mellannivån. E1 är pang på och enklare i alla avseenden både inställningar ingångar mm medans E2 är förfinad med bättre strömtillförsel och man kan trimma förstärkarkurvorna i det oändliga för att passa gamla inspelningar. Man kan också ha massvis med spelare inkopplade till E2. Dag 1 var skillnaderna mellan E1 och E2 uppenbara men små. Allt växte med E2 men aktat prisskillnaden var det oväntat lite ljudskillnad. Men som så ofta så blir saker och ting positivt påverkade av att spelas på och bli varma. Dag 2 var det helt plötsligt en skillnad som blev betydligt mer påtaglig. Mer som man skulle förvänta sig. Detta vittnade många om. Alltså skall dess prylar stå och bli skönt genomvarma innan man utvärderar slutligt. Dock tyckte mina öron redan dag 1 att det analoga är betydligt bättre och så även dag 2 får jag höra från kompisar med öron jag känner väl. Pålitligt således. P-pan, HansW, SOUND BY VINYL and 6 others 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 Vertere var för mig också en riktigt passande vinylspelare. Konstruktören som har decenier av utveckling av vinylspelare i sin historik varkar har tänkt på lika mycket av tekniska skrymslen och vrår som Soulnote. Motorn funktion är central och för att vara stabil i fart under gång och minska risker för egensvängningar i driften av talriken pga drivrem och annat finns en mekanisk dämpat vridning i motorupphägningen istället. Ide'n känner jag igen från min Tormek knivslipmaskin. När det blir olika belastning på motorn och hela drivsystemet så bildas krafter och vridningar som ger upphov till resonanser i systemet. När motorn tar dessa istället så blir talrik mm mer stabilt. Detta kan man läsa mer om på internet om man vill. Det är en vedertagen och smart lösning jag inte sett på just skivspelare tidigare. Men som sagt var... min knivslipmaskin har detta också och det är en lite kul koppling tycker jag. Det är lätt att testa detta både på Vertere och Tormek. Belastar man talrik eller slipsten så ser man hur motorn vickar till och tar upp belastningen så att både slipsten och skivtallrik kan knata på utan påverkan i rätt varvtal. Både Vertere och Soulnote i det system som demades var verkligen en fröjd. Jag hörde mängder av positiva kommentarer från åhörare och en jag minns var att några aldrig hört Magico låta så bra som i detta system. Om jag fattat rätt så kommer Akkelis ha Soulnote och Vertere så även vi på Västkusten kan få äran att njuta av dessa fina produkter. Shamrock, Bjorn W, lindome and 11 others 13 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Tack @Apexorca för fina bilder och dina iakttagelser /byZan Apexorca 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 11 minutes ago, byZan said: Tack @Apexorca för fina bilder och dina iakttagelser /byZan Tack! Glömde den riktiga kameran så det fick bli mobilen. Det funkade rätt ok. plind, P-pan, Bjorn W and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Tack för fina bilder, intryck och att du kom förbi. Jag hade som vanligt en trevlig helg med gänget på Akellis och i Göteborg. Och inte minst alla glada som kom förbi och lyssnade. Jag ska se om jag har några fler bilder som jag kan dela i veckan. Har precis landat hemma igen och tänker hänga lite med familjen nu. 😀🙏 Bjorn W, lindome, HansW and 4 others 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Känns lite intressant om nu detta skall vara en "HiEnd" Marantz att Soulnotes större integrerade faktiskt är billigare än Marantz PM-10 Just PM-10 vs Soulnote A-2 vs Accuphase integrerad i den prisklassen skulle vara intressant Känns också spontant att prisskillnaden på Soulnote D-1 och D-2 är väldigt liten och att man får mycket mer i D-2 . . i förstärkaren och Phonosteg är priset nästan det dubbla mellan 1 o 2 serien. . .men Dacen skiljer inte mycket all av nån anledning - .. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Jag vill förtydliga att Soulnote inte har någon koppling till Marantz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 En sak värd att notera är att den undre plattan plexiglas är ett tillbehör. Det kan användas till olika produkter som isolering mot underlaget/bänken eller vad man nu har. Mellan de 2 nivåer som ingår i själva spelaren finns massa olika detaljer som optimerar återgivningen. Bjorn W 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 6 minutes ago, thli72 said: Känns lite intressant om nu detta skall vara en "HiEnd" Soulnote grundades av en tidigare Marantz chef i Japan men någon mer koppling än så finns inte. Apexorca 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 2 minutes ago, Daniel said: Jag vill förtydliga att Soulnote inte har någon koppling till Marantz. Ok inte direkt, men var det inte Marantzfolk som tänker och bygger? Eller fattade jag fel? Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 2 minutes ago, octavia rs said: Soulnote grundades av en tidigare Marantz chef i Japan men någon mer koppling än så finns inte. Där kom svaret. Tack! Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 1 minute ago, Apexorca said: Där kom svaret. Tack! För att klargöra det så kan man kolla hos Stylus. Soulnote startades av Norinaga Nakazawa, tidigare känd som chef för Marantz Japan och ansvarig för utvecklingen av den ikoniska CD63. Soulnote har en spännande ambition. – Att bli den ledande highend-tillverkaren i världen. Och för att lyckas har Norinaga anlitat ingen mindre än Hideki Kato, som står bakom flera av Marantz mest exklusiva produkter. Bjorn W, Apexorca and Daniel 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Precis. Tack! 🙏 så koppling finns men inte mellan bolagen idag så att säga. Jag var otydlig ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Står även detta på deras egna hemsida. The brand and the people behind Soulnote is a high-end home audio brand by CSR, Inc. headquartered in Kanagawa, Japan. CSR was founded in 2004 by the former members of Marantz Japan. It has around 50 employees now. Hideki Kato, the Chief Sound Manager since 2016, has his long professional career since late eighties, having deeply involved in the development of the legendary A-10 amplifiers by NEC as well as the LHH series by Philips, but having kept himself staying behind the scene. Soulnote's first launch into Europe was a couple of years ago with the models SA300 / SC300 / SD300 / SC710 / SA730. However, the current line-up is based on totally different design concept from that of the previous models. Apexorca and Bjorn W 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 1 minute ago, octavia rs said: För att klargöra det så kan man kolla hos Stylus. Soulnote startades av Norinaga Nakazawa, tidigare känd som chef för Marantz Japan och ansvarig för utvecklingen av den ikoniska CD63. Soulnote har en spännande ambition. – Att bli den ledande highend-tillverkaren i världen. Och för att lyckas har Norinaga anlitat ingen mindre än Hideki Kato, som står bakom flera av Marantz mest exklusiva produkter. Jag är HELT med på att det inte finns en koppling mellan Marantz o Soulnote. . MEN läser man mellan raderna och ibland på raderna så framgår det ibland som man bildade Soulnote för att göra mer kompromisslösa saker än Marantz gör. . därav min ko9mentar att det är lite kul att Soulnotes dyraste integrerade är billigare än Marantz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Lite OT men jag blir nyfiken..hur funkar Demos som detta egentligen? Känns som Stylys ligger lite bakom denna demo men dom säljer inte Magico och Shunyata. Sen säljer inte Akkelis Vertere vad jag vet. Så från Stylus sida vill man väl helst inte dema Magico som är en stor konkurrent till YG. . .Och Från Akkelis sida så har man MÅNGA skivspelare men demar här med en man inte säljer. Förstår att det måste vara en kompromiss hela tiden, men vägen fram till denna testrigg måste ändå vara lite snårig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Nej. Inte om man är vänner och har som mål att skapa upplevelser för besökaren. Vi tycker inte Magico är dåliga för att vi säljer YG. Vertere fick jag ta med mig och visa upp för publiken på västkusten. Generöst och vänligt av Akkelis. Klart att jag önskar att de på sikt kanske väljer att ha Vertere i sitt fina stall av produkter. p.s. Det landar snart en integrerad i 3-Serien. Soulnotes finaste serie. Soulnote har 3 serier varav 1 och 2 serien är väldigt trevligt prissatta. Men det finns som sagt en serie ovanför. Josaa, P-pan and Bjorn W 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 3 minutes ago, Daniel said: Nej. Inte om man är vänner och har som mål att skapa upplevelser för besökaren. Vi tycker inte Magico är dåliga för att vi säljer YG. Vertere fick jag ta med mig och visa upp för publiken på västkusten. Generöst och vänligt av Akkelis. Klart att jag önskar att de på sikt kanske väljer att ha Vertere i sitt fina stall av produkter. p.s. Det landar snart en integrerad i 3-Serien. Soulnotes finaste serie. Soulnote har 3 serier varav 1 och 2 serien är väldigt trevligt prissatta. Men det finns som sagt en serie ovanför. Kul och uppfriskande att läsa . .många som läst mina kommentarer vet nog att det INTE är intrycket jag fått i butiker och det fick mig att sluta besöka butiker för många år sen. Intressant att dom lägger 1 som lägsta serien, men det är mer logiskt då man troligen inte kommer med en enklare serie än "1" men dom har ju nu obegränsat uppåt så att säga . . riktigt dyra integrerade verkar ligga i tiden, kommer ihåg att när jag ägde min Accuphase E-530 va den bland det dyraste integrerade som man kunde hitta då- - idag är +350k "vanligt" Just 3-serien verkar ju vara ett stort prishopp. . lite skumt förresten att man inte har en nätverspelare i 1&2 serien . . och klockan verkar mer prissatt att vara i 2 eller 1 serien Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 1, 2023 Author Share Posted October 1, 2023 Jag som åskådare och kund uppfattade demon som att Stylus och Akkelis gjorde detta ihop. Det kanske var en lyckosam slump men systemets olika produkter matchade riktigt bra! Akkelis Magico A5 och Shunyata kablage funkade med mina öron mycket bra med Soulnote och Vertere! Så klart är just en sådan matchning mellan olika företags produkter och intressen att visa upp saker tillsamms inte alltid bästa matchningen. Det kan man som kund kan göra hemma. Detta blir mycket tydligt på mässor tex I München där bra prylar matchas till dåliga resultat ibland pga att olika sammarbeten firmor emellan omöjliggör perfekta matchningar. I detta fall, helt från hjärtat, så tycket jag allt stämde ovanligt väl. Det är en viktig anledning till att jag gör detta reportage. Visst är det min personliga uppfattning men det är den viktigaste och mest trovärdiga jag kan förmedla. 😇 byZan, MatsT, MBP and 5 others 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 1, 2023 Share Posted October 1, 2023 Jag kan tillägga att systemet var noga uppställt av Björn på Akkelis, och vi provlyssnade kombinationen första gången vi var i gbg och presenterade Soulnote. Det var uppenbart att kombinationen var lyckad. I Soulnotes utvecklingsarbete använder Kato YG. Och eftersom Magico och YG har fler likheter än olikheter så kändes valet naturligt. Jag håller även av och har en fin relation med Madde på Audionord som representerar Magico. Så allt var toppen. Vi i branschen har en större uppgift, att visa nya musikälskare att man kan njuta av kvalitativ hifi i hemmet, snarare än att inte kunna samarbeta tycker jag. Lasse, zood, Terminator and 11 others 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Nu har ju @Apexorca redan beskrivit systemet. Men jag kan förtydliga vad vi gjorde under demon: Digitalt: Soulnote D-2 Vi lyssande först på DAC:en D-2 tillsammans med den integrerade förstärkaren A-2, som fick tjänstgöra under hela demon. D-2 har seglat upp som en av våra favoriter inom det digitala oavsett pris. Med sin friska, transparenta spelstil med mängder av värme och detaljer och som alltid låter öppet och naturligt. Men tänker egentligen bara på musiken när man använder den, och det är alltid ett bra tecken. Vi spelade några olika spår för att bekanta oss med ljudet och systemet. Både vanliga pop-dängor och lite välinspelad jazz för att höra riktiga instrument inspelat på ett rättvist sätt. Efter det introducerade vi den externa klockan X-3 från Soulnotes 3-serie Soulnote D-2 + X-3 Med klockan inkopplad till D-2 hände det en hel del både stora och viktiga förändringar. Jag tycker inte förändringar även om de är stora behöver vara viktiga. Men om förändringen gör att musiken kliver fram ännu mer och gör lyssningstillfället mer värdefullt är det viktigt. Detta är en sådan förändring. Och precis som bättre digitalkablar, en bättre switch en riktigt bra streamer angriper klockan X-3 en av de största akilleshälarna inom digital återgivning. De tar bort en hel del "fnissel" och gör presentationen mer organisk, följsam och vacker. Vi hörde hur röster fick mer kropp, s-ljud och övertoner blev renare och klangen mycket vackrare. Det gav ett lugn till musiken som gör att man bara vill sitta kvar och lyssna. Det blev fenomenalt bra helt enkelt. Gör detta D-2 ensam dålig, nej den är fortfarande en otrolig dac. Men med klockan blir den ännu bättre, och fortfarande till ett mycket attraktivt pris. Analogt: Soulnote E-1 Phonoförstärkaren, jag använder detta krångliga namn av en anledning som blir tydlig senare, E-1 (Equalizer-1) är fullt balanserad har en ingång och de inställningar man behöver för både MM och MC pickuper, den har ett low-cut filter och även balanserade ingångar. Man känner igen Soulnotes husljud här, med sin förföriska tonalitet, speed och transparens. Ljudbilden är bred och djup och instrumenten får en tydlig plats i rummet. Återigen, man tänker inte på systemet utan på musiken. För ett steg i denna prisklass är E-1 förvånansvärt dynamiskt och transparent, utan att förlora i värme och klang. Soulnote E-2 Equalizern i 2 serien har 144 EQ-kurvor för att kunna spela upp även äldre inspelningar på ett korrekt sätt. 1954 kom riaa-standarden och man trodde att de flesta bolag hade börjat använda den kurvan runt 1958, men det tog nästan fram till 1964 innan alla skivbolag hade gjort övergången. Det är alltså svårt att veta om ens äldre Columbia eller Argo inspelning använde riaa. I manualen till E-2 finns alla kurvor och dess inställningar beskrivna. E-2 är alltså till för den stora skivsamlaren. Vidare har E-2 4 ingångar för olika spelare och pickuper. En fullt balanserad, 2 st RCA och en för DS-audios optiska pickuper. Den stöder alltså inte de tidigare fotoelektriska systemen från Toshiba eller Trio. Den har en större nätdel och en mer tilltagen konstruktion med separata bord för höger och vänster kanal. Vidare finns mono-omkopplare, avmagnetisering av MC-pickuoer, Low Gain för att inte överstyra vissa försteg, och en inverter knapp. Ljudintryck dag 1 jämfört med dag 2: Första dagen var E-2 precis uppkopplad, men man kunde höra att den låter lite större och mustigare än E-1, med bibehållen Soulnote karaktär. Dag 2 hade E-2 växt till sig en storlek, Jag var faktiskt inte beredd på hur mycket den utvecklades över dygnet, men nu lät den ännu större med mer kropp och en större scen där musikerna kunde ta plats. Ett stort tack till @Akkelis Audio för att jag fick komma och hänga med er. Det var kul och trevligt, Ett stort tack till alla som kom förbi och lyssnade. Jag varken kan, eller vill kommentera Soulnotes prissättningar @thli72 Jag vet helt enkelt inte hur det fungerar. Men jag reagerade också på den "lilla" skillnaden mellan D-2 och D-1. I övrigt så är deras blygsamma ambition att bygga världens bästa High End produkter en vision. och Rom byggdes inte på en dag, Och även om de startade 2004 i Japan så har de inte varit aktiva i resten av världen. Dessutom handlar kvalitet inte alltid om pris. I Soulnotes fall blir man istället imponerad över hur mycket man får för pengarna. Vill man veta hur de låter så är det bara att besöka Akkelis för en demo. MBP, Apexorca, Lasse and 6 others 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn W Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Hej, tack Apexorca för ditt reportage. Ja, Magico och Soulnote är verkligen en trevlig kombination som spelar musik på ett övertygande vis😃🎶 Daniel är ju en genuin musikälskare. Så det är kul att höra musikvalet och hans presentationer som helhet - roligt att ha dig här, Daniel! Soulnote är nu en del av vårt sortiment. Vi har just nu A1 och A2 förstärkarna, E1 phonosteget och D2 dac:en för demo i butiken. Ni som inte hann vara med på demo:n eller känner er nyfikna på att få en möjlighet att lyssna i lugn och ro - hör av er så löser vi det! mvh Björn - Akkelis Audio Lasse, plind, MBP and 7 others 9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted October 2, 2023 Author Share Posted October 2, 2023 9 hours ago, Daniel said: Nu har ju @Apexorca redan beskrivit systemet. Men jag kan förtydliga vad vi gjorde under demon: Bra. Det behövs. Jag bara skummar på ytan. Bjorn W and Daniel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Lite trevligt snack mellan sittningarna. Hela startfältet. E-2 A-2 E-1 D-2 Vertere MG-1 MKII. Välplacerat Ja, det var faktiskt bara klockan vi kopplade in berättar Björn. 😉 Bjorn W, kasra, fredrik and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 26 minutes ago, Daniel said: Ja, det var faktiskt bara klockan vi kopplade in berättar Björn. 😉 "Kan det verkligen vara sant?" ser det ju ut att någon undrar... Daniel and Bjorn W 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Ja, det är väldigt tydligt. 😀😉 Bjorn W 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn W Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 Ja, klockan är ett intressant tillskott till en redan mycket bra digital signalkälla. Lyftet ljudmässigt är påtagligt och påminner i hög grad om vad man får när man adderar en bättre switch i sin digitala kedja - expanderande soundstage, ännu mer av naturlig tonalitet, än större tystnad mellan tonerna - ja, alla parametrar man brukar diskutera påverkas positivt - men framför allt - det blir mer musik!😄🎶 Daniel, HansW, Apexorca and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 Är man lite petig så är det väl synd att klockan och 1-2 serien inte har samma design . Sen blir jag som dSC ägare lite nyfiken på klockan. . den verkar bara ha EN utgång, , men både DAC och Spelaren i 3-serien verkar ha en ingång för klocka. . så man skall ha en klocka till varje? både inte båda gå mot SAMMA klocka. . i dSC världen kopplar man DAC, drive, uppsampler till samma klocka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 3, 2023 Share Posted October 3, 2023 Nätverksspelaren Z-3 har ingen ingång för klocka. D-3 och S-3 har det. Men det är inte sannolikt att man använder båda. Eftersom båda innehåller dac. Det som skiljer är SACD-driven i S-3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts