Vox Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Välkomna till min gubbskrubb. lindome, VoicesInMyHead, Metal and 23 others 25 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Vilken fin gubbskrubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LPL Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 23 minutes ago, Vox said: Välkomna till min gubbskrubb. Det ser ut att vara ett mycket trevligt lyssningsrum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 7 minutes ago, LPL said: Det ser ut att vara ett mycket trevligt lyssningsrum Håller helt med. Ser ju ut att vara bra mycket större än en skrubb dessutom Är cd hyllorna placerade med lite av en tanke på diffusion/reflex-fångare ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Case Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Tack för titten! Stämmer in i kören här. Det ser klart trevligt ut. Får vi veta lite om maskineriet? Jag tycker mig se en Innuos-produkt på andra hyllan, men din CD och DAC är jag inte bekant med. Spännande förstärkeri också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Snyggt! Är det en Bardo 4-point 9 kombo vi ser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David_33rpm Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Vilken fin anläggning, antar att det låter utmärkt i skrubben! Rejäl bänk, Jag körde också IKEA Bror ett tag, tills minstingen lärde sig gå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Trevligt att få kika in i din "skrubb"! Ser ut att var en trevlig plats! Luxman försteg och RIAA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Case Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 Måste vara ett Luxman CL-38uC och vidare till ett par Thöress 845... väl? 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 10 hours ago, triomio said: Vilken fin gubbskrubb Tack! 10 hours ago, LPL said: Det ser ut att vara ett mycket trevligt lyssningsrum Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 9 hours ago, P-pan said: Är cd hyllorna placerade med lite av en tanke på diffusion/reflex-fångare ? Nja, det är mer symetrisjukan som slagit till, men kanske hjälper det även till ljudmässigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 9 hours ago, TheToobs said: Jag tycker mig se en Innuos-produkt på andra hyllan, men din CD och DAC är jag inte bekant med. Jag har tyvärr drabbats av någon form av märkesdyslexi, så i morgon ska jag kolla vad det är för märken/modeller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 5 hours ago, Ampalang said: Är det en Bardo 4-point 9 kombo vi ser? Visst är den Brinmann Bardo med en Kuzma 4-point 9 tonarm. En mycket lyckad kombination. Lasse, Apexorca and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 5 hours ago, David_33rpm said: Rejäl bänk, Jag körde också IKEA Bror ett tag, tills minstingen lärde sig gå. Bänken är nyligen införskaffad. Under de två nedersta hallplanen har jag satt fast bitumenplattor. Mycket bänk för ”kaffepengar” i sammanhanget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 4 hours ago, AlfaGTV said: Luxman försteg och RIAA? 1 hour ago, TheToobs said: Måste vara ett Luxman CL-38uC och vidare till ett par Thöress 845... väl? 😁 Visst är det ett Luxman CL-38uC som har ett mycket bra inbyggt riaa-steg som jag använder. Monostegen är ett par Thöress SE845. De ersatte nyligen en First Watt F7 som nu ligger ute till försäljning. Det tog inte många takter musik efter inkoppling av 845-erna för att inse att de spelar i en helt annan division än First Watt F7. Josaa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 6 minutes ago, Vox said: Visst är det ett Luxman CL-38uC som har ett mycket bra inbyggt riaa-steg som jag använder. Monostegen är ett par Thöress SE845. De ersatte nyligen en First Watt F7 som nu ligger ute till försäljning. Det tog inte många takter musik efter inkoppling av 845-erna för att inse att de spelar i en helt annan division än First Watt F7. Thöress är lite som en tysk Shindo. Mycket attraktiv produkt tycker jag! P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 Jag gillar verkligen designen på Thöress 845. lindome, Apexorca, Lasse and 5 others 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted August 20, 2022 Share Posted August 20, 2022 23 minutes ago, Vox said: Jag gillar verkligen designen på Thöress 845. Shindo har ”Sound Create Producer”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted August 21, 2022 Share Posted August 21, 2022 Fint system! Kul matchning av produkter. Låter säkert mycket bra. Vox 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 22, 2022 Author Share Posted August 22, 2022 On 2022-08-20 at 11:47, TheToobs said: men din CD och DAC är jag inte bekant med. Cd-spelaren är en ren transport från C.E.C. Modellen heter TL5 och är remdriven. Dacen på bilden är en Line Magnetic, LM-502 CA. Den har nu sålts då den och Innuos inte tyckte om varandra. Var tvungen att starta om båda apparaterna efter varje låt, annars upphörde kommunikation mellan dem. Blev lite jobbigt i längden. LM-502 CA har i dagarna ersatts av en Aune S8 som funkar bra med Innuosen. Case 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 22, 2022 Author Share Posted August 22, 2022 Lite rörglöd från ena Thöress monoblocket. Glöden kommer från 1 st 845 och 2 st EL822. plind, Case, parsifal and 4 others 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 23, 2022 Author Share Posted August 23, 2022 Försteget är borta! Vad kommer i stället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Nåt med rör! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 23, 2022 Author Share Posted August 23, 2022 1 hour ago, AlfaGTV said: Nåt med rör! Den som lever får se. Luxmanförsteget var rörbaserat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffin Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 1 hour ago, Vox said: Försteget är borta! Vad kommer i stället? Thöress Super Preamplifier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 23, 2022 Author Share Posted August 23, 2022 Om fraktfirmans leveransplan håller så ska det nya försteget komma i morgon. Lasse and plind 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 24, 2022 Author Share Posted August 24, 2022 Nu har DHL varit här med ett paket. Vad kan det vara? JWE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 E-360 är väl en integrerad historia, lånat låda kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 24, 2022 Author Share Posted August 24, 2022 47 minutes ago, Ampalang said: E-360 är väl en integrerad historia, lånat låda kanske? Som tur var det inte originalkartongen , men det var rätt innehåll. Lasse 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 24, 2022 Author Share Posted August 24, 2022 Inuti apparaten som låg i dubbla lådor och mängder med bubbelplast ser det ut så här. JWE, PKS, plind and 3 others 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts