Gor64 Posted October 5, 2022 Share Posted October 5, 2022 Hej Har köpt ett Edison 30 slutsteg och har även varit i kontakt med Erik och det finns inget schema. Men såg i ett annat forum https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?t=22112 Där skriver medlem manw att han har ett handkluddat. Jag har försökt på det forumet att få tag i detta men tänkte prova här. Goran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterh Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Posten på faktiskt är sedan 2008 ! Det borde inte vara så svårt att rita upp schemat , som grun kan jag bifoga edison 60 ( verkar inte finnas något sätt att bifoga en gif här - hur gör man ?) calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 1 hour ago, peterh said: bifoga en gif här Du är inte tillräckligt "etablerad" på forat ännu. Det är ett privilegium som erhålls vid X antal poster. Men precis som på hififorum.nu kan du alltid peka på publicerade bilder på annan plats på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterh Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Ok. Om någon vill ha edison60 schemat så får vederbörande PM-a mig. Hififorum slängde ut mig så där har jag inget att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Andersson Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 Edison 60 schema kan jag bidra med om det nu hjälper. Pärmen med bla Edison 30 schemat förvarades i en pärm som en tid förvarades i ett källarrum i England, tyvärr blev det översvämning där varvid samtliga pappar gick förlorade. Det var en bedrövlig syn och ett hundratal 211 och 845 rör simmade omkring! Edison 60 (Copy).bmp AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 @peterh hänvisade mig till schemat, men jag var tveksam till att pubba det med tanke på copyright. Men nu när @Erik Andersson själv lagt upp det kan jag säkert publicera det också: calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Andersson Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 Det var aldrig några som helst problem med publicering av schemat. Vad som bla skiljer Edison 60 från Edison 30 är att fasvändaren är kopplat som ingångssteg dvs där signalen är som lägst, genom detta förfarande eliminerades olinjäriteter som ofte sker i fasvändare vid hög utstyrning till kraftiga slutrör. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gor64 Posted October 12, 2022 Author Share Posted October 12, 2022 Tack för detta. Ska försöka mig på att rita upp mitt. Och tack till Erik som hjälp till med tips hur koppla om från triod till UL. Mitt steg var ombyggt till triod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Andersson Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 Mitt handritade schema har nu dykt upp. Bra jobbat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts