Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sonus Faber Cremona M i äkta Lönn. M = Modificato. Beställde dom från Italien i Mars år 2011 via Audio Nord och bytte in dom i April 2012 mot ett par Sonus Faber Guarneri Memento samt ett par System Audio Mantra 60 i Svart Satin eller Svart Highgloss. Minns ej vilken finish exakt det var på dom SA :)

Posted
On 2023-07-25 at 09:17, AlfaGTV said:

Tre förstärkare i samma rack? Du ska då va värst! Och, vad är det för liten mackapär  golvet till höger? mediaPC?

Jau :D

....................

Gammalt skräp... 

• 2 weeks later...
Posted

Försökte få till ett byte till ett par Peak Consult idag men sen när jag hade valt ut ett par för jag skulle byta in lite också tänkte jag... Då visade det sig att det inte alls var några "demo-ex" utan "säljes för kunds räkning!" Så nu får jag tänka om lite. Ville ju bli av med något iaf också... Mest lite av varje jag har o inget jätte "hi-end" och alltid skoj med Peak... Men jag hittar väl nåt annat eventuellt. Har ju massa prylar stående som kan bytas in och jag gillar inte att stå o sälja.

Posted

Audio Physic Yara Evolution Bookshelf på Atacama Nexus 6 stativ i mitt kök. Förstärkaren är en Primare I21. Bilden är tagen år: 2013 och kablarna kommer från Nordost. Modell: Purple Flare 2x3m.

Posted

På bild: Larsen Hifi 4.2 i Mörk Körsbärs fanér, Krell S300i, Sonos Connect ZP-90, Marantz CD-5005 och Rotel RT-11. Racket är ett: Solid Tech Radius Solo 3, i American Cherry.

Posted

År 2016 med mina nuvarande: Dynaudio Contour S3.4LE i Bubinga Highgloss bland annat. Det mesta på bilden finns kvar fast är delade på sedan dess samt att möbleringen är annorlunda. Lägenheten är dock densamma :)

• 3 months later...
Posted

Efter att ha lagt 4 dagar på städning o ommöblering blev det så här! Jag tog bort tvn men behöll en utav mina stereo anläggningar här inne. Dom andra prylarna står i stora sovrummet o köket... :)

Bild från: 2023-11-26. Kl: 22:10 ca.

• 2 weeks later...
Posted

Stereon just nu. Lite fix återstår med övriga rum. Har satt upp gardiner i köket och städat mitt lilla sovrum och nästan hela den 60 m2 stora lägenheten är genomgången. Vi började i Torsdags nånting och har gjort något varje dag. I Fredags städade jag från 17:11 till 22:34. Men då var det mest att få i ordning på garderoben. Nu ungefär 30 % av arbetet kvar att fixa med :)

Posted

Fler bilder ovan från ikväll :)

Detta är stereon i musik-rummet just nu. En riktigt lyckad kombo. Tänkte först att CV får bli nåt tillfälligt. Men kombinationen är grym så jag vägrar egentligen att sälja dom... Och dom är inte det minsta placeringskänsliga. Jag har tidigare till och med haft dom bakom tvn och det lät förvånansvärt bra men enbart ett kort tag mer på test... Galet egentligen när man tänker på det... Enda högtalaren jag har kunnat placera nästan hur som helst utan att dom har tappat något särskilt i ljudkvalitét... 

• Hifi_Perrra changed the title to My Crib + SF Bio Skybaren! ;)