Transient Design Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 Igår fick jag en första leverans av en helt ny lampa (!) som vi kommer att lagerföra i vitt och svart i Alingsås. Denna lampa utvecklades av Reliable Corporation i Kanade från början till arbetare som sitter och syr och urmakare osv som behöver mycket bra ljus för att kunna se och jobba. Men då ägaren till fabriken i Kanada även är en stor entusiast av Hifi så satte han en av dessa lampor vid skivspelaren hemma och upptäckte att han mycket lättare kunde se damm och smuts på skivor! Så han skickade ett ex till Michael Fremer på Stereophile och fick en mycket entusiastisk test och resten är historia som man säger. 600 Lumen / 3W Inställbar i 3 olika "temperaturer" dvs olika färg på ljuset (4000K, 2700K och 5500K) samt 3 olika styrkor. Lampans hals är mycket enkelt justerbar i alla omöjliga vinklar och stannar kvar i den positionen trots vibrationer mm. Modellen vi säljer i Sverige är INTE samma som säljs i USA / Amerika. Vi säljer en CE-godkänd variant med RoHS och en nätdel för vår EU-marknad. Så ja, vi blir lite dyrare i jämförelse. Pris till kund i Sverige blir 1290kr. https://reliablecorporation.com/collections/lighting/products/3200tl SOUND BY VINYL, calle_jr and fredrik 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 3 hours ago, Transient Design said: mycket lättare kunde se damm och smuts på skivor! Man kan nästan tro att den här lampan utvecklats av Okki Nokki, Degritter eller Autodesks tillverkare!!! calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted September 28, 2022 Share Posted September 28, 2022 Ja, det var inte Ostrich Inc i alla fall (som jag får erkänna mig tillhöra). Lampan ser mycket fin och funktionell ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts