Thomas Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Dags att nämna en sångerska med bra röst , samt med en tajming som få har. Karrin Allysons skiva In blue är klart lyssnings värd, den håller även bra inspelningskvalitet , nått som gärna uppskattas i dessa Mp3-tider. Skivan finns både på Cdon och Naxos. Quote
Mattias Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Det är en trevlig tös. Måste lyssna mer på skivan... Karrin Allyson - In blue Hörde denna artist i en skivaffär (via högtaleri) i Singapore för en del år sedan. Fastnade och jag köpte skivan direkt. Det som spelades var följande skiva som är min favorit med damen ifråga, hon sjunger på franska och "portugisiska" i traditionella takter men med spår av bossa Karrin Allyson - From Paris to Rio Välkommen till Euphonia Thomas /Mattias Quote
K-man Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Gott! och på hennes egna site finns ett antal spår för provlyssning! www.karrin.com ...behöver jag säga att jag provlyssnar för fullt just nu \\K-man Quote
Thomas Posted March 15, 2005 Author Posted March 15, 2005 Ja, hoppas det blir fler som gillar denna dam. Jag har själv merparten av de skivor hon gjort men nämner denna som en bra första skiva. Quote
sork Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Även denna platta har snurrat mycket hos mig : Karrin Allyson - Ballads: Remembering John Coltrane.. Kan klart rekomendera den !! Quote
Recommended Posts