SOUND BY VINYL Posted October 19, 2022 Posted October 19, 2022 Från och med hösten -22 ändrar jag och min butik Sound by Vinylbutiken inriktning på verksamheten och börjar hjälpa till där det bäst behövs, alltså hjälpa vissa utvalda butiker med avdelningen skivspelare och närstående produkter. Det finns några riktigt bra butiker i branschen med lite olika inriktning och kundunderlag, men många har varit lite svaga när det kommer till utbudet och kunskapen inom skivspelare och dess kringutrustning. Ni som tittar in på Euphonia lite då och då har troligen snappat upp i alla fall en butik som jag har börjat hjälpa än så länge. Du som privatperson är också välkommen att höra av dig då du kanske behöver ett par extra öron hemma för att optimera ditt system, och kanske även rummet. Det kan gälla allt från att se över inställningarna på skivspelare, tonarm och pickup, men även allt övrigt i systemet, så som högtalarplacering, kablar, strömprodukter och uppställning av övrig utrustning. Ni hittar mig fortfarande på www.soundbyvinyl.se //Bengt Kontakt: info@soundbyvinyl.com Apexorca, David_33rpm, Anders65 and 5 others 8 Quote
bigblue Posted October 19, 2022 Posted October 19, 2022 Vad kul att du satsar vidare. Att du fortsätter sprida dina djupa kunskaper på området kommer vara uppskattade på många håll :-) Quote
Apexorca Posted October 19, 2022 Posted October 19, 2022 Det låter roligt Bengt. Du är med marginal den bästa på vinylspelare med tillbehör jag träffat. Dessutom din känsla att ställa upp system går utöver det vanliga. Det är ditt fel att jag nu har ett litet stativhögtalarsystem hemma... helt i onödan. Lycka till! Quote
P-pan Posted October 19, 2022 Posted October 19, 2022 5 hours ago, SOUND BY VINYL said: Ni som tittar in på Euphonia lite då och då har troligen snappat upp i alla fall en butik som jag har börjat hjälpa än så länge. Ni hittar mig fortfarande på www.soundbyvinyl.se //Bengt Kontakt: info@soundbyvinyl.com Jepp, gick inte att missa... Vinyl är ett lugnt och behagligt format, lite som... Man kommer ner i varv liksom, dock inte lägre än 33 1/3 Och stadig på handen var du också... Lycka till nu och kom ihåg att du fortfarande är välkommen förbi på en liten lyssning. Du behöver inte jobba, jag lovar Quote
Daniel Posted October 20, 2022 Posted October 20, 2022 Vi har ju redan pratat mycket Bengt @SOUND BY VINYL Men jag önskar dig personligen ett stort lycka till med den här delen av ditt nya erbjudande. Vi kommer säkert att behöva din hjälp framöver. Du har vid några tillfällen sagt att jag är den ända som du skull anförtro att ställa in din egen skivspelare, det är både smickrande och värmande att du säger så. Och du ska veta att du är den enda jag skulle anförtro att ställa in min egen också. Jag tycker att du är viktig för hifi-sverige, du har inspirerat och lett vägen för vinylmediet i många många år. Kommer du ihåg när det bara var du och vi som demade vinyl på mässor. Det var tider det. ♥️ Och jag tror det är många där ute som skulle tjäna väldigt mycket på att låta dig justera deras skivspelare och hjälpa dem ställa upp systemet. En blygsam investering för vad man får ut när det görs av ett proffs som du. Lycka till Bengt! figge, kasra, Terminator and 3 others 6 Quote
Engelholm Audio Posted October 20, 2022 Posted October 20, 2022 Vilket trevligt initiativ. En reflektion är att affärsmodellen är tjänste-orienterad i en bransch som är starkt produktorienterad. Och misstolka mig inte - jag är för tjänsteidéen. Apexorca, Daniel and calle_jr 3 Quote
SOUND BY VINYL Posted October 20, 2022 Author Posted October 20, 2022 21 hours ago, bigblue said: Vad kul att du satsar vidare. Att du fortsätter sprida dina djupa kunskaper på området kommer vara uppskattade på många håll :-) Tack! Quote
SOUND BY VINYL Posted October 20, 2022 Author Posted October 20, 2022 19 hours ago, Apexorca said: Det låter roligt Bengt. Du är med marginal den bästa på vinylspelare med tillbehör jag träffat. Dessutom din känsla att ställa upp system går utöver det vanliga. Det är ditt fel att jag nu har ett litet stativhögtalarsystem hemma... helt i onödan. Lycka till! Tack! Man kan aldrig ha för många stativhögtalarsystem. 😉 Apexorca 1 Quote
SOUND BY VINYL Posted October 20, 2022 Author Posted October 20, 2022 18 hours ago, P-pan said: Jepp, gick inte att missa... Vinyl är ett lugnt och behagligt format, lite som... Man kommer ner i varv liksom, dock inte lägre än 33 1/3 Och stadig på handen var du också... Lycka till nu och kom ihåg att du fortfarande är välkommen förbi på en liten lyssning. Du behöver inte jobba, jag lovar Ser fram emot att besöka dig, och spännande att höra ditt system! Jag har följt utvecklingen av det här på forumet, men ännu ej hört det. Quote
SOUND BY VINYL Posted October 20, 2022 Author Posted October 20, 2022 4 hours ago, Daniel said: Vi har ju redan pratat mycket Bengt @SOUND BY VINYL Men jag önskar dig personligen ett stort lycka till med den här delen av ditt nya erbjudande. Vi kommer säkert att behöva din hjälp framöver. Du har vid några tillfällen sagt att jag är den ända som du skull anförtro att ställa in din egen skivspelare, det är både smickrande och värmande att du säger så. Och du ska veta att du är den enda jag skulle anförtro att ställa in min egen också. Jag tycker att du är viktig för hifi-sverige, du har inspirerat och lett vägen för vinylmediet i många många år. Kommer du ihåg när det bara var du och vi som demade vinyl på mässor. Det var tider det. ♥️ Och jag tror det är många där ute som skulle tjäna väldigt mycket på att låta dig justera deras skivspelare och hjälpa dem ställa upp systemet. En blygsam investering för vad man får ut när det görs av ett proffs som du. Lycka till Bengt! Stort tack! Ja, jag minns hur det var i början, då de flesta tyckte att det var lite märkligt att stå och spela vinyl på mässorna. Nu gör de flesta det. Fler har tagit till sig det härligaste mediet! AlfaGTV, figge, Apexorca and 3 others 5 1 Quote
SOUND BY VINYL Posted March 9, 2023 Author Posted March 9, 2023 Nu finns min nya hemsida att beskåda. Titta gärna in på den. www.soundbyvinyl.com Från att under många år ha turnerat runt i Sverige som trummis, blir det i framtiden mer turnerande med pickup-inställnings-verktyg och lite annat rörande skivspelare och dess kringutrustning. (spelar så klart fortfarande trummor😉🥁). Välkommen att höra av dig på info@soundbyvinyl.com för offert, eller frågor. www.soundbyvinyl.com //Bengt Josaa, Daniel, MBP and 2 others 5 Quote
Recommended Posts