Guest Audio Concept Posted March 18, 2005 Posted March 18, 2005 Quads CD-P har blivit många entusiasters favorit vad gäller cd spelare i prisklassen kring 10-15 tusen. Förutom cd har den även erbjudit funktioner som 3 digitala ingångar och volymkontroll, och därmed ersatt behovet för försteg. Nu kommer CD-S vilket är en CD-P utan förstegsdelen. Quad har för CD-S även gjort ett eget drivverk mm. Det trevliga i sammanhanget är att prislappen i Sverige landar på 6 900.- vilket gör den till en svårslagen utmanare i prissegmentet under 10 000.- Kontakta oss för info och provlyssning. läs mer här! http://www.quad-hifi.co.uk/99broch.pdf mvh, Audio Concept, Robert Quote
Ranefjord Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 Äntligen! Denna CD'n har jag verkligen hoppats och väntat på! Quote
TSB Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 Äntligen! Denna CD'n har jag verkligen hoppats och väntat på! <{POST_SNAPBACK}> Jag har ett tips på en DAC som finns till salu inne på begagnat. "Parasound 2000" Bara ett tips... Thomas Quote
Guest Audio Concept Posted April 30, 2005 Posted April 30, 2005 Nu finns den hemma, - Quads nya CD-S, - för provlyssning mm. Investering 6 900.- mvh, Audio Concept, Robert Quote
stefaeri2001 Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Efter att ha burit hem min nya CD-S och låtit den värma upp var det med spänning jag satte mig ned för att lyssna. Första intrycken är av en spelare som har Quads typiska kännemärken: naturligt, öppet och icke tröttande ljud. Tidigare har jag föredragit min Project RPM6 framför cd - och effekten CD-S har är ganska lika den som byte cd-vinyl brukar innebära: en större ljudbild som är både bredare och högre men framför allt djupare. CD-S är alltså "analogt" ljudande i mina öron. Nästa intryck är att denna spelare - liksom min gamla favorit Rotel 1072 - är väldigt kontrollerad. Det är ordning och reda i musiken, något jag alltid gillat. Återgivningen känns detaljerad utan att vara skarp - det är lätt att höra olika stämmor t ex men de är inte mejslade i granit - de som söker detaljrikedom före allt annat skall kanske söka på annat håll. Hoppas att dessa intryck kan ge en fingervisning om vad denna spelare ger. Jag tycker personligen att den sätter en ny standard i klassen. Mina tidigare favoriter under 15 000 kr har varit Rotel 1072 och Primares spelare i samma prisklass - men de har ändå inte riktigt "räckt till" för att motivera ett köp - istället har jag tittat avundsjukt på Meridians, Linns och Unison Researchs spelare i klassen över. Med Quad 99CDP tyckte jag till sist att jag hittat svaret - men CD-S till ett pris mer än 3000 lägre fastän med samma ljudkvalitet är ju ett ännu större dråpslag mot konkurrensen! Den har också löst några problem jag hade med förra spelaren: (1) Den kan spela svarta cdr (2) Den accepterar gröna ringar på cd-skivorna (3) Det går att släcka displayen helt när man spelar. Tack för uppmärksamheten! Stefan Quote
Ranefjord Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Den som skickades ner till Kristianstad såldes direkt, så jag får vänta lite till på att få höra den. Quote
Recommended Posts