zood Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 ...Ett besök i första bästa butik och jag var i ett mood för att plåta lite "stökigare" bilder denna gång.. Är ni sugna så kör vi en bildkavalkad med fokus på bilder och kanske ett inslag eller två med lite text.. En första fundering som slog mig var; undrar hur många demoväskor med CD-skivor som står lite här och var och hur ofta dem faktiskt öppnas då det nästan alltid liras streamat alt vinyl när jag är på besök Joajan, bigblue, Kristian and 12 others 15 Quote
Joajan Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 Trevligt med väskor! Skulle behöva ett par stycken sådana faktiskt. För förvaring alltså - för att titta på dem (väskorna i en garderob) och påminnas om vad jag äger för skivor. Bilder på väskor är ju kul generellt. Jag kan kaninhålsnörda ner mig i organisering och förvaring på pinterest. Fina bilder inom Hifi uppskattas alltid! Ser fram mot fortsättningen på stökiga bilder. Blir det extra grain och blixt då eller blev det point and shoot? Quote
zood Posted February 18, 2023 Author Posted February 18, 2023 8 minutes ago, Joajan said: Trevligt med väskor! Skulle behöva ett par stycken sådana faktiskt. För förvaring alltså - för att titta på dem (väskorna i en garderob) och påminnas om vad jag äger för skivor. Bilder på väskor är ju kul generellt. Jag kan kaninhålsnörda ner mig i organisering och förvaring på pinterest. Fina bilder inom Hifi uppskattas alltid! Ser fram mot fortsättningen på stökiga bilder. Blir det extra grain och blixt då eller blev det point and shoot? Ja! Väskor är riktigt kul och jag snöade in på ämnet tillsammans med en vän i veckan och ett litet frö till en gemensam dröm inom området såddes samtidigt Du har helt rätt. Blixt, korn, horn och allt möjligt smått och gott blev slutsumman av besöket. Sammy, Ivery, P-pan and 2 others 5 Quote
Apexorca Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 ... och Dr. Feikert Woodpecker med den bättre talriken! Quote
calle_jr Posted February 19, 2023 Posted February 19, 2023 Snyggt foto! Ser att det är Avantgarde, men kan inte se vilken modell. Quote
AlfaGTV Posted February 19, 2023 Posted February 19, 2023 Jag tror behovet ledde till Akkelis, iaf som en anhalt? Men oavsett, jätteroligt att få hänga på! 👍🏻 Quote
zood Posted February 19, 2023 Author Posted February 19, 2023 11 hours ago, Apexorca said: ... och Dr. Feikert Woodpecker med den bättre talriken! Skarpögt! 😃 43 minutes ago, AlfaGTV said: Jag tror behovet ledde till Akkelis, iaf som en anhalt? Men oavsett, jätteroligt att få hänga på! 👍🏻 Dig lurar man inte 😉😊 1 hour ago, calle_jr said: Snyggt foto! Ser att det är Avantgarde, men kan inte se vilken modell. Avantgarde stämmer fint och detta var deras nyaste modell; Uno SD - G3 och här i helt aktivt utförande. Björn berättade allt om denna nya modell och hur man som kund kan välja att beställa den semipassiv (basen fortfarande aktiv om jag fattat rätt..) med inbyggda delningsfilter eller i helt aktivt utförande där filtren ersätts helt av dem inbyggda iTtron förstärkarna där resp förstärkare anpassats att spela inom sitt frekvensområde. Som källa användes Naims nya försteg ur New Classic serien med inbyggd streaming samt tillhörande extern nätdel. Det fanns även lite kablage, nätlist samt tweaks i blandad form från The Chord Company Jag som är svag för horn tilltalades väldigt mycket av detta system magnuskan, byZan, P-pan and 6 others 9 Quote
Daniel Posted February 20, 2023 Posted February 20, 2023 Du är skicklig med kameran. Väldigt fin bild på Björn (och allt annat) Bjorn W and kasra 2 Quote
zood Posted February 20, 2023 Author Posted February 20, 2023 12 hours ago, Daniel said: Du är skicklig med kameran. Väldigt fin bild på Björn (och allt annat) Tusen tack!😃 Quote
zood Posted February 20, 2023 Author Posted February 20, 2023 Vrider vi oss lite åt vänster så finns det idel godbitar på avbytarbänken och vrider vi oss åt höger så finns där andra prylar för dem som suktar efter något varmt under tiden man lyssnar till sina favoritspår calle_jr 1 Quote
Terminator Posted February 20, 2023 Posted February 20, 2023 Kul med en så personlig och egen stil i ljussättning och bildkomposition, väldigt tjusigt! zood 1 Quote
zood Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 15 hours ago, Terminator said: Kul med en så personlig och egen stil i ljussättning och bildkomposition, väldigt tjusigt! Stort tack! Kul att det uppskattas Quote
zood Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 Vi rör oss vidare i lokalerna och Björn fortsatte entusiastiskt att berätta om Shunyata och deras nya produkt Altaira för jordning av apparater. Fanns flera möjligheter att nyttja denna på och vad jag förstått från dem som testat den mer kritiskt så gör den ett bra jobb i form av tillfört lugn och svärta, sånt gillar man ju. Jag själv kan inte uttala mig då jag inte lyssnade i någon a-b jämförelse (svarta lådan under heter Typhon-t2, kommer dock inte ihåg vad den gjorde..) Quote
thli72 Posted February 21, 2023 Posted February 21, 2023 Förvånar mig lite att dom kör Shunyatas fina nätkablar men har vanliga eluttag . .extremt snygga kablar in i vanliga vita standard uttag känns udda för mig Quote
JoL Posted February 21, 2023 Posted February 21, 2023 Fina bilder @zood ✨👌🏻 Skönt med pangpå blixt. Blir ett coolt uttryck tycker jag✨😊 Quote
zood Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 3 hours ago, thli72 said: Förvånar mig lite att dom kör Shunyatas fina nätkablar men har vanliga eluttag . .extremt snygga kablar in i vanliga vita standard uttag känns udda för mig Tror detta är ett av få vanliga vita uttag i butiken och kanske så enkelt för att flörta lite med dem som undrar ifall det är ok att köra "standard" någonstans i kedjan Smyger mig vidare och passerar ytterligare utsökta fotoobjekt längs med väggar, på och i hyllor Ivery, Terminator and calle_jr 3 Quote
zood Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 11 minutes ago, JoL said: Fina bilder @zood ✨👌🏻 Skönt med pangpå blixt. Blir ett coolt uttryck tycker jag✨😊 Tusen tack! gillar också den typen av pangpå blixt och stuket det för med sig😃 JoL 1 Quote
Apexorca Posted February 21, 2023 Posted February 21, 2023 Gillar också bilderna. Kombon med pangpå blixt och kornigheten/bruset ger onekligen ett coolt uttryck och känsla. Quote
AlfaGTV Posted February 22, 2023 Posted February 22, 2023 Och här funkar det inte alls! Det är ingen tvekan om det kvalitativa hantverket, men jag verkligen avskyr hårda blixtbilder. calle_jr and Daniel 2 Quote
zood Posted February 22, 2023 Author Posted February 22, 2023 2 hours ago, AlfaGTV said: Och här funkar det inte alls! Det är ingen tvekan om det kvalitativa hantverket, men jag verkligen avskyr hårda blixtbilder. Har mååånga bilder kvar så du kommer att vänja dig och sedan be om blixt framöver ;-) AlfaGTV, Daniel, Bjorn W and 2 others 5 Quote
Daniel Posted February 22, 2023 Posted February 22, 2023 Jag gillar det, både rock'n'roll och redaktionellt. calle_jr and zood 1 1 Quote
