lindvall Posted February 2, 2023 Posted February 2, 2023 Det är någon som roat sig med att fota av gamla nummer av tidningen Smash hits (wikipedia) och lagt ut dem på Flickr. (länk till samlingen) Jag letade genast upp något nummer om Depeche Mode så klart! Tidskriften verkar i samma genre som OKEJ! calle_jr, P-pan, AlfaGTV and 3 others 6 Quote
Daniel Posted February 2, 2023 Posted February 2, 2023 Kul, det numret kommer jag tom ihåg. (inte världens bästa bild) Köpte alla Smash Hits runt de åren. lindvall 1 Quote
calle_jr Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 Vilket jobb! Det är ju inte bara omslagen utan varenda sida. Det slår mig att det är en bra sammanfattning av allt som jag inte lyssnade på Med några undantag. Mitt i allt kommer inslag om Lemmy, Lennon, Bowie, Ray Charles och Captain Beefheart. Det blir tydligt att tex Elvis Costello, Public Image, Kate Bush och Sting växte ur samma popindustri som tex Depeche Mode, Soft Cell, Madonna, Kim Wilde, Spandau Ballet och Michael Jackson. lindvall and Daniel 2 Quote
AlfaGTV Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 En lustig återblick var det och efter några stickprov verkar de vara betydligt mera reklamtyngda framemot slutet på 80-talet. Jag hittade en helsidesannons för Sisters of Mercy - Floodland, tack för tipsen! Daniel and lindvall 2 Quote
calle_jr Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 1 hour ago, AlfaGTV said: betydligt mera reklamtyngda framemot slutet på 80-talet Konjukturen blev bara bättre och bättre från en ganska låg nivå i början på 80-talet till nästan all-time-high 1989 då det rasade till avgrundsdjupa nivåer. Kanske hänger ihop. lindvall and AlfaGTV 2 Quote
Recommended Posts