Vox Posted May 26 Share Posted May 26 Hörde precis att pianisten och kompositören Stefan Nilsson har avlidit på grund av ALS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted May 26 Share Posted May 26 Han avled igår 25 maj. Finns en dokumentär på SVTPlay av Tom Alandh som heter ”Beskedet” om detta tragiska öde för honom och hans fru. Såg just detta och är djupt gripen. Vilken djävla sjukdom!!! 🤮 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted May 26 Author Share Posted May 26 Han ”kom in i mitt liv” i slutet av 70-talet då han var en av medlemmarna i jazzrockgruppen Kornet. För gemene man är han nog mest känd för all musik han gjort till tv-serier och långfilmer. Mest känd är han nog för musiken till ”Gabriellas sång”. mabron 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mabron Posted Tuesday at 05:30 Share Posted Tuesday at 05:30 samma här sen kommer jag nog av någon anledning mest ihåg: calm 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted Tuesday at 05:52 Share Posted Tuesday at 05:52 För mig oförglömlig musik i en av mina favoritfilmer Ingemar Bergmans Den goda viljan. Filmen är en skildring av Bergmans fars ungdomsliv som ung präst och när han träffade sin blivande fru, dvs Ingemars mamma. Musiken är lågmäld och förstärker dramatiken och psykologin i skildringen. Mästerligt! https://www.svtplay.se/den-goda-viljan Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts