Transient Design Posted April 18, 2023 Share Posted April 18, 2023 Jag fick idag in mitt demo ex av den helt nya modellen HANA Umami Blue från Japan! Den är en kombination av teknik från ML och Umami Red och ett pris på ca 25 000kr till kund. Första leveransen för kunder kommer först in i slutet av sommaren då väntetiden är minst 6 månader på alla HANA.... Svensk premiär (Europa?) blir på mässan i Jönköping till helgen! Jag kommer att försöka att spela lite skivor med den innan men den kommer INTE att vara inspelad till 100% vid mässan men hoppas ändå att ljudet ska kunna upplevas på ett bra sätt. P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted April 18, 2023 Author Share Posted April 18, 2023 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted April 18, 2023 Author Share Posted April 18, 2023 Nålspets: Microline Nålrör: Boron Magnetic Circuitry: Pure Iron/Cryo Treatment Spoltråd: Koppar med hög renhet Utgångsnivå: 0,4 mv Utgångsbalans: 0,5/1kHz Spårningsförmåga: 70 µm/2g Kanalseparation: 30dB/1kHz Frekvenssvar: 15-50 000 Hz Spoleimpedans: 8Ω/1kHz Föreslagen lastimpedans: > 80Ω Magnet: Alnico Vertikalt spårningstryck: 2g Pickupvikt: 10,8g Kroppsmaterial: Duralumin (A7075) Finish: Melamin Thermosetting Process (MTP) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted April 19, 2023 Author Share Posted April 19, 2023 Inspelning inför mässan! Någon som vill ta natt-shiftet? :-) Vilken musik är bäst för att så snabbt som möjligt mjuka upp den? Stor orkester klassiskt? Hårdrock? Trummor? Eller bara bredbandigt brus? Shift hifi 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts