Jump to content

Avantgarde Colibri

Recommended Posts

Då jag inte ser att någon annan lagt ut info om dessa små nyheter så gör jag en kort tråd om dem här. Och vill bara flika in att jag inte jobbar med detta varumärket! Men känner killarna bakom rätt väl. 

"Lilla" Colibri är den tidigare ägaren och VD på Avantgarde Holgers kärleksbarn. En mycket mindre modell än någonsin tidigare från detta företag. Som tydligen är tänk att komma i en hel rad olika färger och utföranden. Ett ovanligt stort diskanthorn och sedan dubbla 6,5" middar gömda bakom ett galler och sittande i ett kort horn. 98 dB känslighet och helt passiva. På mässan så spelade de med en pytteliten förstärkare på 10W stor som en plånbok för 200 Euro från Media Markt. Och som signalkälla använde Holger sin telefon och bluethooth (!) till förstärkaren... Med motiveringen att det kan bara bli bättre! :-) Och visst hördes att det inte var High End i grejerna i övrigt men jag tyckte ändå att det spelade med en öppenhet och driv som klart imponerade. 

De visade också upp sub som gick att köpa löst med 18" bas och 1200W slutsteg inbyggt för den som vill ha disco hemma.

Colibri_1.jpg

Colibri_2.jpg

Colibri_3.jpg

Colibri_4.jpg

Colibri_sub.jpg