Daniel Posted September 22, 2023 Posted September 22, 2023 Nyhet! – Ramar skivborstar. Ramar tillverkar, enligt oss, världens bästa skivborste. Och kanske den vackraste. Med sex rader av kolfiberborstar och 2 rader av gethår kan du vara säker på att både smuts, damm och statisk elektricitet håller sig borta från dina älskade skivor. Näst bäst efter att tvätta med en dedikerad maskin. Ramar byggs för hand i Berlin och hantverket måste upplevas för att uppskattas. Vi har aldrig provat en borste som är så effektiv som Ramar. Kombinera med en bra skivtvätt så kommer dina skivor att hålla sig rena länge. Vill du komplettera din tvättmaskin, eller helt enkelt bara ha en borste som rengör på djupet är Ramar lösningen. Ramar är inte bara lyxig och exceptionellt fint byggd, den är riktigt riktigt effektiv. Dina skivor blir tystare och du hör mer rumsinformation och detaljer. Kontakta oss! “I have a number of different brands of brushes for cleaning my vinyl but for cleaning the Ramar brush really is very well designed ergonomically and seems to be perfectly weighted, even down to the exact amount of carbon and goat hair bristles on the Joni brush which also help dissipate electrostatic charge in their arrangement they seem to clear the dust and particles away in one go reaching deep into the records grooves.” “It’s clear that a lot of effort has gone into the research and design of the Ramar brushes as they don’t just look good but are built for and by audiophiles who knows exactly what is needed to do the job and with the attention to the finer details makes this an exceptional choice when looking after vinyl.” The Speaker Shack Läs mer! Shift hifi 1 Quote
Daniel Posted September 23, 2023 Author Posted September 23, 2023 Så här ser Joni ut. Den evigt poetiska blondinen. Apexorca and figge 2 Quote
AlfaGTV Posted September 24, 2023 Posted September 24, 2023 Superfina bilder! 😀 Mina "bokstäver" tvingar mig dock att fråga om Brinkmann Pi på din Balance? Hur trivs du med den och råkar det möjligen vara samma puppa jag fick tillfälle att prova tidigare? Apexorca and Daniel 2 Quote
Daniel Posted September 25, 2023 Author Posted September 25, 2023 22 hours ago, AlfaGTV said: Superfina bilder! 😀 Mina "bokstäver" tvingar mig dock att fråga om Brinkmann Pi på din Balance? Hur trivs du med den och råkar det möjligen vara samma puppa jag fick tillfälle att prova tidigare? Tack, :-) Ja, du, mina "demoner" säger inbland till mig att prova olika pickuper på olika verk med olika kablar och..... Därför sitter ny Pi på Brinkmann, där den på flera vis hör hemma. I mina öron är det en harmonisk och musikaliskt fulländad kombo. En Lyra Atlas är givetvis bättre på alla sätt. Men man måste ju testa lite och ha kul. Alltid lär man sig något på vägen. Jag vet inte om det var min Pi du provade. Det står Daniel på lådan, handskrivet av Helmut själv, så den stannar i min samling för evigt. 😀 Lite som att ha en gitarr signerad av Jack White. 😉 AlfaGTV 1 Quote
AlfaGTV Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 4 hours ago, Daniel said: Men man måste ju testa lite och ha kul. Alltid lär man sig något på vägen. Såklart, och nu tänker jag ställa upp i floskel-VM med följande: Att något kan bli bättre måste inte innebära att det är dåligt på något sätt! Jag försöker förtydliga i min egen tråd senare! Daniel 1 Quote
Daniel Posted September 25, 2023 Author Posted September 25, 2023 Vissa floskler är kloka. Så använd utan risk. 😀 Quote
Apexorca Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 4 hours ago, AlfaGTV said: Att något kan bli bättre måste inte innebära att det är dåligt på något sätt! Så är det, men det är nog vanligt att förledas till att tro det när man läser om tester mellan olika produkter. AlfaGTV 1 Quote
Apexorca Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Snygga bilder på Ramar. Daniel and AlfaGTV 2 Quote
Recommended Posts