Jump to content

NYHET | Conrad Johnson

Recommended Posts

Conrad_Johnson_ART150_02.jpg
Vi är oerhört stolta över att ha fått förtroendet att representera en av hi-fi världens allra mest anrika och inflytelserika tillverkare av rörförstärkare.

Conrad Johnson har en fantastisk historia som sträcker sig mer än 40 år tillbaka i tiden. En lika klassisk som ständigt aktuell tillverkare med en integritet, kvalitetsnivå och långsiktighet som få andra.

Under flera decennier fram tills i höstas så har man haft en Skandinavisk partner baserad i Norge där närvaron i Sverige har varit väldigt begränsad under lång tid. Med lokal tillgång så är vår ambition att ge fler av er möjlighet att uppleva dessa fantastiska produkter.

Vi kommer inom kort att få hem de första exemplaren ur både Classic och ART serien ifrån Conrad Johnson för demonstration och hemlån. Ni kan också räkna med att få se och höra produkterna under höstens mässor och events.

Varmt välkommen att upptäcka en legendarisk tillverkare hos oss i höst!

Läs mer om Conrad Johnson här:

Conrad_Johnson_ET7_S2_01.jpg

Conrad_Johnson_CAV-45_S2_01.jpg

Conrad_Johnson_CAV-45_S2_02.jpg

Conrad_Johnson_ART_27A_01.jpg

• 2 weeks later...

Det kan ju vara att de fixat detta nu? Men jag talade länge med dem om detta för ca 1 år sedan och då visade de inget intresse av att ändra / åtgärda något för detta. Jag erbjöd mig även att sända dem blyfritt lödtenn som jag använder men den högre smältpunkten oroade dem och deras tidigare tester av dylikt hade inte varit utan problem. 

Jag förstår ju att många varumärken från USA (och Kina) inte  tar detta med CE eller RoHS på allvar. Men jag vet också att i Tyskland så var det flera importörer som angav och stämde varandra pga detta. Så där har de blivit mycket mer restriktiva med att sälja sådant som de vet inte verkligen är CE och RoHS. För givetvis är det relativt enkelt att själv fixa fram små lappar som säger sätt saker och limma på lådor och enheter... För vem kollar upp detta och kan se skillnad? Nej, detta är en fråga som inte är så svartvit som många tror idag.