thli72 Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 Ser att AMATI och GUARNERI kommit i en G5 och SERAFINO i en G2 Rätt lika i design men mellanregistret på de större modellerna ser rätt udda ut. Hifi_Perrra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted February 4, 2023 Share Posted February 4, 2023 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted May 22, 2023 Author Share Posted May 22, 2023 Så kom det en Stradivari också...vet inte om jag tycker denna är snygg men kanske ändrar sig Hifi_Perrra, new order, bigblue and 5 others 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted May 24, 2023 Share Posted May 24, 2023 On 2023-05-22 at 19:19, thli72 said: Så kom det en Stradivari också...vet inte om jag tycker denna är snygg men kanske ändrar sig Njae. Föll mig inte riktigt i smaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted May 25, 2023 Share Posted May 25, 2023 Originalet är nog ändå bäst vad gäller Stradivarien. Hade den hemma på lån och en outstanding musikförmedlare. Hade haft dem än idag om inte familjen protesterat mot utseendet. Kallade dem "gravstenar". Skulle gärna haft dem som högtalare livet ut och sedan som minnesstenar över en fallen hifiman. Gjorda i massivt trä på den tiden. Calm SOUND BY VINYL, parsifal, new order and 1 other 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted May 25, 2023 Share Posted May 25, 2023 4 hours ago, calm said: Originalet är nog ändå bäst vad gäller Stradivarien. Hade den hemma på lån och en outstanding musikförmedlare. Hade haft dem än idag om inte familjen protesterat mot utseendet. Kallade dem "gravstenar". Skulle gärna haft dem som högtalare livet ut och sedan som minnesstenar över en fallen hifiman. Gjorda i massivt trä på den tiden. Calm Originalet är bland det vackraste som finns i högtalarväg ur vissa vinklar, rakt fram är de inte snygga alls! Men jag hade gärna ägt ett par om jag hade plats för dom. De låter fantastiskt bra. Spelglädje helt enkelt. parsifal and calm 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted June 29, 2023 Share Posted June 29, 2023 Edit: Borttagen text. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 Jag älskar gamla Stradivari och tycker de nya är asläckra också. Nya Amati har jag hört på Hembioconsult. Fruktansvärt bra. Bland det bästa jag hört i den klassen på mycket länge. De har en storlek och grepp i återgivningen som är makalös. Här har det tagit ett stort steg med den modellserien tycker jag. juha, Sammy and Hifi_Perrra 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted July 19, 2023 Share Posted July 19, 2023 On 2023-05-22 at 19:19, thli72 said: Så kom det en Stradivari också...vet inte om jag tycker denna är snygg men kanske ändrar sig Precis som gamla Stradivari lär den dela "folket" i två läger de som gillar den eller de som bara tycker den är ful.... Tycker nog den gamla är "lite" snyggare men om jag skulle bli tvingad att ha den nya G2 så är nog de mörkare träslaget det jag skulle välja Hifi_Perrra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 20, 2023 Share Posted July 20, 2023 Jag skulle köpa den om ekonomin tillåter! Kanske inte just nu men om 5 år. Men då har det väl kommit nån upgrade på den här... Jag tycker att den ser rätt cool ut... Men jag tänker spara lite innan jag köper något... Har handlat hela tiden men prioriterat andra saker istället framför hifin då jag inte satsar på det intresset längre men, men, kanske nån gång i framtiden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 Det verkar som att Sonus Faber har lagt ner Sverige och att agenturen har försvunnit... Även dom flesta utav modellerna är borta från Prisjakt tex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 1 hour ago, Hifi_Perrra said: Det verkar som att Sonus Faber har lagt ner Sverige och att agenturen har försvunnit... Ingen aning hur du sökt eller kommit fram till det. Septon är med på deras sida som distributör även flera butiker i Sverige. https://consumer.septon.se/sonus-faber#/pageSize=20&viewMode=grid&orderBy=5 Hifi_Perrra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 23, 2023 Share Posted July 23, 2023 4 hours ago, octavia rs said: Ingen aning hur du sökt eller kommit fram till det. Septon är med på deras sida som distributör även flera butiker i Sverige. https://consumer.septon.se/sonus-faber#/pageSize=20&viewMode=grid&orderBy=5 Hehe ja... Sonus hemsida som inte har gjort nån update på senare tid möjligtvis. Septon verkar ju vara med iaf... Hur som helst! Tack för infon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted January 4 Share Posted January 4 Om man kollar Sonus Fabers Officiella sida på Facebook så dyker det upp en bild på en laptop och en SF Lumina 1 som jag antar även har blivit aktiv. Sen om man går in på Sonusfaber.com o söker på Active i sökfältet så dyker Maxima Amator upp där men som passiv... Hmm jag undrar ja... Det skulle ju komma en nyhet från SF den 9 Januari enligt FB... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted January 4 Share Posted January 4 1 hour ago, Hifi_Perrra said: Det skulle ju komma en nyhet från SF den 9 Januari enligt FB... De ryktas om en ny toppmodell ifrån SF med separata bastorn kan ju vara den de ska visa då. Hifi_Perrra and Apexorca 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted January 4 Share Posted January 4 Ja, och det ryktas om att de visas i München på mässan i vår. Priset verkar bli högt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted January 5 Share Posted January 5 Ja de lär nog bli så @Apexorca Ifrån WBF forumet. There is a new top model, a four-unit set consisting of two towers -- rather slender from the pictures I saw -- which are to be paired with two subwoofers. The subs looked a bit like the Strads I was listening to. The photos showed each subwoofer as having at least two drivers, designed and manufactured in-house. I was told to expect a price tag touching $600,000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted January 5 Share Posted January 5 3 hours ago, octavia rs said: Ja de lär nog bli så @Apexorca Ifrån WBF forumet. There is a new top model, a four-unit set consisting of two towers -- rather slender from the pictures I saw -- which are to be paired with two subwoofers. The subs looked a bit like the Strads I was listening to. The photos showed each subwoofer as having at least two drivers, designed and manufactured in-house. I was told to expect a price tag touching $600,000 Ja det ryktet hörde jag också men var lite osäker. Jag som gilla Sf tycker ju detta är jättespännande. Har inte lagt någon beställning ännu dock.... det är ju mycket pengar... Hifi_Perrra, Josaa and lindome 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted January 5 Share Posted January 5 13 minutes ago, Apexorca said: Har inte lagt någon beställning ännu dock.... det är ju mycket pengar... Go for it, you only live once😉 Håller med om att det är mycket pengar och inget för en fattigpensionär, men vore roligt att få lyssna på dessa, /byZan Hifi_Perrra, lindome and Apexorca 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted January 5 Share Posted January 5 Då får man hoppas att de har ett vettigt rum att dema högtalarna i München Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted January 5 Share Posted January 5 2 hours ago, lindome said: Då får man hoppas att de har ett vettigt rum att dema högtalarna i München Ja precis, det har mer varit av Catwalk på Sf, ARC mm de senaste åren. Men det år de släppte Lilium var det rätt bra demo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts