Jump to content

NYHET | Harbeth


Recommended Posts

En av världens mest legendariska högtalartillverkare.
 
Vi har nyligen fått förtroendet att ta hand om anrika Harbeth för Sverige. Ett uppdrag som vi kommer att förvalta på det bästa sätt vi kan och ser väldigt mycket fram emot.
 
Harbeth har en fantastisk historia bakom sig med ett ovanligt starkt renommé. Dudley Harwood var ansvarig för utvecklingsavdelningen hos BBC när han 1977 grundade Harbeth. Idag sker all vidareutveckling under ledning av Alan Shaw.
 
Det här är högtalare som erbjuder en öppen och välbalanserad återgivning med en fantastisk närvaro - inte minst minst i det så viktiga och känsliga mellanregistret. Byggkvaliteten är också något alldeles speciellt med möbelhantverk i toppklass.
 
Vi kommer inom kort att ha samtliga fem modeller ifrån Harbeth tillgängliga för demonstration, hemlån och i lager.
 
Varmt välkommen att uppleva Harbeth hos oss!
 
Läs gärna mer om Harbeth:
 
...boka ett besök för lyssning:
 

Harbeth_lineup.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tycker Alan har flera bra synpunkter/poänger på saker som är viktiga för att en högtalare ska låta bra.

 

Jag har dock ingen större uppfattning om dom lever upp till det han beskriver pga att jag knappt har lyssnat till dom. Men det dyker väl snart upp ett "event" i en stad när mig skulle jag gissa så man kan komma o tjuvlyssna lite :winking:!

 

Sen är dom till skillnad mot mycket annat idag humant/trevligt prissatta vilket är välkommet och glädjande tycker jag:thumbsup:!

 

Önskar lycka till med representationen!

Link to comment
Share on other sites

On 2022-08-12 at 09:12, Perfect sense said:

Vi har nyligen fått förtroendet att ta hand om anrika Harbeth för Sverige.

Grattis!

 

En av mina absoluta favoriter i sin skola tillsammans med Spendor Classic. Jag har åtminstone 6 kompisar som har eller har haft Harbeths olika modeller, framför modell M30, olika versioner av HL5 och M40. Jag tycker det är branschens mest ”intima” högtalare som i min smak framhäver framför allt akustisk musik. Om jag skulle börja om idag ligger de väl till. En liten annan skola än superupplösta och superdynamiska högtalare. 
 

Lycka till med Harbeth!

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Bebop said:

Grattis!

 

En av mina absoluta favoriter i sin skola tillsammans med Spendor Classic. Jag har åtminstone 6 kompisar som har eller har haft Harbeths olika modeller, framför modell M30, olika versioner av HL5 och M40. Jag tycker det är branschens mest ”intima” högtalare som i min smak framhäver framför allt akustisk musik. Om jag skulle börja om idag ligger de väl till. En liten annan skola än superupplösta och superdynamiska högtalare. 
 

Lycka till med Harbeth!


Tack - det känns väldigt roligt med Harbeth :). Jag har verkligen saknat en tillverkare med BBC rötter här. Harbeth har vissa särskilt fina kvaliteter och briljerar precis som du säger allra särskilt på vokal och akustisk musik. Den största modellen 40.3 XD är den mest kraftfulla och mångsidiga.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

Jag kör Harbeth 30.2 i stugan och tycker de fantastiska! Inget som stör och mycket vacker ton. Mer bas och tryck än man förväntar sig. - en komplett högtalare helt enkelt (inom sina gränser). Kan dock rapportera att de reagerar på stativ - det blev ett klart lyft när jag bytte till stativ från Tonträger i trä stående på granit.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Josaa said:

Jag kör Harbeth 30.2 i stugan och tycker de fantastiska! Inget som stör och mycket vacker ton. Mer bas och tryck än man förväntar sig. - en komplett högtalare helt enkelt (inom sina gränser). Kan dock rapportera att de reagerar på stativ - det blev ett klart lyft när jag bytte till stativ från Tonträger i trä stående på granit.


Härligt! Harbeth har verkligen en underbar närvaro och öppenhet i mellanregistret allra särskilt som jag också har svårt att värja mig emot.

 

Jag tar även in Tonträger för övrigt som huvudalternativ på stativfronten.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...