Jump to content

Varning för bedragare på hifitorget.se


Amatören

Recommended Posts

Jag kommer att skriva en berättelse om en bedragare, som verkar i Sverige, för att skydda så många som möjligt från misstag och inte bli offer för denna ekonomiska bedragare.
Siroan Xxxxxxx är en bluff! En bedragare! Hans telefonnummer är (+46) 0762XXXX74.
Den här personen säljer varor via Internet, företrädesvis via hifitorget.se, varor som han inte har. Hur han gör detta ska jag inte berätta, för att undvika att andra bedragare inte kan dra nytta av hans upplägg.
Siroan Xxxxxxx bor i Stockholm, Märsta, men inte på sin folkbokförda adress, så du kommer inte att hitta honom där. Efter transaktionen, i regel i form av ett förskott, så slutar Siroan Xxxxxxx att svara på samtal från den bedragna köparens telefonsamtal till 076-2709174.
Han fick sparken från sitt senaste jobb för oärlig försäljning, jag har ett officiellt svar från hans kollegor. Han jobbade som försäljningschef (sales manager), det måste man erkänna, ett mycket bra yrkesval för en person som gör bedrägliga försäljningar.
Dokumenten på varorna som han skickar till köparen är falska! Jag gjorde en förfrågan till företaget som har sålt den aktuella varan till Siroan från början, skickade en kopia på köpeavtalet till dem. De svarade att dokumentet var falskt, de hade aldrig sålt denna vara till Siroan, och uppmanade mig att polisanmäla.
Om du vill visa dokumentet för verifiering som du fått från Siroan Xxxxxxx, skicka det i förtroende till mig i ett meddelande innan du betalar ett förskott till Siroan, eller skriv en formell begäran till företaget som sålde varan.
Om du polisanmäler, så kommer den svenska polisen troligen lägga ner ditt ärende, eftersom beloppet du blir lurad på kommer att vara för "litet" för att inleda en utredning och starta ett brottmål, men ytterst kännbart för dig!
Men om du blir utsatt, gör en polisanmälan ändå! Om tillräckligt många anmälningar görs så kan polisen inte nonchalera denna bedragare i längden.
Han måste stoppas!
Siroan Xxxxxxx har många lurade människor på sitt konto (och samvete?) och hans bedrägliga verksamhet har verkat mer än tre år, vad jag fått fram.
Därför, för din ekonomiska säkerhet, gör inga transaktioner med denne bedragare! Särskilt bör du se upp med telefonnummer: +46 (0)76 27X XX 74.

Link to comment
Share on other sites


Se upp! Nu härjar de på Blocket också, igen!
Först får du ett meddelande typ:
"Hej!
Jag är intresserad av att köpa, var kan jag ringa?
Mvh. Jenny?"
Du svarar nog med att ange ett telenummer.
Då dyker ett chattmeddelande upp på ex. WhatsApp från +46729661420.
Helt plötsligt så har "Jenny" ordnat med frakt och betalning utan att du lyft ett finger! Du behöver inte ens packa varan, det fixar kuriren som hämtar hemma hos dig http://www.hififorum.nu/forum/images/icon_smile_shock.gif, det enda du behöver göra är att klicka på bifogad länk...här börjar man ana ugglor i mossen, om man inte gjort det tidigare, och kollar med ex. 180.se och, jodå, en massa anmälningar...
Nu är ni varnade!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag kan bara instämma i att det finns många som borde pryglas offentligt...

Blev blåst av Daniel Peltomaa (19881130-40xx) Sibbhult på 2612:- för en Bluesound Node 2i som givetvis aldrig dök upp. Och det är väl bara att tacka vårt kära polisväsende för att de beslutar att ej ens väcka åtal i målet. De menar att han står inför andra åtal som täcker straffet för det ringa brott detta bedrägeri innebär. Det medför dock att kronofogden inte lägger krav på återbetalning och jag får stå mitt (korkade) kast...

Det är så tråkigt bara...

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, AlfaGTV said:

Jag kan bara instämma i att det finns många som borde pryglas offentligt...

Blev blåst av Daniel Peltomaa (19881130-40xx) Sibbhult på 2612:- för en Bluesound Node 2i som givetvis aldrig dök upp. Och det är väl bara att tacka vårt kära polisväsende för att de beslutar att ej ens väcka åtal i målet. De menar att han står inför andra åtal som täcker straffet för det ringa brott detta bedrägeri innebär. Det medför dock att kronofogden inte lägger krav på återbetalning och jag får stå mitt (korkade) kast...

Det är så tråkigt bara...

 

Tråkigt! Vi vill ju kunna lita på varandra, vi som håller oss inom samma hobby. Jag får en fundering på om de två nästan nya sBoosters som annonserades för 1500:- igår på hifitorget var verkliga....Alltid skumt när för mycket är kopierat från tillverkaren och två bilder är nästan lika och priset är "kanonbra". Men, men.. det kan ju också vara seriöst :rollingeyes:..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ulfsan said:

 

Tråkigt! Vi vill ju kunna lita på varandra, vi som håller oss inom samma hobby. Jag får en fundering på om de två nästan nya sBoosters som annonserades för 1500:- igår på hifitorget var verkliga....Alltid skumt när för mycket är kopierat från tillverkaren och två bilder är nästan lika och priset är "kanonbra". Men, men.. det kan ju också vara seriöst :rollingeyes:..

Jag såg dem också (och försökte hitta ett användningsområde!) och som du säger, priset var "nästan för bra"...

Men, om namnet inte är fejkat så är det en medarbetare till Hifi & Musik och då har man väl ändå någon cred.

 

Jag brukar efterfråga om man brukar hänga på nåt forum, och på så vis få någon bild av vad det är för filur.

Men har också provat använda tjänsten treddy.se där man använder en tredje part för att hålla slantarna tills varan är mottagen o godkänd. Det fungerade fint, och den hörlurskabel jag köpte kom fram som beskriven och enligt ö.k..

Där har jag givetvis gett ett gott omdöme till säljaren också.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AlfaGTV said:

Jag kan bara instämma i att det finns många som borde pryglas offentligt...

Blev blåst av Daniel Peltomaa (19881130-40xx) Sibbhult på 2612:- för en Bluesound Node 2i som givetvis aldrig dök upp. Och det är väl bara att tacka vårt kära polisväsende för att de beslutar att ej ens väcka åtal i målet. De menar att han står inför andra åtal som täcker straffet för det ringa brott detta bedrägeri innebär. Det medför dock att kronofogden inte lägger krav på återbetalning och jag får stå mitt (korkade) kast...

Det är så tråkigt bara...

Jag såg att han fortfarande har ute den till försäljning på diverse köp-säljforum. Trist.

Link to comment
Share on other sites

Enklast är att köpa av forummedlemmar. Tyvärr blir utbudet av begagnat lite lågt då....:smile: Men jag vet ärligt talat inte om jag skulle chansa på att köpa något begagnat om jag inte kände till säljaren. Annars blir det handlare i Sverige eller inom unionen för att känna sig någorlunda säker.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 2022-12-01 at 01:42, Amatören said:

Jag kommer att skriva en berättelse om en bedragare, som verkar i Sverige, för att skydda så många som möjligt från misstag och inte bli offer för denna ekonomiska bedragare.
Siroan Xxxxxxx är en bluff! En bedragare! Hans telefonnummer är (+46) 0762XXXX74.

Sökte på BEDRÄGERI...

     Och fick 21 träffar.

 

Detta kräk som "Amatören" beskriver och namnger ovan,.har lyckats lura mig och även en välkänd Naim-profil i Stockholm.

 

Dessa kräk är kunniga, pålästa, förtroendeingivande och har en synnerligen utvecklad förmåga att kunna manipulera medmänniskor.

 

• I mitt fall skulle jag köpa en integrerad förstärkare med streaming möjlighet som en del av ett enklare komplett musiksystem jag skulle plocka ihop.

Detta skulle jag ge till en farbror i 80-års present som aldrig ägt ett musiksystem i sitt liv,men går mycket på konserter.

