Hylsan Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Hejsan! Jag söker en integrerad förstärkare, ny som begagnad för mellan 20 och 40K. Högtalarna är B&W 805S, Cd är Audionet ART v.1, stativ och rack är av serösa modeller och kablar likaså? Jag har haft, Advantage, blev lite ljus? Accuphase 212, tappa lite baskontroll Funderar nu på, Mcintosh 6500 eller vad tror ni som läser? Jag söker era ideér som provat lite av varje?? mvh, hylsan Quote
sork Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 varför inte ta och kika lite på denna : http://www.lavardin.com/lavardin-isrefE.html Art och IS Ref. är som handen i handsken för varandra och detta kan bara medföra en god ljudbild ihop med dina 805´r mvh, sork Quote
Leif Eriksson Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Jag har testat den större Mcintosh MA6900, och om 6500 är i närheten av den så tror jag att det kan bli en lyckad kombination. Jag jämförde med Accuphase E-210 som jag hade tidigare, och saknade precis som du bl.a. baskontroll. För min del så blev det till slut en för/slutstegskobination bestående av Mcintosh C41 och Plinius SA-102. Men det var nära det blev den integrerade, men jag ville ha ytterligare bl.a. kontroll, (tungtrivna högtalare, 86db 4Ohm). Låna hem och prova, (om du har möjlighet), är det självklara rådet. Quote
Engelholm Audio Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Hejsan!Jag söker en integrerad förstärkare, ny som begagnad för mellan 20 och 40K. Högtalarna är B&W 805S, Cd är Audionet ART v.1, stativ och rack är av serösa modeller och kablar likaså? Jag har haft, Advantage, blev lite ljus? Accuphase 212, tappa lite baskontroll Funderar nu på, Mcintosh 6500 eller vad tror ni som läser? Jag söker era ideér som provat lite av varje?? mvh, hylsan <{POST_SNAPBACK}> Hej, Det låter som att detta kan bli en anläggning av klass. En kandidat att titta på är Audio Research's VSi55, en integrerad version av slutsteget VS55. ARC's produkter låter så som transistortillverkarna vill att deras apparater skall låta... Länk VSi55 Enligt förra årets prislista 36'000kr men dollarn har sjunkit vilket märks! Quote
Daniel Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Kolla om du kan hitta en B.A.T. Vk300x att lyssna på. Jag stormtrivs med den. Annars är väl både Lavardin och Audio Research trevliga alternativ. Eller varför inte kolla på en Pathos. Fördelen med en bra Integrerad är väl att man slipper ruinera sig på strömkablar och signalkablar och apparatfötter och hyllor att ställa allt på osv, osv. Lycka till! Quote
sork Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Hylsan, befinner du dig i krokarna runt södra Sverige så är det inga problem med att lyssna, känna och njuta av en Lavardin IS Ref. Det är bara att skicka ett PM så löser vi det ! Quote
mikael2 Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ett tips bara på en jag skulle undersöka om jag var ute efter en integrerad. Graaf GM50B, finns en test av en lyrisk Ken Kessler i Hifi News i höstas om jag inte missminner mig :cool: Det finns kanske ingen importör av läckerheterna från italienska Graaf Hittade ett utdrag från recensionen Graaf GM50 Quote
new order Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ett tips bara på en jag skulle undersöka om jag var ute efter en integrerad. Graaf GM50B, finns en test av en lyrisk Ken Kessler i Hifi News i höstas om jag inte missminner mig :cool: Det finns kanske ingen importör av läckerheterna från italienska Graaf Hittade ett utdrag från recensionen Graaf GM50 Graafen är bara för läcker Är det inte någon som vet vad en sådan pjäs går lös på? Quote
thli72 Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ett ganska uppenbart alternativ borde vara Audionets SAM förstärkare. Om du är nöjd med din ART cd borde SAM förstärkaren funka. Sedan är jag lite Accuphase frälst och för 20-40k skall du nog kunna klämma in en E-308 eller till och med en E-408 som är ganska rejält mycket roligare än E-212. Quote
Guest om.s Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 Thli 72 har ett veldig godt poeng ang Audionet SAM integrert, har selv tidligere hatt en Accuphase E306V integrert som jeg var godt fornöyd med, hadde og en Audionet SAM til låns i 2-3 måneder ifjor mens min davärende BAT VK300X SE var på service/oppgradering. Musikalsk sett dvs,"varme", tyngde, klangbalanse etc vurderer jeg den som en "bedre" integrert forsterker, pr krone investert, enn for Accuphasen. Tror og klangbalansen kan väre god/bedre med dine höytalere. SAM er en forsterker man over tid blir mer og mer "glad" i, den imponerer kanskje ikke ikke like mye som andre typiske "hifi" lydende forsterkere på en kvelds demo, men den kryper enda mer, og enda dypere under huden på en, eller inn i sjela om en vil. Bruker selv Audionet ART V2 som cd og den skaper en veldig bra musikalsk synergi med SAMèn. mvh Quote
Kero Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Mycket intressant tråd. Den här fick bra kritik i senaste Absolute Sound och är i min ögon iallaf all grymt snygg. Edge G3 Sen tror jag oxå Musical Fidelitys nya A5:a kan vara prisvärd. En Pathos Logos klarar ju budgeten. Quote
Bravo Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Jag har haft, Advantage, blev lite ljus? Jag har nog uppfattat att denna spelare kan låta lite olika beroende på omständigheterna, nyuppsatt låter den ljus men blir mer neutral när den fått stå på, däremot kan jag tänka mig att den kan vara känslig för kringutrustningen. Quote
Guest om.s Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 Ikke ofte man kommer over denne tilsalgs, kan være verdt å sjekke opp om man er ute etter integrert. Tror jeg kjenner til denne, kan være min tidligere før jeg oppgraderte til X300 SE. Om det er den er dette utgaven konstruert for 6922 rør og er en tanke mindre analytisk og låter mer "rør" enn 6H30 utgaven. Ser at denne fortsatt har diamond rør i fortrinnet disse fant jeg å låte for mye analytisk og mindre musikalsk enn 6922 rørene. http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB...;num=1111488275 Tønsberg ligger ca 10 mil fra riksgrensen ved Svinesund. Quote
Guest Rydberg Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 Jag skulle kolla in Gryphon Callisto om jag var du Quote
Bubben Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 Bara att hålla med föregående talare, Gryphon fungerar utmärkt med B&W´s nautilus-serie. Karan kanske kan vara ett annat alternativ... Quote
HES Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Rør er helt klart svaret i denne prisklasse F.eks. Amplifon Audio fra Polen i poleret rustfrit stål med 6s33 rør 40W kl.A. Udgangstrafo er ringkerne for stort frekvensområde frekvens område: 6-120000Hz (-3dB; 1W; 0dB negative feedb.) 12-56000Hz (-3dB; 39W; 0dB negative feedb.) 4-180000Hz (-3dB;1W, -6dB negative feedb.) 12-115000Hz (-3dB,41W; -6dB negative feedb.) Quote
Mangenord Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 en Linn Klout ? rå power så det sjunger om det.............. Quote
stargazer Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 Hade jag 40' att spendera skulle jag åka till Hifi Art och provlyssna den här SimAudio i-5 (finns också i en Limited Edition-variant men då kanske budgeten spricker, MartinH kanske kan hjälpa oss med priser och sånt?) Quote
Adagio Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Förvånande att ingen rekomenderat Krell KAV 400xi än, jag tycker den är riktigt bra, Karan är också nice men den kostar väl för mycket. Gryphon är ju alltid ganska trevlig. Men det är ju du själv som ska tycka inte vi! Du kommer få lika många bra förslag som det finns stärkare . Lyssna, låna hem och lyssna. Quote
Guest om.s Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Hvordan går det med anskaffelse av integrert forsterker Hylsan? Quote
Recommended Posts