Jump to content

KUZMA + SMT


SMT

Recommended Posts

Grattis Matts till ännu ett fantastiskt fint rum!
Fler och fler av branschens mest kompetenta tillverkare förstår ditt koncept och ser fördelarna att ha ett SMT rum för att kunna få bästa möjliga utvärderingar i utvecklingsfasen av sina produkter. Som grädde på moset så blir musikupplevelsen bättre 🎶

Har Franc Kuzma återkommit med sina intryck ännu? 

Link to comment
Share on other sites

Roligt och välförtjänt!:smile::thumbsup:

När proffsen börjar använda dina designade rum så är det ett tecken på en ny standard för produktutvärdering. Trots all teknik så om inte rummet ger rättvisa åt produkten så kan man faktiskt inte veta hur den fungerar hos den väldigt kräsne slutanvändaren..

Tycker att du borde få in ditt varumärke i dessa one-off-byggen. Men förstår att rykteskapitalet är viktigare och det blir bättre och bättre för varje installerat rum.

 

Calm

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Grattis. Riktigt roligt att de sitter i dessa fina märkens referens system och rum. Bra jobbat. 

 

Jag har kikat en del på Magico rummet som också verkar vara mycket bra. Ser att han har en tjock luddig matta på golvet. Blev nyfiken på det eftersom jag förstått att  @SMT tidigare inte gillat sådant, eller? Hur påverkar det i så fall? Är det bra eller dåligt eller egalt?

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 2022-11-26 at 17:06, Apexorca said:

 

Grattis. Riktigt roligt att de sitter i dessa fina märkens referens system och rum. Bra jobbat. 

 

Jag har kikat en del på Magico rummet som också verkar vara mycket bra. Ser att han har en tjock luddig matta på golvet. Blev nyfiken på det eftersom jag förstått att  @SMT tidigare inte gillat sådant, eller? Hur påverkar det i så fall? Är det bra eller dåligt eller egalt?

 

 

Tack Apex !

Mattor är inget jag rekommenderar eftersom de dämpar wing effekten i de högre frekvenserna  Väntar på  svar från Alon  om han testat utan matta  
Krelle provade i helgen  de nya  lätta räfflade Flower modulerna (vakuumformade ) på golvreflexen och kommenterade  med ett sms  : Kusligt bra !
Mctwins mätningar   visar hur  frekvensgången bredbandigt jämnas till i sweetspot med golv wingarna 
 

flower floor bounce.jpg

flower 4 units on the floor bounce before and after.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...
On 2022-11-24 at 18:13, LISTEN TO MUSIC said:

Grattis Matts till ännu ett fantastiskt fint rum!
Fler och fler av branschens mest kompetenta tillverkare förstår ditt koncept och ser fördelarna att ha ett SMT rum för att kunna få bästa möjliga utvärderingar i utvecklingsfasen av sina produkter. Som grädde på moset så blir musikupplevelsen bättre 🎶

Har Franc Kuzma återkommit med sina intryck ännu? 

Franc´s statement beskriver perfekt vad vingeffekten handlar om :


I know that my previous listening room was not perfect but sounded very good and I could play music  at realistic levels with ease and listeners were impressed.
Then I decided to build a new listening room with best possible acoustics- I chose SMT and I said to myself if sonic results will not that much better then before at least photos of the new room will be a good promotions for Kuzma.
How wrong I was. How much more music I was missing before. I did not know what else is still hidden in LP grooves. 
But the most important is how reproduced music I hear effects emotions in my brains. It is just more live and natural closer to live performance then ever.
Franc Kuzma
Kuzma Ltd

 

PS

Petter Berndalen hade nyligen Delta akustik (www.akustiker.se)  gänget på besök  och passade på att dema ving effekten i sin mix ving bubbla 
En video säger mer än tusen ord :-) 

 mix bubblle

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I hi-fi + novemberutgåva   presenteras Franc Kuzma´s lyssningsrum 
Inspirerande  mail har  droppat in från besökare som gratulerar till
den fantastiska musikupplevelsen 
 En av Francs kommentarer i artikeln:
Music played in this room replicate the live venue or when played loud enough ,it has the force of a explosion of sound 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2022-11-29 at 20:30, SMT said:

Tack Apex !

Mattor är inget jag rekommenderar eftersom de dämpar wing effekten i de högre frekvenserna  Väntar på  svar från Alon  om han testat utan matta  
Krelle provade i helgen  de nya  lätta räfflade Flower modulerna (vakuumformade ) på golvreflexen och kommenterade  med ett sms  : Kusligt bra !
Mctwins mätningar   visar hur  frekvensgången bredbandigt jämnas till i sweetspot med golv wingarna 
 

flower floor bounce.jpg

flower 4 units on the floor bounce before and after.jpg

 

Hallo!

 

Längesen jag såg denna mätningen :) Blommorna är kvar på golvet och låter fortfarande bra.

 

Trevligt med nya produkter!!:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...