Jump to content

Recommended Posts

Posted

Magicos team beställde och installerade 36 st av  de nya endast 100mm djupa 1.8m höga mini S Vingarna tillsammans med ett gäng Varitunes (v-4 och V-6 ) 
Några kommentarer :
Hifi- Advice  "In any case, this room had hands-down the best bass performance of the show. Tight, articulate, deep, and fast, as well as natural and acoustically convincing. In fact, the sound was so superb that it was more like a highly-tuned home system than a demo at an audio show".

Robert Harley (AS)   "Magico created a portable replica of its factory listening room and brought it to Munich to showcase its new $54,000 S3. As great as the S3 sounded in Chicago last month, the larger room, better acoustics, and more ambitious accompanying equipment really showed what this speaker can do"

Wolfgang Linnard My-Sound   “. . . there is one room that sounds outstanding and by a huge margin! Possibly one of the best demos I've ever heard at a trade show. It’s the Magico room!”    

Présence Audio Conseil "Absolutely right! One of the best sound ever at a show"

36 mini s wings munich show 2023 magico.jpg

Posted

Mässor handlar ofta om vem som lyckas få till demorummet bäst snarare än vad de spelar med.

Jag tycker att Magico är ett bevis på det, där rummet varit avgörande på både ena och andra hållet vid olika demos.

Posted

Grattis Matts! @SMT

Kul att du välförtjänt får credit för dina och SMT:s produkter och installationer. Men jag misstänker att de inte gjort det på egen hand utan att du varit med och övervakat det hela. Dags att kräva att dina kunder också lyfter fram vem som åstadkommit den akustiska miljön. Det nämns inte i kommentarerna och det tycker jag är synd. Äras den som äras bör!:clapping::trophy:

Minns ännu den demon av Magicos produkter som skedde på Elite Plaza i Gbg för många år sedan där en man i rutig flanellskjorta och med gamla Bettan i handen fick rycka in på natten för att rädda ett gäng kaxiga Magico-killar från katastrof. Högtalare som kan spela i badrum utan problem, hette det. :grin: Jo,jo!

Minns min kommentar när jag kom dagen efter på lyssning nummer två. "Yesterday the room was playing, today the speaker is playing! Den kommentaren var inte poppis kan jag säga, men skillnaden var avsevärd och jag vet varför. Den skillnaden hette SMT och Matts! Jag vet också skillnaden i mitt eget lyssningsrum före och efter och den heter också SMT och Matts!:smile:

Än en gång grattis! Kanske dags att testa lite nya paneler hemmavid?

Calm