Daniel Posted March 22, 2023 Posted March 22, 2023 Nu på söndag ställer vi upp den magiska 2-serien från Soulnote. Förstärkaren A-2, DAC'en D-2 och Riaa-steget E-2. Skivspelare är Brinkmann Taurus och högtalare blir YG Acoustics Tor. Soulnote spelar musik på ett sätt som är rent förföriskt. Det är upplöst och snabbt som endast live musik är samt mjukt och fritt med ett totalt släpp från högtalarna som man känna igen från vinyl och rullband. Alltså inte avrullat och romantiskt, inte heller kliniskt och vasst. Soulnote har lyckats med konststycket att hitta en egen, helt unik väg, och vi undrar om det inte är det mest naturliga och vackra ljud vi hört någonsin. Tid: 26/3. 13-18 Plats: Erik Dahlberhsgatn 25 Hoppas ni kan komma. Quote
VoicesInMyHead Posted March 22, 2023 Posted March 22, 2023 2 hours ago, Daniel said: vi undrar om det inte är det mest naturliga och vackra ljud vi hört någonsin. någonsin alltså… hmm… Daniel 1 Quote
P-pan Posted March 22, 2023 Posted March 22, 2023 25 minutes ago, VoicesInMyHead said: någonsin alltså… hmm… Bransch-trådar kan vara luriga Låna hem och testa vid tillfälle så blir det lättare att bedöma... det tänker jag försöka göra calm and Daniel 1 1 Quote
Daniel Posted March 22, 2023 Author Posted March 22, 2023 58 minutes ago, VoicesInMyHead said: någonsin alltså… hmm… Ja, faktiskt. På flera sätt är det unikt. Vi hade gänget från Reference audio inne igår kväll. De tyckte likadant och var häpna. Självklart är det inte det bästa på alla parametrar. Men otroligt vackert, rent och naturligt. Som en japansk whiskey. Har inte hört ett liknande sound innan. VoicesInMyHead and P-pan 2 Quote
Daniel Posted March 22, 2023 Author Posted March 22, 2023 36 minutes ago, P-pan said: Bransch-trådar kan vara luriga Låna hem och testa vid tillfälle så blir det lättare att bedöma... det tänker jag försöka göra Ja, jag är inte att lita på. 😃 låna hem. VoicesInMyHead, AlfaGTV, P-pan and 2 others 1 4 Quote
YYZ Posted March 22, 2023 Posted March 22, 2023 5 hours ago, Daniel said: Hoppas ni kan komma Är som ett måste för mig, eftersom funderat länge över nästa köp som bör bli ny integrerad. Också passande MSRP. Daniel 1 Quote
Daniel Posted March 22, 2023 Author Posted March 22, 2023 3 minutes ago, YYZ said: Är som ett måste för mig, eftersom funderat länge över nästa köp som bör bli ny integrerad. Också passande MSRP. Välkommen. 😀 Quote
LISTEN TO MUSIC Posted March 27, 2023 Posted March 27, 2023 Grattis Stylus till Soulnote! Ser verkligen fina ut. Daniel 1 Quote
Daniel Posted March 28, 2023 Author Posted March 28, 2023 11 hours ago, LISTEN TO MUSIC said: Grattis Stylus till Soulnote! Ser verkligen fina ut. Tack. Ja de har ett fint formspråk, lite Bladerunner (Frank Lloyd Wright) och en ännu härligare spelstil. Quote
Daniel Posted April 3, 2023 Author Posted April 3, 2023 Vi firar påsk med musik. Du hittar oss på Götgatan 35 i Stockholm lördagen den 8/4 från 11.00 - 16.00. Så att alla hinner hem till påskmiddagen. Du kommer att få lyssna på 2 system. Ett där YG Acoustics Ascent drivs av Soulnote 2-serien och ett där stativhögtalaren Tor drivs av 1-serien. All signalöverföring sker via Nordost kablar. Välkommen hälsar Reference audio och Stylus audio. Quote
Recommended Posts