calm Posted February 22, 2023 Posted February 22, 2023 18 minutes ago, zood said: Har mååånga bilder kvar så du kommer att vänja dig och sedan be om blixt framöver ;-) Vad är det för blixt du använder? Har själv testat en för mig ny variant i form av Amaran AL-M9 som är mer en "Lightning UP" som konstantbelyser istället för blixtrar. Liten i formtet som ryms i fickan och laddas snabbt.Men annars blir det mest reportagebilder där kvaliteten är underordnad syftet att illustrera med handhållen midikamra utan blixt. Calm Quote
zood Posted February 22, 2023 Author Posted February 22, 2023 9 hours ago, calm said: Vad är det för blixt du använder? Har själv testat en för mig ny variant i form av Amaran AL-M9 som är mer en "Lightning UP" som konstantbelyser istället för blixtrar. Liten i formtet som ryms i fickan och laddas snabbt.Men annars blir det mest reportagebilder där kvaliteten är underordnad syftet att illustrera med handhållen midikamra utan blixt. Calm Kör en speedlight blixt på kameran. i dessa bilder riktad rakt mot objektet. för mer upplättning och mjukare ljus så riktas den mot tak eller vägg. Kör den fullt manuellt för att kunna styra effekten / styrkan calm 1 Quote
zood Posted February 23, 2023 Author Posted February 23, 2023 Smyger vidare med blixten i högsta hugg och jag fattar att @AlfaGTV vid detta laget ändå sitter på f5 f5 f5 för att få ta del av ännu flera blixtbilder. Spela svårflörtad på det viset liksom Dessa Avantgarde Trio G3 ändå. Mumma! Är fullkomligt förlorad i hur dynamiskt och oansträngt dessa spelar. Väldigt tydliga markeringar för att kunna finjustera dem med, sånt uppskattas såklart av kunder som vill få ut max tänker jag. Av butiksinnehavare som har dem för demo med för den delen. Finns mycket godsaker i rummet från både Chord och Dr Feickert. (dock spridda i olika system) calle_jr and P-pan 2 Quote
AlfaGTV Posted February 23, 2023 Posted February 23, 2023 Jag uppskattar denna visuella resa och hänger med med bibehållet nöje, genom att "kisa litet"! En Origin Live på en Dr Feickert, lite udda kombo tror jag? calle_jr 1 Quote
calle_jr Posted February 25, 2023 Posted February 25, 2023 On 2023-02-22 at 07:40, AlfaGTV said: jag verkligen avskyr hårda blixtbilder. Instämmer i 11 fall av 10, men det är svårt att göra det så snyggt som det visas här. byZan, AlfaGTV and Daniel 3 Quote
zood Posted February 25, 2023 Author Posted February 25, 2023 1 hour ago, calle_jr said: Instämmer i 11 fall av 10, men det är svårt att göra det så snyggt som det visas här. Tusen tack! Stryker vidare via Rauna, Epos och Mr P i rummet där bl.a skivtvättar hanteras Shamrock, calle_jr and ishoot 3 Quote
zood Posted February 26, 2023 Author Posted February 26, 2023 Vi börjar närma oss slutet av bilderna och blir smått imponerad över alla godsaker som står på torrdemo och bara väntar på at få bli inkopplade, utöver alla uppställda och inkopplade system. Mycket imponerande och jag blir ju lite sugen att på "rent djävulskap" åka dit en heldag och säga att; jag vill lyssna till allt! @Bjorn W var beredd Här vart det Kef som fick agera objekt och detta är ett fabrikat som jag väldigt ofta tycker lirar förträffligt. Är dock inte helt såld på deras design. Men det är ju jag det.. Samt att jag fick fångat en Handväska? Från Devialet byZan and Ivery 2 Quote
Apexorca Posted February 26, 2023 Posted February 26, 2023 7 hours ago, zood said: Den ser trevlig ut! Quote
zood Posted February 27, 2023 Author Posted February 27, 2023 Skickar på med några till före jag har vridit ur allt från detta fotografiska besök Inslag av musikaliska objekt vart man än vänder sig. Det samt hjälpmedel för kontrollbehoven samt ett och annat tweak Quote
Recommended Posts