AlfaGTV Posted March 11 Share Posted March 11 Kan det här vara spännande måntro? https://www.hanacartridges.com/products/hana-umami-blue Den verkar vara en "korsning" mellan Hana ML och Umami Red, med den senares hus, nål, diamant och motor. Däremot Alnico magneter från ML. Jag är klart nyfiken! figge, MatsT, byZan and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsT Posted March 11 Share Posted March 11 Jag vet några som väntar spänt på den här. Ska bli spännande att följa. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted March 12 Share Posted March 12 16 hours ago, AlfaGTV said: Kan det här vara spännande måntro? Det skulle jag tro. Varje gång jag hört Hana, kostsamma eller inte, så spelar det jättebra. I mina öron överpresterar de med tanke på deras pris. Så det kommer nog denna också att göra gissar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted March 17 Share Posted March 17 Jag har beställt hem 20 st Umami Blue till Sverige i vår första order. Många av dessa är redan bokade av butiker trots att ingen ens hört den ännu. Men jag håller med ovan, jag tror den kommer att bli mycket bra till priset liksom ML och UR före den. Troligen så landar den också i en prisklass som passar många lyssnare. För även om Umami Red har en upplösning / återgivning av inspelnings-rummet som inte ML har så är de båda relativt lika i sin musikalitet och få andra pickuper jag hört har samma "analoga" organiska känsla i sitt ljud (även om det finns några få andra bra exempel). Det ska bli mycket intressant att få höra denna efter sommaren när 6 månaders leveranstid har gått.... Den som väntar på något gott väntar alltid för länge! :-) Apexorca and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts