zood Posted July 1, 2023 Posted July 1, 2023 Hann jag tänka P-pan, Ivery, K-man and 7 others 9 1 Quote
zood Posted July 2, 2023 Author Posted July 2, 2023 19 hours ago, fredrik said: Jeriko? Jajamen! fredrik 1 Quote
AlfaGTV Posted July 2, 2023 Posted July 2, 2023 Norrut på E20 mot Örebro borde inte ta dig till Jeriko, såvida inte det är nåt regionalt smeknamn! Möjligen Alingsås eller så? zood 1 Quote
Lasse Posted July 2, 2023 Posted July 2, 2023 Är det inte mot Göteborg det åks? 🤔 Vox, AlfaGTV and zood 1 2 Quote
Ivery Posted July 2, 2023 Posted July 2, 2023 9 minutes ago, Ampalang said: Är det inte mot Göteborg det åks? Om han inte vände i Jonsered ser det ut så. zood and AlfaGTV 2 Quote
zood Posted July 2, 2023 Author Posted July 2, 2023 När jag startade denna tråd kände jag mig smått kluven och förvirrad ifall det ens var någon ide eller vad som skulle komma ur den. Men efter att ha läst första kommentarerna så känner jag mig i gott sällskap och fortsätter 5 hours ago, AlfaGTV said: Norrut på E20 mot Örebro borde inte ta dig till Jeriko, såvida inte det är nåt regionalt smeknamn! Möjligen Alingsås eller så? Du har minst rätt 4 hours ago, Ampalang said: Är det inte mot Göteborg det åks? 🤔 Du har helt klart väldigt mycket mer rätt än medlemmen före dig 4 hours ago, Ivery said: Om han inte vände i Jonsered ser det ut så. Och du kompletterade föregående talare med bravur 4 hours ago, triomio said: Hade han bra ljud i bilen? Minns inte ens ifall vi lyssnade till något.. men en sak är säker; att vi var fler än en förvirrad person i bilen Ivery, Apexorca, Sammy and 1 other 4 Quote
zood Posted July 2, 2023 Author Posted July 2, 2023 Efter någon km så lutade jag mig tillbaka och njöt av himlen lite före jag installerade mig i mitt för dagen baksätes-kontor Quote
calm Posted July 2, 2023 Posted July 2, 2023 1 hour ago, zood said: Efter någon km så lutade jag mig tillbaka och njöt av himlen lite före jag installerade mig i mitt för dagen baksätes-kontor Devil in the skies eller möjligen devil in disguise. Mystiken tätnar! Calm Quote
zood Posted July 2, 2023 Author Posted July 2, 2023 Om det är så mycket mystik vet jag inte, nog mer mitt högst spontana fotograferande som ger den vinklingen Men helt klart att vi rörde oss söderut och efter att ha åkt en bit så kläcker föraren av bilen; jag tror ev att du kommer behöva ha något jämte dig i baksätet på vägen tillbaka. För jag har mätt lite och det kan bli problem annars... Sammy, Ivery, ishoot and 1 other 2 2 Quote
Apexorca Posted July 3, 2023 Posted July 3, 2023 Jag tror på resa bortom åsen... till skårrande territorium. zood 1 Quote
zood Posted July 4, 2023 Author Posted July 4, 2023 Vi for vidare söderut och det gäller ju att stå på ifall man vill hänga med i senaste trenderna, annars kan man ju alltid göra som jag; att bli typ 5a på bollen calle_jr, Sammy and Apexorca 3 Quote
Sammy Posted July 4, 2023 Posted July 4, 2023 Den där utkiken känner man igen över hamnbassängen när man suttit på kontoret nere i Malmö. Quote
zood Posted July 5, 2023 Author Posted July 5, 2023 On 2023-07-04 at 13:32, Sammy said: Den där utkiken känner man igen över hamnbassängen när man suttit på kontoret nere i Malmö. Då får du allt förklara detta... Uppenbarligen så visste du och vi övriga att byggnaden för denna bonus drop-off tydligt låg till höger. Likväl så är du på väg åt vänster Nämnde jag att vi var 3 förvirrade själar som var på tur Sammy, Terminator and calle_jr 2 1 Quote
calle_jr Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 På föregående bild ser vi Gängtappen till vänster om Turning Torso, dvs ni är nära Stora Varvsgatan i Västra Hamnen. Mannen på senaste bilden spanar mot Domstolsverket vid Carlsgatan, alltså Norra Hamnen. Sammy 1 Quote
Muffin Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 On 2023-07-04 at 08:12, zood said: Vi for vidare söderut och det gäller ju att stå på ifall man vill hänga med i senaste trenderna, annars kan man ju alltid göra som jag; att bli typ 5a på bollen Fint foto med medveten komposition och färgbalans @zood. Ser ut som diabilder från 70-talet. Eller vad säger du @Timbre™ . Helt rätt i tiden och kul att återse. Sammy 1 Quote
AlfaGTV Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 10 hours ago, zood said: förvirrade själar Men vad är det mannen bär på? Hälar ni kontorsmaskiner? Eller andra suspekta bakluckeaffärer i Malmös mörkaste hamnområden! 😅 Sammy and Shift hifi 2 Quote
triomio Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 8 minutes ago, lindome said: Sammy bär på hemligheter En tomt skal med rullband i? Sammy and lindome 2 Quote
AlfaGTV Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 50 minutes ago, triomio said: En tomt skal med rullband i? Du menar det sitter nån enbent* bandpundare under brofästet där och väntar på en fix? *Enligt en närliggande tråd Shift hifi, triomio and calle_jr 3 Quote
Sammy Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 42 minutes ago, AlfaGTV said: Du menar det sitter nån enbent* bandpundare under brofästet där och väntar på en fix? Ja man måste ju finansiera sina HIFI köp på något sätt;-) Skämt åsido man får passa på och ordna upp saker innan semester som är jobbrelaterade när man ändå hade vägarna förbi Malmö. Allt kan ju inte bara kretsa runt HIFI 5 hours ago, AlfaGTV said: Men vad är det mannen bär på? Hälar ni kontorsmaskiner? Eller andra suspekta bakluckeaffärer i Malmös mörkaste hamnområden! 😅 Haha ser onekligen suspekt ut på bilden som att man smyger iväg med en projektor. Snyggt fångat på bild av @zood AlfaGTV 1 Quote
calle_jr Posted July 6, 2023 Posted July 6, 2023 58 minutes ago, AlfaGTV said: Du menar det sitter nån enbent* bandpundare under brofästet där och väntar på en fix? Det ligger nära tillhands för det måste vara Kristianiagatan vid Smörkontrollen han går på. Sammy and AlfaGTV 2 Quote
zood Posted July 6, 2023 Author Posted July 6, 2023 HaHaHa! älskar alla kommentarer och jag hade ju på känn att denna tråden eventuellt skulle kunna spåra lite och oj vad skönt att jag fick rätt. Sånt piggar alltid upp AlfaGTV and Apexorca 2 Quote
zood Posted July 6, 2023 Author Posted July 6, 2023 12 hours ago, Muffin said: Fint foto med medveten komposition och färgbalans @zood. Ser ut som diabilder från 70-talet. Eller vad säger du @Timbre™ . Helt rätt i tiden och kul att återse. Tusen tack! Glad att bilderna uppskattas Quote
zood Posted July 6, 2023 Author Posted July 6, 2023 Efter att ha stökat runt nere i hamnområdet och lyckats komma helskinnade därifrån efter alla skumraskaffärer så styrde vi mot lite mer centrala delar (tror jag i alla fall) Då det finns fler än jag som hellre åker och möter upp när man gör begagnat-affärer. Platsen för mötet var strategiskt vald för att i samma veva kunna smita in och sukta lite i närmsta butik P-pan, Kilgore, Lasse and 2 others 5 Quote
zood Posted July 6, 2023 Author Posted July 6, 2023 2 minutes ago, P-pan said: Semesterstängt ? Ser ju nästan igenväxt ut 🤔 Det är ju insidan som räknas Så vi kikar väl in och gör ett span och detta var lite av vad som mötte oss direkt innanför dörren parsifal, Ivery, juha and 1 other 4 Quote
zood Posted July 6, 2023 Author Posted July 6, 2023 Gör vi en piruett i rummet så får vi även syn på detta och det är inte bara en godbit som står i denna butik. Var så säkra juha, K-man, YYZ and 11 others 14 Quote
Recommended Posts