Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hjälper till att sälja från dödsbo. Svåra med dessa är att jag kan väldigt lite om dem. Jag har googlat en del, tittat på hifishark och läst lite recensioner. Väldigt spretigt prismässigt. Känner någon här till lite om dessa och kan delge. Vet att de ger friska 25 watt ur sitt 845 per monoblock.

All info om hur jag kan prissätta dem uppskattas. Än mer uppskattas ett bud dessutom....

Posted

1 hour ago, fredrik said:

Jag hjälper till att sälja från dödsbo. Svåra med dessa är att jag kan väldigt lite om dem. Jag har googlat en del, tittat på hifishark och läst lite recensioner. Väldigt spretigt prismässigt. Känner någon här till lite om dessa och kan delge. Vet att de ger friska 25 watt ur sitt 845 per monoblock.

All info om hur jag kan prissätta dem uppskattas. Än mer uppskattas ett bud dessutom....

Nypris för paret 2015 enl HiFi+ 87.000kr (7.000 pund)

Uppdaterat begagnat pris juli 2022 på HiFiShark är 48.000kr (4.500 Euro), med lite prutmån blir färdigförhandlat pris 43.000kr.

Halva priset 2022 begagnat verkar rimligt.

My five cent. Lycka till :thumbsup:

Posted

Det finns alltid en ”dark horse” med att referera till nätpriser. En sak är vad folk vill ha och vad de i slutändan får. Än mer problematiskt är det med rörförstärkare just nu i och med rörkrisen pga kriget i Ukraina. De flesta nya rör tillverkas i Ryssland och når inte Europa/USA på normala vägar utan via t ex Kina och Kazakstan. Det har gjort rören betydligt dyrare och med långa leveranstider. 30-50 % prishöjningar är inte ovanliga. Det har påverkat även 845-rör som inte tillverkas i Ryssland.

Hur mycket detta påverkar beg-priser på rörsteg vet jag inte men helt klart en press nedåt. Fler vill också sälja. En kompis som har en Audio Research-rig fick ett pris på en ny uppsättning rör från Audio Research som låg på 26,000:- med bl a fyra KT120, ett 6550 och ett gäng 6H30. Det är mer än 100% mot tidigare. Hellre säljer han anläggningen än ger sådana priser. Situationen löstes till slut från annan källa än att köpa från Audio Research. Dyrare än förr men inte i närheten av det han erbjöds. 

Posted

Tänker att det kommer vara en produkt som är klurig att sälja, bland annat utifrån att det är rör samt att det är en såpass udda produkt. Jag tror inte heller det finns några lådor utan att de måste hämtas.

• 3 weeks later...