Audionet Posted December 4, 2003 Posted December 4, 2003 Nu finns den här i en butik utvald av dig! Ryan Adams har gjort sig känd som ett något lynnigt geni som har en förmåga att göra sig ovän med samma personer som har förklarat honom som geni. Den här gången släpper han 3 CD skivor och 2 vinyler. Den första som når oss är Rock´n Roll på CD. En ganska så slamrig historia där han inte kan bestämma sig för om han skall leka Oasis eller U2. Den skivan får ligga lågt en stund, kanske den växer och man fattar hur bra den är?? Värt att nämna dock är att den släpptes denna vecka på "180 gr Audiofilvinyl" som det står på konvolutet Nästa skiva ut är Love is hell part 1. En mer lågmäld och känslosam Ryan, jag tycker han funkar bäst med det här matrialet. Det ligger liksom nära hans lite gnälliga attityd. Produktionen är väldigt naken och avskalad, det blir nästan som blues fast utan bluesens ackord som ger dess signum. Här handlar det om en singer/ songwriter som har mycket frustration och smärta att förmedla. Det blir så otroligt vackert. Man kan nästan relatera till att han sitter på en rökig bar med en kall öl i handen och diskutera sitt sista brustna förhållande med en nära vän. Det kommer givetvis en fortsättning på Love is hell och den heter part 2. Den når butikerna i cd form den 4-5 dec är det sagt. Denna är en logisk fortsättning där det känns som om han får ro med sina känslor och kan börja jobba på att gå vidare. Känns som en värdig avslutning. Jag kan tycka att när jag hörde ettan så kändes den inte riktigt fullständig, jag ville ha mer. När man sen hör 2:an så faller allt på plats och jag kan gå och lägga mig och veta att han fixar det här, Geniet kommer att gå vidare. Värt att nämna om dessa 2 Love is hell skivor: Strunta i CD versionen. Köp i stället den dubbla 10" vinylen med båda delarna på. Kvaliteten är ypperlig. Den finns dessutom redan i butik. Se så, se till och kom iväg till skivbutiken nu! Quote
hifirocker Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 Instämmer tror jag?! Love is hell 1 är helt ok, några lysande låtar och en hel del mediokra. Däremot är det jag hört från Rock n Roll mer eller mindre väldigt dåligt....här är Ryan ute på djupt vatten och jag hoppas verkligen inte han gör nåt liknande igen. Mvh, Quote
Recommended Posts