Jump to content

Vi ses i Göteborg!

Daniel

Recommended Posts

11 hours ago, AlfaGTV said:

deras förkärlek för "vingel-armar"! :)

Har de inte lämnat dessa? Jag vill minnas att deras senaste armar är befriade från det, men lite osäker. En av mina kompisar som ägde nedanstående spelare tror jag inte hade ”vinglande” arm. (Finns nu till salu på HembioConsult).

78B6F506-0409-4277-AB1A-D4F146BBC46D.jpeg

18 hours ago, AlfaGTV said:

Du menar VPI skivspelare generellt? Isf jodå, min Viellas gamla husse hade en trevlig VPI Classic. Det enda som passar mig mindre bra med dem är deras förkärlek för "vingel-armar"! :) 

Jag gillar ju ludet från deras unipivot armar, men de nya gimbal-konstruktionerna är bra. Jag tycker också att den enklare Prime 21 är roligare än Classic. VPI låter härligt, stort och generöst tycker jag. Riktiga musikmaskiner! Boogie och soundstage. 

On 2022-09-22 at 08:43, Bebop said:

Har de inte lämnat dessa? Jag vill minnas att deras senaste armar är befriade från det, men lite osäker. En av mina kompisar som ägde nedanstående spelare tror jag inte hade ”vinglande” arm. (Finns nu till salu på HembioConsult).

78B6F506-0409-4277-AB1A-D4F146BBC46D.jpeg

De där är de klassiska unipivot-armarna. Det finns stora fördelar med den konstruktionen, nackdelen är just att de upplevs vingliga. 

Ett väldigt trevligt inslag på mässan är att Dennis Bonotto från Nordost kommer. Han har varit högst delaktig i utvecklingen av den nya switchen QNet samt strömförsörjningen QSource. 

Dennis kommer givetvis att demonstrera dessa produkter och lite olika kablar. 

Här kommer ett rykande färskt citat från senaste Stereophile:

”It’s been a long while since I ended a review with ”I bought the review samples.” But I did. And once I realized how vital the QNet was to my system – how a simple network switch allowed me to achieve so much more of what high-end audio is about, and how much more silent and revealing teh QSource was than my other linear power supply – I bought a second QSource for for my etherRegen and AfterDark clock. I didn’t think a second QSource would make another huge diference, but when the soundstage suddenly expanded beyond the front and side walls, my pleasure expanded concomitantly. Don’t you love when that happens?"

Jason Victor Serinus , Stereophile

image.thumb.jpeg.adaf6a7864e034d3628757b2bde881d3.jpeg