Har gjort hifiaffärer second hand hela livet,.betraktar mig som både kunnig och erfaren,ställer de vanliga kontrollfrågorna...

Kräket hade svar på allt och framstod som både intresserad och engagerad i hifihobbyn.

Han sockrade bedrägeriet med att fråga om jag var intresserad av hans pappas gamla Tannoy-högtalare.

Jag swishade pengarna och resten är historia.

 

• Börje,.fotograf i Stockholm,.

   välkänd inom Naimkretsar i hela

   Sverige.

Sanslöst kunnig,.blev blåst på drygt 11000:- av ovan nämnda kräk.

Om detta kräk lyckas lura/blåsa Börje inom Naim-området,då förstår alla här hur skicklig detta kräk är.

Det intressanta är att han drog exakt samma story gentemot Börje som mot mig.

 

Jag annonserade för två veckor sedan om att köpa Synergistic Research bästa säkring Master Fuse.

😳 Vem hör av sig,.jo samma kräk,han hade väl glömt att han blåste mig två år tidigare.

Samma sak,.han gav intryck av att kunna det mesta om Synergistic Research säkringar,gav t.o.m installationsråd mm...

Japp,.ni läste rätt..!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag spelade med och kontaktade polisen,.men dom verkar inte bry sig så ingenting hände från deras sida.

Dessa kräk verkar ha hittat ett område där dom kan härja fritt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 NICLAS I JÄRFÄLLA,.är ett annat kräk som har försökt blåsa mig senaste veckan...

Men där jag och Mats Persson  @Classic Design lyckades agera så att jag undkom med blotta förskräckelsen.

I detta fall gällde det en InnuOs Zenith mk3 streamer,.som nu varit annonserad på Hifitorget sedan 18 november.

Efter "avslöjande" är annonsen borttagen...

Den är borttagen på det sätt att om man klickar på annonsen så står det att annonsen är borttagen.

Men förstasidan ligger kvar,.hur nu det är möjligt..😳.

SÅ Stor Varning För Ovan Person..!!

Fullständiga kontaktuppgifter och telefonnummer kan fås via PM.

 

Han refererade bla till att han kände både Björn Wiman @Akkelis Audio och Marcus @Perfect sense...

Vid samtal och kontroll med Björn och Marcus,.så kunde dom inte påminna sig om vem denna Niclas från Järfälla kunde vara.

 

Hal som en ål,.tog inte åt sig något,spelade oskyldig trots överbevisad mm mm.

Jag är grymt tacksam att Mats Persson var med och möjliggjorde så att detta förlöpte väl för mig.

 

▪️FRÅGA: Borde vi inte ha en   

    "sticky-tråd" på detta forum,.där

    vi kan notera de bedragare som

    som härjar på olika säljsidor.

    Om inte annat där medlemmar

    kan skriva sig som man kan fråga

    via PM om information.

    Ja på något sätt minimera att vi

    blir blåsta,.för bedrägerier ökar

    otroligt mycket överlag i Sverige

    nu.

  @calle_jr

 

♦️

▪️För en vecka sedan

    avslöjade jag att denna

    streamer är 4 år gammal,.

    om den ens existerar,något

    som jag och Mats betvivlar.

    Det har denne Niclas inte

    ändrat,.det står ännu 2 år

    annonsen.

       • Varning Varning •

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det här är eller kan vara känsligt. Att varna för verkliga skojare är ju befogat men det finns också en gråskala som kan vara mindre angenäm för oss som forum att delta i. Den är dessutom svår övervaka för oss moderatorer. Exempel…

  • Någon känner sig lurad där det kan bero på missförstånd
  • Någon tycker sig gjort en dålig affär (men laglig) och blir upprörd
  • Någon lägger ut namn enbart pga rykten och utan egen erfarenhet
  • Någon vill hämnas…

I en rättsstat är man oskyldig intill man är dömd, som bekant. Samtidigt finns det fall där det känns som angeläget att varna. Frågan är bara om Euphonia är rätt ställe för det. Jag är lite tveksam…:Thinking:


Delvis handlar det också om vårt eget handlande och oförsiktighet. Om det är osannolikt billigt så kan det finnas anledning vara försiktig. Det finns också olika sätt att betala med högre säkerhet, t ex via Payson, Paypal och kanske fler sätt än så typ avtal med adress och legitimation, avtala plats för överlämnande mm. 

 

Ett tips är att i första hand anmäla fusk och bedrägeri till försäljningsstället och om man själv blivit bedragen, även till polisen. HiFi-torget har ju skärpt sina regler lite nu då det blivit svårare att sälja inkognito.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

För ordningens skull ska vi meddela att "Niclas i Järfälla" har hört av sig till Euphonia med en beskrivning av ett händelseförlopp som kan sammanfattas vara precis tvärtom det som anges ovan.

Euphonia lägger sig inte i varken det ena eller det andra eftersom vi varken har möjlighet eller intresse i att utreda vem som förtalar vem.

 

En sak är säker; vi vill inte ha Euphonia som en kanal för smutskastning och schismer som uppstår på begagnatmarknaden utanför forumet.

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, calle_jr said:

med en beskrivning av ett händelseförlopp som kan sammanfattas vara precis tvärtom det som anges ovan

Hej 🙂....

Självklart säger den personen så,.allt annat vore ju märkligt.

Men Okej "Tvärtom" 😁,.då är det alltså jag som köpare som skulle vara bedragaren,och i förlängningen Mats på Classic Design..Give Me a Break..!! 😂

 

Personen är inte namngiven av mig eller Mats (Classic Design),.men vi båda vidhåller ovan redovisat.

Ni får själva dra era egna slutsatser. 

I övrigt drar vi streck här och hänvisar till PM.

Vi har gått vidare och väljer att ha kontakt med övriga härliga hifi-fantaster som går att lita på 😃...

FB_IMG_1707060007989~2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej, 

Har både träffat och gjort affärer med Niclas många gånger. Aldrig några problem överhuvudtaget. Hur trevlig som helst och jag har dessutom sett hans Hifi, han har absolut en Innuos zenith mk3, så ovan stämmer inte alls!

Mvh K

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kromin said:

Aldrig några problem överhuvudtaget.

Hej 🙂...

Du har din upplevelse,.och vi har tyvärr vår...

I övrigt har vi dragit streck som sagts ovan,.och hänvisar till PM.

 

Ha det gott...

/Peder 🙂

Link to comment
Share on other sites

Några personer kan ha vitt skild syn på skick och andra prutar oavsett utsatt pris.

Det gäller nog att försöka vara lite extra tydlig vid försäljning. Gärna med upphämtning och där köparen kan besiktiga skick innan köp.

 

 

Angående tråden så hoppas jag inte vi hänger ut personer, som inte kan försvara sig, på detta forum i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Passerati said:

Angående tråden så hoppas jag inte vi hänger ut personer, som inte kan försvara sig, på detta forum i framtiden.

🔷 Vi är flera som utsatts för bedrägeri/bedrägligt beteende vid "hifiaffärer" som har skapat en stickytråd på några andra forum.

 

Där,.som här,hängs ingen ut med namn offentligt,men kompletterande information kan fås via PM.

Detta är tyvärr ett mycket stort problem,.och som ökar lavinartat på säljsidor,så vi måste alla ta initiativ till att försöka stävja detta.

Det går inte att friskriva sig,.oavsett argument,för polisen gör tyvärr ingenting åt detta...

 

Blocket och Hifitorget som exempel jobbar kontinuerligt mot detta med bedrägerier på deras sidor,.och uppmuntrar att få tips om personer som ägnar sig åt detta.

 

Själv gör jag mycket affärer,.köp och sälj,både på hifi och annat på olika säljsidor.

Då det gäller hifi blir jag då och då också engagerad av andra att sälja eller köpa en hifi-produkt åt dom,.detta då jag har en viss kunskap och ett stort kontaktnät även internationellt...

Nästan vid varje annons om köp eller sälj,.så blir jag kontaktad av kräk som är ute i bedrägligt syfte.

▪️Ett tips som jag använder mig

     av...

     Får jag en dålig magkänsla vid en

     köp eller säljsituation så brukar

     jag annonsera på ett hififorum,.

     hifi-grupp på Facebook om hjälp       

     av någon som bor i staden där   

     produkten finns,eller ska

     överlämnas.

Där har alltid någon okänd hifivän svarat och varit behjälplig vid genomförandet av affären.

Det kan vara att varan skickas dit och köparen hämtar varan där och swishar pengarna.

Eller att den som ställer upp och hjälper mig åker och besiktigar varan och betalar med pengar som jag redan switchat "min hjälpreda".

 

TROTS,.dessa försiktighetsåtgärder så har jag "blivit blåst".

De som sysslar med detta är otroligt skickliga,.läs min berättelse om Börje i Stockholm (Naim) ovan....

Kan han bli blåst på drygt 11000:- i samma stad som bedragaren så kan alla bli det.

SÅ,.Alla,forumansvariga och övriga måste ta sitt ansvar för att försöka begränsa dessa kräks framfart...

      --------------------

Det Går Alltid Att Göra Något..!!

      --------------------

Det går inte att bara strunta i att göra något,.oavsett hur man argumenterar för att slippa ta ansvar.

 

Just my two points...

/Peder 🙂

 

PS: Jag har själv ställt upp och 

       hjälpt andra enligt min   

       beskrivning ovan,.att kunna

       genomföra en trygg affär.

Det har också givit nya hifivänner.

   

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Peder said:

🔷 Vi är flera som utsatts för bedrägeri/bedrägligt beteende vid "hifiaffärer" som har skapat en stickytråd på några andra forum.

 

Där,.som här,hängs ingen ut med namn offentligt,men kompletterande information kan fås via PM.

Detta är tyvärr ett mycket stort problem,.och som ökar lavinartat på säljsidor,så vi måste alla ta initiativ till att försöka stävja detta.

Det går inte att friskriva sig,.oavsett argument,för polisen gör tyvärr ingenting åt detta...

 

Blocket och Hifitorget som exempel jobbar kontinuerligt mot detta med bedrägerier på deras sidor,.och uppmuntrar att få tips om personer som ägnar sig åt detta.

 

Själv gör jag mycket affärer,.köp och sälj,både på hifi och annat på olika säljsidor.

Då det gäller hifi blir jag då och då också engagerad av andra att sälja eller köpa en hifi-produkt åt dom,.detta då jag har en viss kunskap och ett stort kontaktnät även internationellt...

Nästan vid varje annons om köp eller sälj,.så blir jag kontaktad av kräk som är ute i bedrägligt syfte.

▪️Ett tips som jag använder mig

     av...

     Får jag en dålig magkänsla vid en

     köp eller säljsituation så brukar

     jag annonsera på ett hififorum,.

     hifi-grupp på Facebook om hjälp       

     av någon som bor i staden där   

     produkten finns,eller ska

     överlämnas.

Där har alltid någon okänd hifivän svarat och varit behjälplig vid genomförandet av affären.

Det kan vara att varan skickas ditt och köparen hämtar varan där och swishar pengarna.

Eller att den som ställer upp och hjälper mig åker och besiktigar varan och betalar med pengar som jag redan switchat "min hjälpreda".

 

TROTS,.dessa försiktighetsåtgärder så har jag "blivit blåst".

De som sysslar med detta är otroligt skickliga,.läs min berättelse om Börje i Stockholm (Naim) ovan....

Kan han bli blåst på drygt 11000:- i samma stad som bedragaren så kan alla bli det.

SÅ,.Alla,forumansvariga och övriga måste ta sitt ansvar för att försöka begränsa dessa kräks framfart...

      --------------------

Det Går Alltid Att Göra Något..!!

      --------------------

Det går inte att bara strunta i att göra något,.oavsett hur man argumenterar för att slippa ta ansvar.

 

Just my two points...

/Peder 🙂

 

PS: Jag har själv ställt upp och 

       hjälpt andra enligt min   

       beskrivning ovan,.att kunna

       genomföra en trygg affär.

Det har också givit nya hifivänner.

   

 

 

 

"Där,.som här,hängs ingen ut med namn offentligt,"

 

Läs denna tråden så ser du att personer hängs ut och t.o.m med ett angivet personnummer.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Passerati said:

Läs denna tråden så ser du att personer hängs ut och t.o.m med ett angivet personnummer.

🔷 Hej 🙂...

Jag tar bara ansvar för,.och beskriver hur jag/vi agerar,vad andra gör får dom ta ansvar för.

 

MEN,.vad det gäller personen du syftar på,så ingår han i en kontinuerligt bedriven bedrägeriverksamhet som sker i organiserad form.

Jag har själv blivit kontaktad av den "filuren" ett flertal gånger.

Han lurar,.försöker lura/bedra så många så han kommer inte ens ihåg att han kontaktat mig tror det är 8 gånger 😳.

Han är otroligt skicklig,.första gången lyckades han lura mig på 3300:- 😡,så det kräket glömmer jag aldrig.

 

Jag jagade honom i månader,.vi lyckades spåra hans tidigare arbetsplats mm,men polisen kan inte göra nånting tyvärr.

Lagarna måste ändras för att komma åt dessa "filurer",.dom har hittat en gräddfil att agera i.

 

♦️SÅ,.en berättigad fråga är...

Hur mycket ska man skydda dessa kräks integritet,.på bekostnad av att våra hifivänner fortsatt blir lurade på stora pengar,läs Börje 11000:- som exempel.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Peder said:

Detta är tyvärr ett mycket stort problem,.och som ökar lavinartat på säljsidor,så vi måste alla ta initiativ till att försöka stävja detta.

Poängen är att bara för att du har en uppfattning om försäljare på olika marknadsplatser innebär det inte att det är den gängse uppfattningen om dessa säljare. Det är väl inte otänkbart att en utbredd uppfattning till och med kan vara den omvända.

Jag undrar vad som skulle berättiga dig att använda Euphonia för att svartmåla en godtycklig säljare bara för att den inte spelar med i just dina affärsmetoder?

Jag ser ju att du hänvisar till ett brett internationellt kontaktnät som en slags garanti, men är de också involverade med de säljare som du kallar för kräk?

 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Peder said:

Lagarna måste ändras för att komma åt dessa "filurer",.dom har hittat en gräddfil att agera i.

Då kanske du skall ägna dig åt det istället för att spy galla och oförskämdheter här på forumet om personer som du känner dig kränkt över. Du får vända dig till myndigheterna om detta och om de inte köper dina argument så kanske det finns en logik bakom det också.

 

Hur som helst är det inte Euphonias avsikt eller roll att driva den frågan. Och här det faktiskt vi som sätter våra regler inte du. Om dessa inte passar dig är det bättre att du avlägsnar dig. Om du har problem med det finns hjälp att få.

Link to comment
Share on other sites

On 2024-03-04 at 21:45, calle_jr said:

 

För ordningens skull ska vi meddela att "Niclas i Järfälla" har hört av sig till Euphonia med en beskrivning av ett händelseförlopp som kan sammanfattas vara precis tvärtom det som anges ovan.

Euphonia lägger sig inte i varken det ena eller det andra eftersom vi varken har möjlighet eller intresse i att utreda vem som förtalar vem.

 

En sak är säker; vi vill inte ha Euphonia som en kanal för smutskastning och schismer som uppstår på begagnatmarknaden utanför forumet.

 

 

Jag är inte intresserad av att bli mer indragen i detta än nödvändigt. Kan bara konstatera att jag fraktade en apparat till Stockholm för byte, och fick återvända hem med samma apparat, utan någon vidare förklaring från säljaren i fråga. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Classic Design said:

Jag är inte intresserad av att bli mer indragen i detta

Utmärkt. Euphonia är heller inte intresserade av att agera fanbärare för något vi inte är inblandade i och inte har någon som helst medverkan i eller inflytande över. Om detta kan man tycka vad man vill men det är så spelreglerna är här.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...