Jump to content

Recommended Posts

Posted
16 hours ago, AlfaGTV said:

Kan det här vara spännande måntro?

Det skulle jag tro. Varje gång jag hört Hana, kostsamma eller inte, så spelar det jättebra. I mina öron överpresterar de med tanke på deras pris.  Så det kommer nog denna också att göra gissar jag. 

Posted

Jag har beställt hem 20 st Umami Blue till Sverige i vår första order. Många av dessa är redan bokade av butiker trots att ingen ens hört den ännu. Men jag håller med ovan, jag tror den kommer att bli mycket bra till priset liksom ML och UR före den. Troligen så landar den också i en prisklass som passar många lyssnare. För även om Umami Red har en upplösning / återgivning av inspelnings-rummet som inte ML har så är de båda relativt lika i sin musikalitet och få andra pickuper jag hört har samma "analoga" organiska känsla i sitt ljud (även om det finns några få andra bra exempel). Det ska bli mycket intressant att få höra denna efter sommaren när 6 månaders leveranstid har gått.... Den som väntar på något gott väntar alltid för länge! :-) 

• 8 months later...
Posted

En lyssnade jag till igår! :) Och den är supertrevlig!

Återger "alla" detaljer, rejäl pondus i botten, en trovärdig ljudbild. Bra driv, kul lyssning! 

Den Lyra Delos som föregick Hana Blue är möjligen lite mjukare i framtoningen, men kontrar med ett rent "krämigt" mellanregister och en separation som jag tycker faktiskt är minst likvärdig. Och Lyra-basen, den basen går inte av för hackor!

"The Velvet Hammer"! Jag tycker nog det är ganska jämnt skägg mellan dessa båda och vet nog inte riktigt vilken jag föredrar!