Daniel Posted September 20, 2022 Share Posted September 20, 2022 Fatii, lindome, P-pan and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 21, 2022 Author Share Posted September 21, 2022 Vi kommer även att ta med oss elektronik från MOON by Simaudio. Försteg 740P Monoförstärkare 860A v.2 Riaa 610LP DAC/Streamer 680D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 Men inte tänker ni väl spela på nån VPI skivsnurra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 Vilken/vilka modeller från Peak serien kommer ni spela på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 21, 2022 Author Share Posted September 21, 2022 53 minutes ago, AlfaGTV said: Men inte tänker ni väl spela på nån VPI skivsnurra? Inte den här gången. Men vi älskar VPI. Har du hört? 😃 AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 21, 2022 Author Share Posted September 21, 2022 41 minutes ago, thli72 said: Vilken/vilka modeller från Peak serien kommer ni spela på? Summit blir huvudakten. Men vi har med Cairn också. 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 Summit vs Carmel 2 hade varit kul Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted September 21, 2022 Share Posted September 21, 2022 1 hour ago, Daniel said: Har du hört? Du menar VPI skivspelare generellt? Isf jodå, min Viellas gamla husse hade en trevlig VPI Classic. Det enda som passar mig mindre bra med dem är deras förkärlek för "vingel-armar"! Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted September 22, 2022 Share Posted September 22, 2022 11 hours ago, AlfaGTV said: deras förkärlek för "vingel-armar"! Har de inte lämnat dessa? Jag vill minnas att deras senaste armar är befriade från det, men lite osäker. En av mina kompisar som ägde nedanstående spelare tror jag inte hade ”vinglande” arm. (Finns nu till salu på HembioConsult). AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 22, 2022 Author Share Posted September 22, 2022 20 hours ago, thli72 said: Summit vs Carmel 2 hade varit kul Ja, vi får ta det vid ett senare tillfälle. :-) Nu ser det dessvärre ut som att vi inte hinner fåt hit Cairn. UPS är försenade med dem. Men Summit har vi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 22, 2022 Author Share Posted September 22, 2022 18 hours ago, AlfaGTV said: Du menar VPI skivspelare generellt? Isf jodå, min Viellas gamla husse hade en trevlig VPI Classic. Det enda som passar mig mindre bra med dem är deras förkärlek för "vingel-armar"! Jag gillar ju ludet från deras unipivot armar, men de nya gimbal-konstruktionerna är bra. Jag tycker också att den enklare Prime 21 är roligare än Classic. VPI låter härligt, stort och generöst tycker jag. Riktiga musikmaskiner! Boogie och soundstage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 23, 2022 Author Share Posted September 23, 2022 On 2022-09-22 at 08:43, Bebop said: Har de inte lämnat dessa? Jag vill minnas att deras senaste armar är befriade från det, men lite osäker. En av mina kompisar som ägde nedanstående spelare tror jag inte hade ”vinglande” arm. (Finns nu till salu på HembioConsult). De där är de klassiska unipivot-armarna. Det finns stora fördelar med den konstruktionen, nackdelen är just att de upplevs vingliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 26, 2022 Author Share Posted September 26, 2022 Ett väldigt trevligt inslag på mässan är att Dennis Bonotto från Nordost kommer. Han har varit högst delaktig i utvecklingen av den nya switchen QNet samt strömförsörjningen QSource. Dennis kommer givetvis att demonstrera dessa produkter och lite olika kablar. Här kommer ett rykande färskt citat från senaste Stereophile: ”It’s been a long while since I ended a review with ”I bought the review samples.” But I did. And once I realized how vital the QNet was to my system – how a simple network switch allowed me to achieve so much more of what high-end audio is about, and how much more silent and revealing teh QSource was than my other linear power supply – I bought a second QSource for for my etherRegen and AfterDark clock. I didn’t think a second QSource would make another huge diference, but when the soundstage suddenly expanded beyond the front and side walls, my pleasure expanded concomitantly. Don’t you love when that happens?" Jason Victor Serinus , Stereophile Sammy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts