AlfaGTV Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 En kille på Roon-forumet har precis fått leverans av sin. nya "vertikal-spelare". som även kan användas liggande. Ett fördomsfullt antagande är att den vänder sig mer till de som uppskattar designen än ljudkvaliten, men det hade varit kul att få höra en? https://miniot.com Den jobbar med en custom installation av en AT-95 på en "underliggande" tangentialarm och uppfattas som mellanhjulsdriven? Det slår mig att den måste ju rotera skivan "baklänges" för att kunna spåras underifrån? calle_jr 1 Quote
Vox Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 Jag säger som doktor Dengroth: Jag är skeptisk. AlfaGTV 1 Quote
Lasse Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 Ett youtubeklipp om första generationen, generation 2 verkar inte långt ifrån när det kommer till handhavande i alla fall. Quote
Perfect sense Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 Men vad är egentligen poängen. Att spara plats i djupled? / Marcus Quote
LPL Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 17 minutes ago, Perfect sense said: Men vad är egentligen poängen. Att spara plats i djupled? Den stora vinsten måste ju vara att man ser etiketten när man sitter ner AlfaGTV and Perfect sense 2 Quote
Perfect sense Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 4 minutes ago, LPL said: Den stora vinsten måste ju vara att man ser etiketten när man sitter ner Med risk för nackspärr / Marcus Quote
Bebop Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 1 hour ago, LPL said: Den stora vinsten måste ju vara Eller underlätt avspelning av buckliga skivor... Quote
fredrik Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 1 hour ago, Perfect sense said: Men vad är egentligen poängen. Att spara plats i djupled? Jag tycker den ser rätt kul ut. Det måste väl vara det som är poängen? Utan att ha en aning utgår jag dock från att man kan få högre ljudkvalitet för samma pengar, men som livsstilsprodukt tycker jag den känns ganska ball. AlfaGTV 1 Quote
Lasse Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 2 hours ago, Perfect sense said: Men vad är egentligen poängen. Inbillar mig också att vissa kan tycka att vinyl verkar "krångligt och svårt" och då kan en sådan här överkonstruerad spelare kanske tilltala dem och få in dessa människor i spåret så att säga. Visuellt är den riktigt najs. Quote
calle_jr Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 13 hours ago, Perfect sense said: Men vad är egentligen poängen Man skulle kunna tänka sig en vits med att pickupen är orienterad i en riktning där tyngdkraften inte påverkar modulering. Men det behövs ju en kraft för att inte pickupen ska lyfta från spåret pga LPns modulering, och den bästa formen av kraft är antagligen tyngdkraft. 15 hours ago, AlfaGTV said: den måste ju rotera skivan "baklänges" Det gör alla spelare om man ser dem underifrån. new order and AlfaGTV 1 1 Quote
AlfaGTV Posted October 14, 2022 Author Posted October 14, 2022 19 hours ago, calle_jr said: om man ser dem underifrån Jag har oftast ett annat perspektiv, men kommer osökt att tänka på @gozzi vovve i hans tråd... Kan väl inte annat än kommentera nästa uppseendeväckande skivspelarsläpp: https://teenage.engineering Nu med inspelningsmöjlighet! lindome and Daniel 2 Quote
Daniel Posted October 14, 2022 Posted October 14, 2022 52 minutes ago, AlfaGTV said: Jag har oftast ett annat perspektiv, men kommer osökt att tänka på @gozzi vovve i hans tråd... Kan väl inte annat än kommentera nästa uppseende väckande skivspelarsläpp: https://teenage.engineering Nu med inspelningsmöjlighet! Den är helt meningslös men alldeles underbar! ♥️ AlfaGTV 1 Quote
Recommended Posts