byZan Posted March 28, 2023 Posted March 28, 2023 När brevlådan blir full av PM lite då och då så får jag radera PM som jag skulle vilja ha kvar. Finns det någon bot för detta mer än att sluta PM:a? /byZan PS hittade inget om detta i någon tråd eller så är jag bara dålig på att leta DS calle_jr 1 Quote
octavia rs Posted March 28, 2023 Posted March 28, 2023 Hur mycket PM har du i inboxen @byZan ? Jag har kvar PM som är 18år och en ensam PM tråd med nära 6000 meddelande utan att inboxen protesterat att den är full. Quote
byZan Posted March 28, 2023 Author Posted March 28, 2023 Inboxen stod på 96% häromdagen och nu 92% Det tidigaste som ligger där är för 9 år sedan. /byZan Quote
byZan Posted March 30, 2023 Author Posted March 30, 2023 Inga förslag från någon moderator om det går att göra något eller inte? Hur ser man antalet meddelanden? Jag har 184 om jag nu är inne på rätt meny och 92% använt. /byZan Quote
AlfaGTV Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 43 minutes ago, byZan said: Inga förslag från någon moderator om det går att göra något eller inte? Hur ser man antalet meddelanden? Jag har 184 om jag nu är inne på rätt meny och 92% använt. /byZan Du får väl köpa "utökat lagringsutrymme" helt enkelt? Seriöst så vet jag inte om det går att "exportera" eller nåt. Men Delete vet du ju hur det fungerar? Jag kikar i egen inbox och mitt nyttjande påstås vara 95%... Frågan är om det här är dynamiskt, alltså att utrymmet expanderas efter behov? Du har inte fått några uttryckliga varningar eller så? Quote
byZan Posted March 30, 2023 Author Posted March 30, 2023 För längesedan så stod det något om att inboxen var full eller närapå full, typ?? Jag använder mig av Delete sedan dess men tycker det är tråkigt att behöva ta bort alla trevliga PM, kanske är jag en nostalgiker eller en som gillar att ha allt på pränt😉 /byZan Daniel and AlfaGTV 2 Quote
VoicesInMyHead Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 Just now, byZan said: För längesedan så stod det något om att inboxen var full eller närapå full, typ?? Jag använder mig av Delete sedan dess men tycker det är tråkigt att behöva ta bort alla trevliga PM, kanske är jag en nostalgiker eller en som gillar att ha allt på pränt😉 /byZan du får börja skriva ut Internet och sätta i pärmar... byZan, JWE, magnuskan and 3 others 6 Quote
AlfaGTV Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 Det här är lite av ett mysterium, för min inbox säger att jag utnyttjar runt 186 av tillgängliga 200 meddelanden. Samtidigt har jag konversationer med över 300 poster i min lista? Invision är en "enigma"!!! Daniel 1 Quote
octavia rs Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 Min inkorg säger att jag använder 67% har dock inte kollat vad den säger om mängden meddelande likt de @AlfaGTV gjort men jag har 6 sidor med olika PM konversationer som sträcker sig 18 år tillbaka i tiden och mängder med meddelande i flera av PM. AlfaGTV 1 Quote
P-pan Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 Om vi "pingar" @Richard så kanske det kommer ett svar vad det lider Om inte annat så får trådskaparen köpa en sax och klippa/klistra lite ? byZan 1 Quote
K-man Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 I katakomberna som Timbre kallade dem så står det på vanliga "members" att det är quota 200 "Maximum number of stored conversations a member can have in their messenger."...och det är vad som kan styras....men att tolka av svaren tidigare i tråden så verkar det inte glasklart vad det betyder.... Men en konversation kanske är EN konversation även om den kedjan innehåller 200 meddelanden..... \\K-man Quote
K-man Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 ...och läser jag på Invisions forum verkar det just vara så det är numer...tidigare vare det just messages, nu är det tydligen conversations. ...och ja, det diskuteras även där om vilket det borde VARA.... \\K-man AlfaGTV 1 Quote
ulfsan Posted March 30, 2023 Posted March 30, 2023 Då är det ju bara att ta en gammal tråd (i annat ämne) till en av sina 200 kompisar 😉 och fortsätta snacka där! Quote
byZan Posted March 30, 2023 Author Posted March 30, 2023 Men jag har så många fler kompisar, tror jag😬😉 /byZan ulfsan 1 Quote
calle_jr Posted April 3, 2023 Posted April 3, 2023 Jag håller med att det finns en del PM som man gärna vill spara.@byZan, det blir bättre för alla om du rensar. Jag lovar. Jag tror det går att exportera sina PM om man vill. Vet inte hur man gör. Typ select all, move… Quote
byZan Posted April 3, 2023 Author Posted April 3, 2023 1 hour ago, calle_jr said: Jag håller med att det finns en del PM som man gärna vill spara.@byZan, det blir bättre för alla om du rensar. Jag lovar. Jag tror det går att exportera sina PM om man vill. Vet inte hur man gör. Typ select all, move… Ja så är det men jag lovar inget så har jag inget lovat Tro är inget bra i min värld och kan inte du så undrar jag hur du kan tro att jag kan? Jaja, det kanske ger sig med tiden, men testa själv gör jag inte /byZan calle_jr 1 Quote
byZan Posted April 4, 2023 Author Posted April 4, 2023 49 minutes ago, calle_jr said: Det verkar vara rensa som står till buds. Mmm, tråkigt men kanske sant. /byZan Quote
Vox Posted April 4, 2023 Posted April 4, 2023 Du kan registrera "byZan2" och skicka de PM du vill spara till den "medlemmen" och därefter rensa bland PM hos dig. byZan 1 Quote
calle_jr Posted April 4, 2023 Posted April 4, 2023 10 hours ago, byZan said: Får man göra så? Nej. I forumkretsar är det en synnerligen kriminell handling. Dessutom är det fullt tillräckligt med en byZan. Men jag tror det Vox beskriver är vad man kan göra med "select", "move". På laglig väg. Om det finns intresse i funktionen, så kan vi be @GoldMember testa. Quote
byZan Posted April 5, 2023 Author Posted April 5, 2023 Jag låter detta vara som det är och håller med om att det räcker men en @byZan /byZan Quote
Richard Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 Ursäkta synnerligen sent svar... Ökat till 400 från tidigare 200. //Richard byZan and calle_jr 2 Quote
Recommended Posts