Jump to content

Recommended Posts

Posted

Klart för tagning...

Vinylggr3_1441.JPG

3, 2, 1...

Vinylggr3_1443.JPG

och varsågod att börja...

Vinylggr3_1440.JPG

Det var snäva svängar under gårdagen och det mesta gick i musikens tecken.

För att hinna med fick jag snudd på ställa in min egen årsdag men vad gör man inte

för att få i sig lite musik men framförallt kunna delge er andra lite av upplevelserna.

Perfect Sense...

håller fanan högt när det kommer till nysatsningen på skivspelare i den lite

högre skolan så denna demo skulle visa sig bli väldigt intressant.

:tongue:

Posted

Ännu ett missat event jag gärna skulle velat vara med om. Tyvärr missat pga en trasig båtmotor som behövde lite omvårdnad för att inte försitta chansen att vara med under båtsäsongen.:weary: Ibland missar man ibland vinner man. Får trösta mig med en super set-up som lån hemmavid. Måste dessvärre återgå till den gamla brandstationen denna vecka. Det ljudet är nog svårt att tvätta bort i ljudminnet och spelades med vinyl efter hemkomsten igår. Inte så pjåkigt ljud heller med Clearaudionspelaren och valet mellan Dynavector eller Clearaudio-puppa. Martin Tingvall förstås!

Calm

Posted

Tre olika skivspelare, tre olika tonarmar och tre olika pickuper där vi emellanåt fick ett och samma vinylspår demat på

samliga skivpelare efter varandra för att få oss en ordentlig jämförelse.

Signalerna togs i första steget om hand av CH Precisons riaa-steg P1, som dessutom för enkelhetens skull har tre ingångar 

vilket gör det lite mer rättvist sett från ett lite mer likställt utgångsläge skivspelarna emellan.

Pilium förstärkare, för + slutsteg, och sist i raden ett par högtalare från Rockport - Avior II.

Och kablarna var naturligtvis som vanligt, törs jag väl nästan skriva, från Esprit.

Döhmann - Helix two MkIII med tonarm från Reed - 5A och pickup av märket My Sonic Labs - Signature platinum.

Demonstratör_1447.JPG

Demonstratör_1451.JPG

J.Sikora - Standard Max, tonarmen är deras egen och kallas KV12 VTA, pickupen är av märket Koetsu - Rosewood signature

Demonstratör_1448.JPG

Demonstratör_1453.JPG

Torqueo T34 med en Ikeda tonarm och deras pickup Akiko

Demonstratör_1449.JPG

Demonstratör_1454.JPG

CH Precision P1

Demonstratör_1455.JPG

Rockport Avior II

Demonstratör_1446.JPG

Posted

Att försöka likställa volymen vid lyssningar som denna kan ju ha en viss betydelse.

En av besökarna var välklädd och påpekade att den där snurran till höger kankse behöver justeras en aning...

Demonstratör_1450.JPG

Han var helt rätt ute och det kan ju också skilja i utnivån, inte bara på pickuper, utan också på vinylskivor.

Nåja, justeringar gjordes nu så gott det gick, utan att vetenskapligt vedimeras, och så var det hela igång på riktigt...

Snurra_1466.JPG

Snurra_1467.JPG

Snurra_1468.JPG

Snurra_1469.JPG